Suomalaiset eivät noudata karanteenia - tartuntojen määrä räjähti 245:een päivässä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006464085.html
[quote]Tartuntojen määrä nousi 3-kertaiseksi vuorokaudessa[/quote]
Minkä takia toiset pysyvät kuuliaisesti kotona ja toiset lähtevät turuille ja toreille tartuttamaan?
Älkää poistuko muualle kuin korkeintaan kauppaan tai lenkkipolulle! Mikä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
edelleen 20 kuollut, kannattaako ajaa koko suomi alas`? olette kyllä aivopestyjä ja tyhmiä lampaita, ei voi muuta sanoa.
Olet tyhmä. Jos rajoituksia ei tehdä, niin sairaalahoitoa vaativia tulee niin paljon, että sairaalat tukkeutuvat. Voit katsoa esimerkiksi Italiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmaan testataan enemmän ja tartuntoja tulee siksi enemmän.
Sekä itämisaika. Kaikki toimet vaikuttavat vasta viikon, parin viiveellä.
Kertoisko joku tämän THL:n älypäille jotka niin kovasti innostuivat että rajoitustoimet jo tepsineet? Miten voi olla tuollaisia idiootteja johtavassa asemassa? Nyt saisi olla hyvin varovainen mistään "positiivisista uutisista" jotka viittaavat siihen että Suomi olisi voitolla tämän asian suhteen. Ihmiset ovat niin yksinkertaisia, he ottavat sen viestiksi että nyt voi taas olla ja mennä normaalisti kun Suomella menee niin hyvin.
No onhan ne rajoituket olleet voimassa jo kolmisen viikkoa.
Ei ole mitään *rajoituksia*. On olemassa *suositus*, joka tuli kaikille kotiin tällä viikolla. Siinä *ei kielletty* kotoa poistumista, ainoastaan turvavälin pitämistä suositeltiin ja vain yli *70-vuotiaille* kasvokkaista muiden välttämistä.
Toistan: mitään karanteenia ei ole perusterveille tässä maassa määrätty. Ja se on ihan perusteltua, jotta saadaan aikaiseksi laumasuoja tälle tartunnalle. Se meitä (töissäkin käyviä) ihmisiä ”vaivaa”.
Lueppas ne "suositukset" uudestaan! :DDDD
Et tainnut itse lukea sitä ohjetta lainkaan? Tuossa sinulle kuva: https://aijaa.com/tNMsDi
Kotoa poistumista ei ole kielletty.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/viisi-tutkijaa-vaatii-koronaep…
Sinullekin, joka nyt valitat yrityksesi tilannetta, jos toimittaisiin, kuten pitää, tämä olisi kohta ohi.
Mutta kun ne elämästään nauttijat haluavat nyt levittää, ja viranomaiset eivät halua testata, jäljittää ja tukahduttaa.
Eiköhän nämä olleet niitä, jotka kävi sen ulkomailta hakemassa.
Odotinkin tällaista piikkiä. Kyllä se tästä taas asettuu ja loppuu aikanaan. Olkaa kärsivällisiä. Pysykää kotona ja peskää käsiä.
Ja rukoilkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve ja elän normaalisti. Rajoitukset oli lähinnä vanhuksille. Ei koko Suomi voi muutaman mummon takia pysähtyä. Veljeni sai jo koronan ja oli viikon sairaalassa, nyt ihan terve. Ei se meille terveille ole hengenvaarallinen!
Olen 50-vuotias, enkä ole koskaan ollut sairauden vuoksi sairaalassa. Siinä ei todellakaan ole mitään normaalia tai tavallista, että perusterveet ja normaalisti elävät nuoret tai keski-ikäiset saattavat joutua tämän vuoksi sairaalahoitoon viikoksi. Jos hekin joutuvat sairaalaan viikoksi kaikkien muiden sairaalahoitoa tarvitsevien lisäksi, niin eihän meillä Suomessa riitä terveydenhuollon kapasiteetti mitenkään.
Todenmukaisemman kuvan taudin etenemisestä saa kuolleisuusluvusta (valitettavasti). Testausten määrä on näiden viikkojen aikana muuttunut voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testausta on lisätty. Kaikki eivät voi olla kotona, pakko käydä töissä ja liikkua julkisilla.
Töissäkäynti ja julkisilla liikkuminen tärkeämpää kuin oma elämä?
Onko sinulle tärkeämpää siis tilin saldo kuin se että olet hengissä?
En ymmärrä ihmisten logiikkaa..
Itse olen tehdas/tuotantotyössä ja niin on moni muukin. Ne koneet eivät oikein tänne minun kotiini mahdu ja potkuja en ala ottamaan
267 uutta jo tänään ja päivä on vasta puolessa.
Verrokkina Espanjassa 5500 ja yli 500 kuollutta.
Kaverini on töissä Henkkamaukalla ja siellä oli joku valopää elvistelyt kassalla että tuli juuri Espanjasta ja oli pakko päästä vähän vaateostoksille 🤬 että joo, oliskohan mitään sellaiset 1000€ sakot näille karanteenin rikkojille paikallaan !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys pois kirjoitti:
Osin kyse testausviiveestä, osin ihmisten itsekkyydestä. Meidänkin naapurustossa tuodaan lapset hoitoon isovanhemmille lähes joka päivä. Ja kyläillään sukulaisissa. Olen naapureiden touhuja ihmetellyt.. Itse pysymme kotona, välillä ulkoilla perheen kesken, kaukana muista. Kaupassa aikuinen käy nopsaan.
Surullistahan se on katsoa kun naapurissa kohta vietetään hautajaisia, ihan vain siksi että ei ymmärretä. Sen jälkeen selitellään todennäköisesti että eihän minulla mitään koronaa ole ollut, mistä sen tietää mistä se tartunta isovanhemmille tuli ja miksi kuolivat. Ihmisillä on tapa selitellä itsensä syyttömäksi. Vastuunkantaminen kun on raskasta, on helpompi heittäytyä tyhmäksi.
Päinvastoin ihmisillä on tapana tuntea syyllisyyttä ja varsinkin syytellä ihan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve ja elän normaalisti. Rajoitukset oli lähinnä vanhuksille. Ei koko Suomi voi muutaman mummon takia pysähtyä. Veljeni sai jo koronan ja oli viikon sairaalassa, nyt ihan terve. Ei se meille terveille ole hengenvaarallinen!
Olen 50-vuotias, enkä ole koskaan ollut sairauden vuoksi sairaalassa. Siinä ei todellakaan ole mitään normaalia tai tavallista, että perusterveet ja normaalisti elävät nuoret tai keski-ikäiset saattavat joutua tämän vuoksi sairaalahoitoon viikoksi. Jos hekin joutuvat sairaalaan viikoksi kaikkien muiden sairaalahoitoa tarvitsevien lisäksi, niin eihän meillä Suomessa riitä terveydenhuollon kapasiteetti mitenkään.
Hyvin parantui viikossa ja siksihän me veroja maksamme, että pääsee hoitoon jos tarvitsee. Tuntuu turhalta maksaa veroja jos ei niitä ikinä käytä. Hyvin on terveydenhuolto pelannut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmaan testataan enemmän ja tartuntoja tulee siksi enemmän.
Sekä itämisaika. Kaikki toimet vaikuttavat vasta viikon, parin viiveellä.
Kertoisko joku tämän THL:n älypäille jotka niin kovasti innostuivat että rajoitustoimet jo tepsineet? Miten voi olla tuollaisia idiootteja johtavassa asemassa? Nyt saisi olla hyvin varovainen mistään "positiivisista uutisista" jotka viittaavat siihen että Suomi olisi voitolla tämän asian suhteen. Ihmiset ovat niin yksinkertaisia, he ottavat sen viestiksi että nyt voi taas olla ja mennä normaalisti kun Suomella menee niin hyvin.
No onhan ne rajoituket olleet voimassa jo kolmisen viikkoa.
Ei ole mitään *rajoituksia*. On olemassa *suositus*, joka tuli kaikille kotiin tällä viikolla. Siinä *ei kielletty* kotoa poistumista, ainoastaan turvavälin pitämistä suositeltiin ja vain yli *70-vuotiaille* kasvokkaista muiden välttämistä.
Toistan: mitään karanteenia ei ole perusterveille tässä maassa määrätty. Ja se on ihan perusteltua, jotta saadaan aikaiseksi laumasuoja tälle tartunnalle. Se meitä (töissäkin käyviä) ihmisiä ”vaivaa”.
Lueppas ne "suositukset" uudestaan! :DDDD
Et tainnut itse lukea sitä ohjetta lainkaan? Tuossa sinulle kuva: https://aijaa.com/tNMsDi
Kotoa poistumista ei ole kielletty.
Monia asioita on vaikea kieltää. Mutta vahva suositus on, että pysytään kotona. Ja jossain vaiheessa tulee ulkonaliikkumiskielto vähäksi aikaa. Se sotii ihmisoikeuksia vastaan, mutta sitäkin tullaan käyttämään pakon edessä. Suositukset ovat tehty, että pakkoja ei tarvitsisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin parantui viikossa ja siksihän me veroja maksamme, että pääsee hoitoon jos tarvitsee. Tuntuu turhalta maksaa veroja jos ei niitä ikinä käytä. Hyvin on terveydenhuolto pelannut!
Mutta kaikki eivät parane, ja kohta niitä paikkoja ei ole kaikille tarvitsijoille! En minäkään ole sairaalahoitoa tarvinnut kuin yhden päiväkirurgisen sappileikkauksen ja kahden synnytyksen verran. Ihan mielelläni maksan veroja vaikka en koskaan ( ja toivottavasti en!) hoitoa tarvitsisikaan. Ja siksi haluan pitää itseni kotikaranteenissa niin paljon kuin vain pystyn ja käyn vain välttämättömät kauppareissut tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten pysyy hengissä, jos tilillä ei ole mitään saldoa? Monelleko köyhälle sinä olet vienyt ilmaisen ruokakassin?
Ihminen on kaikkialla samanlainen. Samat asiat toistuu kaikissa maissa, aina on niitä jotka ei noudata suosituksia. Lopulta tulee siis se ulkonaliikkumiskielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljesi sairastui hyvässä vaiheessa. Jos kukaan ei välitä, niin seuraavat eivät mahdu sinne sairaalaan. Ja kaikkien muiden sairauksien kanssa ei varsinkaan. Terveisin eräs, jonka hoidot on odottamassa parempia aikoja ja joka koronapotilaiden takia kärvistelee omien ongelmien vuoksi ilman hoitoa.
Jatkan vielä. Ymmärrän, että omat hoitoon siirtyivät koronan takia, mutta en ymmärrä, että joillekin sellainen ei merkitse mitään. Kunhan saa itse elää vapaasti ja kaverit pääsee sairaalaan hyvään hoitoon. Me muut odotamme kiltisti sitä hyvää hoitoa ja elämme säästöliekillä sen aikaa.
Sama määrä kuolee rajoitetaan tai ei. Se on fakta. Ruotsissa tajuttu, meillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testausta on lisätty. Kaikki eivät voi olla kotona, pakko käydä töissä ja liikkua julkisilla.
Olisihan se kiva jäädä kotiin, mutta laskut on maksettava edelleen ja mahaan kiva saada ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. sairaanhoitajien ja lääkärien on pakko käydä töissä, jotta sinäkin pääset tarvittaessa hoitoon. Suomessa sairastetaan ihan samalla tavalla kuin ennen koronaa.
Joidenkin on pakko mennä töihin, myös bussilla. Kaikki ei voi ajatella, että jäänpä kotiin koska elämäni on tärkeämpi kuin synnyttäjän hoitaminen tai sydärin saaneen elvyttäminen. Tai tulipalon sammuttaminen. Tai kotihälytykseen vastaaminen.
Kannatko sinä vastuun kun firma kaatuu? Maksatko lapsiemme lukiokirjat, lätkätreenit jne? Sitä on vastuunkanto. Ei sitä, että piiloutuu kotiin ja tuhoaa talouden.