Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on pakastimella ja pakastelokerolla?

Vierailija
03.04.2020 |

Siis muutakin kuin koko? Pystyykö pakastelokerossa pakastamaan esim jauhelihaa vai onko se tarkoitettu vain valmiiksi pakastettujen tuotteiden säilytykseen? Kauanko esim. pakastevihannekset, pakasteseiti yms. säilyy pakastelokerossa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on yleensä sellainen lumihiutalemerkintä, joka kertoo kylmäsäilytyksen käyttötarkoituksen. Pakastimessa on kolme hiutaletta, pakastelokerossa jotain muuta, siis yksi tai kaksi.

Korjaan. Pakastimessa voi näköjään olla neljäkin tähteä (lumihiutaletta whatever). Kyseessä on ominaisuus nimeltään pakastusluokka. Lisätietoa:

"Jäädytysluokka

Jotkut valmistajat sisältävät kylmälaitteiden kuvaukseen tähtimerkkejä, jotka tiivistetyssä muodossa antavat tietoa pakastusluokasta, joka määrittää säilytetyn tuotteen lämpötilan ja säilyvyysajan:

1. * - jopa -6 ° C, 1 viikko;

2. ** - jopa -12 ° C asti, enintään 4 viikkoa;

3. *** - jopa -18 ° C asti, enintään 3 kuukautta;

4. **** - -24 ° C, enintään 12 kuukautta.

Mitä korkeampi pakastusluokka, sitä parempi tuote säilyttää makunsa ja sen korkeamman ravintoarvon. Alhaisella jäätymisluokalla esiintyy hidasta jääkiteiden kasvua, mikä johtaa tuoterakenteen vaurioitumiseen."

https://choice-fi.techinfus.com/vybor/1397-kak-vybrat-morozilnuyu-kamer…

Vierailija
22/22 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus miettii, onko ihmiset ihan tosissaan näissä kysymyksissään.

Minusta tämä on kuitenkin ihan fiksu kysymys. Ei tuollaista välttämättä tiedä jollei ole mitään kokemusta asiasta eikä välttämättä läheskään kaikilla ole. Mulla on esimerkiksi vain yhdessä kämpässä jossa olen asunut, ollut jääkaappi pakastelokerolla. Kaikissa muissa on ollut joko jääkaappipakastin tai jenkkikaappi, jonka yläosahan on siis ihan pakastin. Tuossa kämpässä jossa oli se pakastelokero asuin vuosina 1991-1994 ja tuolloinkin sain tädiltäni käytetyn kaappipakastimen n. 2 kk asumisen jälkeen. Ei siis paljon kokemusta ole minullakaan pakastelokeroista, vaikka jo melkein viisikymppinen olen. Nuoremmilla ei välttämättä ole tätäkään vähää, koska harvemmin enää missään on pelkkää pakastelokeroa.

Mutta aloittajalle tiedoksi, että valmiit pakasteet säilyy kyllä lokerossakin pari viikkoa mun kokemukseni mukaan. Pari päiväähän säilyvät jääkaapissakin, eivät toki jäisinä. Mutta katso ihmeessä tuo lumihiutale-juttu siitä lokerostasi kun muutat ja luota siihen ennemmin kuin mun lähes 30 vuotta vanhoihin kokemuksiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi