Suomalainen laittaa luottokortin suuhun kassalla O.o
– Etenkin vanhemmat ihmiset laittavat usein kortin suuhun, kun he etsivät lompakosta jotain. Tai sitten laittavat setelin suuhun – tai kastelevat sormen suussa ennen kuin aukaisevat muovikassin. Järkytyksellä olen sitä seurannut vierestä, nainen kertoo IS:lle.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee hermot kaupassa hedelmäpussien kanssa. Olen aina aiemmin kostuttanut sormen suussa, että saan sen auki. Nykyään en tietenkään tee sitä, ja lopputulos on, että menee vähintään pari minuuttia sen pussin avaamiseen. Pitäiskö alkaa ottamaan kotoa käytettyjä pusseja mukaan kauppaan?
Tuo on kyllä ärsyttävää. Kuivilla sormilla pussia ei saa oikein mitenkään auki.
Helposti saa. Se pussin suu pitää pyörittää sormen päillä auki. Helppoa kun sen osaa, eikä limaa tarvita.
Ehkä, jos on rasvanäppi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle muuten ihan sama vaikka asiakkaat nuolisivat koko kätensä..
Mutta kun ne voivat sitten tartuttaa tuon viruksen muihin.
Kaupoissa voisi pyöriä videoita, siitä miten ihminen kokee hitaan, tuskaisen kuoleman keuhkojen pettäessä.
Jos korona tarttuu hengitysilman välityksellä, niin mihinköhän se ihmisten hengitysilma kassajonossakin katoaa, kun parin metrin matka astutaan niille jalansijoille, joilta edellä jonottava siirtyi pari metriä eteenpäin? Itse kun nuolasin sormeani ja laiton sen pystsyyn, niin en tuntenut kaupassa mitään kummempaa ilmavirtausta. Ennen kassajonoon siirtymistä on kuljettu monen asiakkaan ja henkilökuntaan kuuluvan ohi metrin etäisyydeltä. Sitten on näitä, jotka ovat varustautuneet kasvosuojuksella, jonka reunoilta ilma kulkee hengityselimiin. Silmiään eivät suojaa nämäkään. Monissa kaupoissa on pleksi kassan ja asiakkaan välillä—ainakin jos nämä seisovat rinnatusten. Sitä ennen on tervehditty pleksin ohi ja kuittikin otetaan vastaan pleksin vierestä. Joissakin kaupoissa kuitti tulostetaan suoraan asiakkaalle, jottei kassa koske kuittiin. Sitä ennen kassa on mahdollisesti latonut hyllyyn tuotteet, jotka asiakas on nostanut ostoskoriinsa. Liekö kaupassa tuotetta tai näppäintä onkaan, johon ei koskisi huomattavasti useampi kuin yksi. Että ehkä jossakin määrin nämä poikkeusjärjestelyt voivat tartunnoilta suojata, mutta eivät ne nyt erityisen aukottomia ole. Kaupassa voisi pyöriä tilastoja siitä kuinka moni kuolee muuhun kuin koronaan. Keuhkoahtaumaankin kuolee vuosittain n. 1000 suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee hermot kaupassa hedelmäpussien kanssa. Olen aina aiemmin kostuttanut sormen suussa, että saan sen auki. Nykyään en tietenkään tee sitä, ja lopputulos on, että menee vähintään pari minuuttia sen pussin avaamiseen. Pitäiskö alkaa ottamaan kotoa käytettyjä pusseja mukaan kauppaan?
Helposti saa. Se pussin suu pitää pyörittää sormen päillä auki. Helppoa kun sen osaa, eikä limaa tarvita.
Siis miten. Jos on kuivat ja sileät sormet, niin saa siinä pyöritellä tovin, ennen kuin saa raon pussiin suuhun väännettyä.
Kun hieman venyttää lättänäksi taitettua pussia sen kahvan ja suuosan kohdalta, niin pussin taitos tulee esiin, jonka jälkeen pussin taitteet eivät ole enää yhtenäisesti päällekkäin ja pussin suun saa helposti auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten. Jos on kuivat ja sileät sormet, niin saa siinä pyöritellä tovin, ennen kuin saa raon pussiin suuhun väännettyä.
Kun hieman venyttää lättänäksi taitettua pussia sen kahvan ja suuosan kohdalta, niin pussin taitos tulee esiin, jonka jälkeen pussin taitteet eivät ole enää yhtenäisesti päällekkäin ja pussin suun saa helposti auki.
Ok, pitääpä kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee sekunti, kun otat pussia korvista kiinni ja vedät niitä sivullepäin. Ole hyvä.
Kokeilin tätä, pussi repesi kahtia. Nyhrääminen jatkuu.
Tänään jouduin poikkeuksellisesti käyttämään käteistä kassalla. Jo kotona valmiiksi laskin tarkkaan summan ja laitoin sen erilliseen, helposti avattavaan pussiin ennen lähtöä.
Kassalla pyysin anteeksi käteisen käyttöäni ja tyhjensin hansikkaat kädessä summan sille tarkoitettuun kulhoon. Pakkasin nopeasti ja lähdin pois.
Olen keski-ikäinen mies ja osaan ajatella ennakkoon tilanteita. Ymmärrän myöskin, että vahinkoja sattuu ja suurin osa ihmisistä ei osaa ajatella loogisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tänään jouduin poikkeuksellisesti käyttämään käteistä kassalla. Jo kotona valmiiksi laskin tarkkaan summan ja laitoin sen erilliseen, helposti avattavaan pussiin ennen lähtöä.
Kassalla pyysin anteeksi käteisen käyttöäni ja tyhjensin hansikkaat kädessä summan sille tarkoitettuun kulhoon. Pakkasin nopeasti ja lähdin pois.
Olen keski-ikäinen mies ja osaan ajatella ennakkoon tilanteita. Ymmärrän myöskin, että vahinkoja sattuu ja suurin osa ihmisistä ei osaa ajatella loogisesti.
Alanuoli väittämällesi että suuri osa ihmisistä ei osaa ajatella loogisesti. En tiedä minkälaisissa porukoissa pyörit. Suurin osa minun tuntemistani ihmisistä osaa ajatella loogisesti.
No ei sitä käteisen käyttöä nyt anteeksi tarvis pyydellä.
Kädettömia pussinkäyttäjiä. Vaikea käyttää sitä voimaa vain sen verran ettei se pussi kahtia repeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näppylähanskat.