Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidin kertakäyttöhanskoja kaupassa

Vierailija
04.04.2020 |

Kaikki meni ihan jees, kunnes tuli aika maksaa ostokset ja hitto kun siinä tunsikin olonsa kassalla typeräksi. Eihän niistä hanskoista tosiaan ole mitään hyötyä, jos hipelöin niillä lompakkoani ja pankkikorttejani ja otin vielä kuitinkin. Varmaan naureskeli kassatyyppikin tällaiselle touhulle mentyäni. Mutta ilmeisesti moni näin tekee?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin moni tekee...

Vierailija
2/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat kaupan jälkeen roskiin. Kyllä hikiset ja rasvaset kädet kerää enemmän itseensä, kuin kertakäyttöhanskat. Käsiä pitää pestä, oli hanskat tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanskat kaupan jälkeen roskiin. Kyllä hikiset ja rasvaset kädet kerää enemmän itseensä, kuin kertakäyttöhanskat. Käsiä pitää pestä, oli hanskat tai ei.

Pesetkö sitten lompakkosi ja pankkikorttisikin ja kaikki mihin niillä hanskoilla kosketit?

Vierailija
4/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kuin edellinen. Kassan jälkeen hanskat voikin jo heittää pois. Kai ne ovat tehtävänsä tehneet siihen kassalle asti. Ja kotona kunnon käsipesu saippualla.

Vierailija
5/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö sitten lompakkosi ja pankkikorttisikin ja kaikki mihin niillä hanskoilla kosketit?

En kotona hipelöi lompakkoa ja pankkikorttia, vasta kun menen seuraavan kerran kauppaan. Ja jos siltä tuntuu, desinfiointipyyhkeellä voi lompakon ja pankkikortin pyyhkäistä. En ylen neuroottiseksi aio heittäytyä, olen varovainen ja pesen käsiä mennen tullen ja jos tämä ei riitä, niin sitten sairastun. Riskiä ei voi kokonaan välttää, mutta sitä voi pienentää.

Vierailija
6/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota lompakkoa mukaan vaan pidän pelkän kortin taskussa. Kassan jälkeen kertakäyttöhanskat roskiin ja kotona putsaan kortin.

Vierailija
7/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavallahan olet hipelöinyt ostokset jotka sitten laitat kaappiin. Ei hanskoja tarvitse kunhan kotona pesee kädet. Jos sen koronan jostain viilipurkin kyljestä saa niin voi voi.

Voihan niitä mielenrauhan ylläpitämiseksi käyttää, mutta se on sitten aina pois aloilta missä on enemmän tarve. Perusteellinen käsihygienia riittää sekä lompakon, puhelimen ym. säännöllinen putsaus.

Vierailija
8/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakon voi jättää kotona auringonvaloon, ja ei siinä ja pankkikortissa virukset elä pitkään muutenkaan.

Harvoin kotona hypistellään pankkikortteja muutenkaan.

Vierailija
9/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy paljain käsin kaupassa ja tulee kotiin " samoilla käsillä", niin siinä tuo ne kaupan virukset ym. kotirappuun, hissiin,  portaikkoon ja vielä kotiovelle saakka. Kotona saastuu ainakin ulko-ovi ja väliovi ja vielä kylppärin ovi ennen kuin on käsipesulla. Minua ärsyttää,  kun itse yritän kumikäsineet kädessä olla kaupassa ja pitää isot turvavälit joka suuntaan, niin kaupan henkilökunta puskee aina jostain ihan kylkeen. Kyllähän se tauti näin leviääääääää….

Vierailija
10/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnoilta tartunnan saaminen on edelleenkin hyvin harvinaista. Turhaa möyhötystä jostain käteisen käyttämisestä ym. Ei se virus setelissä viihdy. Kaikki todetut tartunnan saaneet ovat oleskelleet sairaan ihmisen kanssa samassa tilassa

Vierailija
11/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä surkuhupaisaa seurattavaa ja luettavaa, kun maallikot yrittävät käyttää hanskoja. Kun ei ole mitään käsitystä aseptiikasta ja käsihygieniasta, niin parempi tyytyä pesuun/käsidesiin.

Vierailija
12/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joku päivä haastateltiin jotain suomalaista lääkäriä. Kertoi, ettei hän itse eikä kukaan hänen tuntemistaan kollegoista käytä suojahanskoja työn ulkopuolella. Mutta väärässähän ne on tunnetusti kaikki suomalaiset lääkärit ja oikea tieto löytyy Kiinasta, tai jostain muualta maan rajojen ulkopuolelta.

Vierailija
13/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse kertakäyttöhanskoja kaupassa. Osaan pukea ja riisua ne oikein, joten siitä ei huolta. Uskon, että ne suojaavat minua ostoskorin/kärryn kahvassa olevilta viruksilta ja bakteereilta. Tietenkin joudun maksaessa kaivamaan puhelinkotelon esille, jossa on maksukortti. Sen jälkeen kun olen siirtänyt ostokset kassiin tai autoon niin riisun hanskat oikeappisesti pois ja pudotan kaupan roskikseen. Kotona pesen kädet ja desinfioin puhelinkotelon. En tiedä onko tästä hyötyä, mutta tuskin on haittaakaan.

Vierailija
14/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavallahan olet hipelöinyt ostokset jotka sitten laitat kaappiin. Ei hanskoja tarvitse kunhan kotona pesee kädet. Jos sen koronan jostain viilipurkin kyljestä saa niin voi voi.

Voihan niitä mielenrauhan ylläpitämiseksi käyttää, mutta se on sitten aina pois aloilta missä on enemmän tarve. Perusteellinen käsihygienia riittää sekä lompakon, puhelimen ym. säännöllinen putsaus.

Jos ihmiset ostavat kertakäyttöhansikkaita Motonetistä tai K-raudasta, miten se on pois terveydenhuollolta? Luuletko, että "enemmän tarvitsevilla aloilla" nämä tarvikkeet ostetaan rautakaupasta?

Vierailija
15/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun autolla on liikkeellä, käsillä aletaan hipelöidä naamaa tai kaivaa nenää viimeistään ensimmäisissä liikennevaloissa. Tähän ei vissiin kukaan kiinnitä huomiota?

Vierailija
16/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse kertakäyttöhanskoja kaupassa. Osaan pukea ja riisua ne oikein, joten siitä ei huolta. Uskon, että ne suojaavat minua ostoskorin/kärryn kahvassa olevilta viruksilta ja bakteereilta. Tietenkin joudun maksaessa kaivamaan puhelinkotelon esille, jossa on maksukortti. Sen jälkeen kun olen siirtänyt ostokset kassiin tai autoon niin riisun hanskat oikeappisesti pois ja pudotan kaupan roskikseen. Kotona pesen kädet ja desinfioin puhelinkotelon. En tiedä onko tästä hyötyä, mutta tuskin on haittaakaan.

Miksi et vain pyyhi sitä kahvaa desinfektiopyyhkeellä?

Vierailija
17/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pinnoilta tartunnan saaminen on edelleenkin hyvin harvinaista. Turhaa möyhötystä jostain käteisen käyttämisestä ym. Ei se virus setelissä viihdy. Kaikki todetut tartunnan saaneet ovat oleskelleet sairaan ihmisen kanssa samassa tilassa

Niinpä.

Muutenkin turhaa vöyhötystä taitaa olla koronahomma.Eihän influenssa-keuhkokuumeeseen kuolleistakaan mitään vuotuisia artikkeleita kirjoiteta.

Näihinkin sairauksiin kuolee vuosittain ihmisiä Suomessa.

Hoitajat ja lääkärit varmaan suurimmassa suurimmassa riskiryhmässä saada tauti.

Näkökulma näyttää aina kuitenkin olevan se, että potilaita tulisi suojata.

Vierailija
18/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojaimistakin on pulaa, voi sitä kertakäyttökäsineistäkin olla tai tulla. Olen siivooja ja hanskoista on ollut saatavuusvaikeuksia.

Vierailija
19/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissuni: otan kotoa mukaan desinfiointiaineella kastellut paperit muovipussissa. Pyyhin kärryn kahvan. Käytän kertakäyttökäsineitä. Kassalla lappaan ostokset hihnalle, otan käsineet oikeaoppisesti pois ja laitan kassan päädyssä olevaan roskikseen. Pakkaan ostoksia ja maksan kortilla, laitan käsidesiä ja pakkaan loppuun. Vien ostokset autoon ja kärryn paikalleen. Laitan käsidesiä. Kotona pesen kädet, laitan ostokset paikalleen, desinfioin avaimet, puhelimen, kortit, auton kosketuspinnat, ovenkahvat

Vierailija
20/58 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä hanskoista myöskään paljon hyötyä ole, jos ne kädessä näprää kasvojaan tai syö ostamiaan sipsejä tai karkkeja. Jotkut myös riisuvat hanskan kassalla hampaillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi