Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean hinta laatusuhteeltaan hyvät tuotteet?

Vierailija
04.04.2020 |

Etenkin tekstiileissä olen huomannut että useat Ikeasta ostetut pyyhkeet, pussilakanat, verhot yms. on kestänyt liiankin hyvin pesua ja käyttöä, kun taas "paremmat" kotimaiset on osoittautuneet susiksi: nöyhtäisiä pyyhkeitä joista lähtee lisäksi langat repsottamaan ensi pesun jälkeen , verhoja jotka kutistuu ja kauhtuu kertapesusta, pussilakanat haalistuvat ja alkavat purkautua saumoista.

Toki Ikean tuotteissa on varmaan myös huonoja, ja toki esim. huonekaluissa huomaa jos on halpaa lastulevyä ja muoviosia..

Tähän liittyen, ottaisin mielelläni vinkkejä Ikean tuotteista (muitakin kuin tekstiilejä), jotka mielestänne on erinomaisia hinta laatusuhteeltaan. Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean astioista osa on hyviä, osa liian huokoista materiaalia ja siksi särkyvät helposti. Saattaa olla hyvä lasitus kuitenkin. 

Minulla on muutama ikean tuote ja ne ovat olleet hinta-laadultaan hyviä. Sängyt olleet käytössä jo 17 ja 10 vuotta ja patjat myös. Jonkun peiton ostin sieltä, mutta on jotenkin raskas ja paakkuinen. Mutta niissäkin on paljon valinnan varaa, joten varmasti osa hyviä.

Vierailija
2/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Ikean vanhempaa tuotantoa olevat aterimet (365+ Nicolas Cortolezzis) ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemnes -sarjan huonekalut. Ovat massiivipuuta, eli ei mitään lastulevyä tai pahvia, ja ovat olleet meillä käytössä kohta 15 vuotta, ja selvinneet kahdesta muutostakin ilman kolhuja.

Vierailija
4/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikean-tarraharja, jolla saa karvat ym. irtonöyhdän pois vaatteista. Halpa (0,99 euroa) ja riittoisa (tarraa 7,5m!). Lisäksi käyttäjäystävällinen; pää on viistottu, joten aloituskohdan löytää helposti, eikä tarvi repiä. Kotimainen "vastaava" (=oikeasti ziljoona kertaa huonompi) Sinin tarraharja kelpaa korkeintaan verkon painoksi.

Vierailija
5/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki huonekalut Ikeaa, tosin ei niitä halvimpia vaan kalleimpia tuotemerkkejä. Hyvin on kestänyt ja ihmettelen, kun ihmiset väittävät Ikean hajoavan käsiin. En tiedä miten kohtelevat huonekalujaan, mutta ainakin nämä paremmat ja kalliimmat Ikeat kestää hyvin tavallisessa käytössä.

Vierailija
6/6 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemnesiä olisin itsekin ehdottanut, meillä myös iso Hemnes-lipasto ollut jo toistakymmentä vuotta. Materiaali on tosin mäntyä eli aika pehmeää, ja muutossa lipasto kolhiintui hieman. Se ei kyllä minua ole haitannut yhtään, eipähän näytä niin katalogista repäistyltä. Astioihin ja muihin keittiötarvikkeisiin olen myös ollut tyytyväinen, en ole yhtään astiaa saanut rikki. Samoin matoista ja lampuista olen tykännyt sekä designin että käytettävyyden puolesta. Olen myös kuullut että Ikean keittiökaappien hintalaatusuhde on hyvä, mutta tästä ei ole omakohtaista kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi