Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä akateemisissa ärsyttää?

Vierailija
04.04.2020 |

Tuntuu kovin ärsyttävän. Tunnetteko heitä edes?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä politisoitunut osasto sukupuoentutkimuslaitoksella ärsyttää, muut ei

Vierailija
2/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ihmisiä (myös joitain akateemisia) ärsyttää se, että mulla on kaksi yliopistotutkintoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä voitaisi vain palata vanhaa ja puhua taas akateemikoista? Siinä oli jotain juhlavuutta.

Vierailija
4/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä voitaisi vain palata vanhaa ja puhua taas akateemikoista? Siinä oli jotain juhlavuutta.

Akateemikko ja akateeminen on kuule ihan eri asioita.

Vierailija
5/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmisiä (myös joitain akateemisia) ärsyttää se, että mulla on kaksi yliopistotutkintoa. 

No yleensä kaikilla on jos ei nyt jostain syystä jätä kandiin opintojaan, joka ei ole kamalan todennäköistä, kun oikeus kuitenkin myönnetään kahteen automaattisesti.

Vierailija
6/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ero?

Vierailija
7/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään. Olen matemaatikko.

Vierailija
8/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whoosh

Vierailija
9/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä mikään. Ehkä jos akateemisia tutkintoja olisi joku kymmenen, saattaisi ärsyttää maksunaiseksi joutuminen saamatta mitään vastinetta.

Vierailija
10/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun osa heistä kutsuu itseään akateemikoiksi.

Vierailija
11/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammunut matemaatikko laski alleen.

Vierailija
12/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä kaikilla on jos ei nyt jostain syystä jätä kandiin opintojaan, joka ei ole kamalan todennäköistä, kun oikeus kuitenkin myönnetään kahteen automaattisesti.

Minulla on kaksi maisterin tutkintoa. Aika monella ikäiselläni ( olen 46v) on useampi ylempi akateeminen tutkinto tänä päivänä.

Vierailija
13/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on.

Vierailija
14/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi maisterin tutkintoa. Aika monella ikäiselläni ( olen 46v) on useampi ylempi akateeminen tutkinto tänä päivänä.

Jos on 2 maisteria niin tutkintoja on oltava vähintään kolme.

Vierailija
15/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ja varsinkin hänen avopuolisonsa, molemmat vähäisellä koulutuksella, jaksoivat jatkuvasti nälviä pitkällr koulutettuja. Heidän mielestään akateeminen koulutus kasi ihmisestä kaikki käytännön taidot ja työt ja tehtävät, joita akteemiset hoitavat, ovat lähinnä oleilua ja palkannauttimista, ei varsinaista työntekoa. Näistä kommenteista sain minäkin osani, vaikka esim. kesälomalla lapsuudenkodissa käydessäni raadoin aamusta iltaan niin sisällä kuin puutarhassa ja pihalla (äiti oli siinä vaiheessa jo kuollut). Ellei isäukko olisi aina niin kovasti kutsunut, jopa vaatinut tulemaan lomalla  kotiin, en ehkä olisi edes mennyt. Hyvällä ruokahalulla herrasväki pisteli poskeensa laittamani ruuat, mutta tikkua ei pantu ristiin pikkuisen auttaakseen, esim. tiskaus. Jos pyysin apua, niin kommentti oli, että saathan sitten levätä taas työssä. Että silleen. 

Vierailija
16/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että tunnen pariskunnan jossa nainen on juurikin matemaatikko ja mies AMK-inssi. Tämä ei-akateeminen on mielestäni huomattavasti älykkäämpi.

Vierailija
17/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä politisoitunut osasto sukupuoentutkimuslaitoksella ärsyttää, muut ei

Miten hyvin olet perehtynyt asiaan? Akateemisessa koulutuksessa varoitetaan katteettomista heitoista ja perustelemattomista heitoista - joskin asia tuntuu menevän välillä vähän heikosti perille, ainakin sen soveltaminen arkielämään.

Vierailija
18/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Haluaisin olla akateemisesti koulutettu mutta en ole. Toivottavasti joskus.

Vierailija
19/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitää olla tieteellisesti todistettua (tai vähintään präntättynä jossain kirjassa). Omaa päätä ei saisi käyttää.

Vierailija
20/20 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitää olla tieteellisesti todistettua (tai vähintään präntättynä jossain kirjassa). Omaa päätä ei saisi käyttää.

Tietenkin pitää käyttää omaa päätään ja pysyä käytännön elämässä kiinni. Tosiasia kuitenkin on, että ihmisen havainnointi ei pysty kompleksien kokonaisuuksien hahmottamiseen. Esimerkiksi epäsuorat riippuvuussuhteet, joissa on tarpeeksi monta palikkaa, on mahdotonta ymmärtää ilman tieteellistä metodia.

Jos käyttäisimme omaa päätä niin luulisimme vieläkin, että aurinko kiertää maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme