Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On vaikea punnita ihmishenkiä ja euroja vastakkain, mutta se on tehtävä”, sanoi Björn Wahlroos

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole korvaamaton eikä maailma ei pysähdy jonkun ihmisen kuolemaan ja johonkinhan se on kuoltava, sanoi viisas velipoika aikoinaan. Vaikka sitten koronaan, näinä aikoina. 

Vierailija
22/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh... Nallen ja muun rilkaiston globaali varallisuus vai mun henki ja/tai jonkun mulle rakkaan..? Hitto. Tätä pitää oikein miettiä.. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wahlroos on Ayn Randin talousopin suuri ihailija. Hän on sen itse useasti sanonut.

Siinä kaikkein suurinta hyvettä on itsekkyys. Ja kaikkein suurinta pahetta on hyväntekeväisyys.

Näin. Ja Björn onkin tätä toteuttanut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand

Mitä vikaa on sellaisessa "itsekkyydessä", että ei ulkoista kaikkia tarpeitaan toisten niskoille vaan tekee niille itse jotain? Mitä hyveellistä siinä on, että koko oman olemuksen ydin on vain toisten syyttely siitä, kun eivät rahoita sitä ja tätä toisten puolesta?

No miksi mä sitten kuolisin Nallen rahojen puolesta? Kuolkoon itse.

Vierailija
24/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain silleen herätyksenä kaikille ylläoleville "Nallehan ei mitään tiedä koska on rahaa": ei sillä aina ole ollut rahaa. Se oli köyhä kommunisti alun perin. Jotain tapahtui siinä (korvien) välissä. Saisi tapahtua teillekin, uunot.

Höpö höpö. Nalle on tunnetun talousvaikuttaja Bror ”Buntta” Wahlroosin poika. Perheessä on aina ollut rahaa. Nallella oli vain nuoruudessa tyypillinen tiedostava vaihe, jolloin larppasi kommunistista aatemaailmaa.

Hän on aina ollut rahapatojen äärellä

Vierailija
25/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rahat vai sun henki. Hmmm vaikea valita mutta entä jos valitsee väärin ja joutuu helvettiin kuoltuaan?

Voi joutua vielä helwettiin eläessäänkin ..

Zinc

Vierailija
26/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain silleen herätyksenä kaikille ylläoleville "Nallehan ei mitään tiedä koska on rahaa": ei sillä aina ole ollut rahaa. Se oli köyhä kommunisti alun perin. Jotain tapahtui siinä (korvien) välissä. Saisi tapahtua teillekin, uunot.

Vähennä höpösienien syömistä. Wahlroosin isä Bror Wahlroos oli kauppa- ja teollisuusministeriön kansliapäällikkö.

Onpas tyhmä kommentti. Ennen vanhaan uudet sukupolvet ottivat vanhemman sukupolven ajatukset omikseen tuosta vain? Hei käsi ylös kaikki täällä joilla on ollut vaikeuksia päästä oman jälkikasvun kanssa samalle kartalle. Antaa mennä vain.

Kommenttisi oli kyllä niin tyhmä että en varmaan saa unta ensi yönä.

Vierailija
27/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se loppujen lopuksi sittenkään ole kovin vaikeaa, vaikka aluksi siltä tuntuu.

Tokihan ne eurot menee edelle! T. Björn

Vierailija
28/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut köyhä, vaan rikkaan suvun vesa joka isäänsä vastaan kapinoidakseen oli joskus jonkun sortin vasemmistohippi. On perinyt suuret summat rahaa.

Vierailija
29/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai köyhä kommunisti? Jotain rajaa siihenkin, mitä haluaa huvikseen uskoa. Kukakohan oli Bror Wahlroos?

Vierailija
30/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wahlroos on Ayn Randin talousopin suuri ihailija. Hän on sen itse useasti sanonut.

Siinä kaikkein suurinta hyvettä on itsekkyys. Ja kaikkein suurinta pahetta on hyväntekeväisyys.

Ayn Rand on perseestä.

Vierailija
31/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on sellaisessa "itsekkyydessä", että ei ulkoista kaikkia tarpeitaan toisten niskoille vaan tekee niille itse jotain? Mitä hyveellistä siinä on, että koko oman olemuksen ydin on vain toisten syyttely siitä, kun eivät rahoita sitä ja tätä toisten puolesta?

Selitä vähän, että miksi sinulla on enemmän momenttia kuin Nallella.

Vierailija
32/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kerrakin sanonut sen toisinpäin eli "Jos joudumme syvään terveydelliseen kriisiin, sillä on myös valtiontaloudellisia vaikutuksia." Ja sitten luvannut muutamat eurot tukea yhteiseksi hyväksi. Mutta nyt ei Nalle voi oikein paeta Ruotsiin, pakko kärsiä täällä kurjien työläisten joukossa.

Vierailija
33/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä höpösienien syömistä. Wahlroosin isä Bror Wahlroos oli kauppa- ja teollisuusministeriön kansliapäällikkö.

Onpas tyhmä kommentti. Ennen vanhaan uudet sukupolvet ottivat vanhemman sukupolven ajatukset omikseen tuosta vain? Hei käsi ylös kaikki täällä joilla on ollut vaikeuksia päästä oman jälkikasvun kanssa samalle kartalle. Antaa mennä vain.

Sä väitit kultalapio hanurissa poikittain syntyneen Nallen olleen köyhä kommari, joten ei sua ainakaan tyhmyys valvota. Korkeintaan se ettei oikein ketään kiinnosta kuolla Nallen rahojen puolesta :D

Vierailija
34/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Björnille vaikeaa. Ihmisarvo hänen maailmassaan lasketaan suoraan omaisuuden mukaan.

Björn on hyväosainen rikas porsas. Oliskohan narsisti, kun lukee hänen kommenttejaan, tulee kyllä narsisti mieleen. Johtajissa on paljon narsisteja. MinäMinäMinä. MINÄ.

Vierailija
35/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlroos voisi tehdä meille kaikille palveluksen ja aloittaa itsestään.

Vierailija
36/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä vähän, että miksi sinulla on enemmän momenttia kuin Nallella.

Uskon Ayn Randin opetuksiin, joten mun oma henki on tärkeämpi kuin Nallen rahat.

Vierailija
37/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kapitalistit ikinä esitä mitään uusia ratkaisuja? Paitsi enemmän ainoastaan bvarakkaita hyödyttäviä? Miksei ne, kunkerran neroja ovat, keksi sitä jotain uutta systeemiä mikä saisi yhteiskunnan oikeasti tasapainoon? Kaikki jotka yrittävät ehdottaa uusia ratkaisuja työväen palkkaukseen tuomitaan heti kommareiksi ja kateellisiksi.

Useaa ei kiinnosta olla miljonääri. Se rahan hoitaminen ei yksinkertaisesti ole monelle niin kiinnostavaa. Moni haluaa vain tulla toimeen ja tehdä työtä josta tykkää niin ettei vatsaa kouraise syystä tai toisesta viikkoa ennen palkkapäivää.

Vierailija
38/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä väitit kultalapio hanurissa poikittain syntyneen Nallen olleen köyhä kommari, joten ei sua ainakaan tyhmyys valvota. Korkeintaan se ettei oikein ketään kiinnosta kuolla Nallen rahojen puolesta :D

Anteeksi, mutta mitä sanomista sinulla on Nallen rahoihin? Puhut niistä kuin päättäisit asiasta jotenkin.

Vierailija
39/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kapitalistit ikinä esitä mitään uusia ratkaisuja? Paitsi enemmän ainoastaan bvarakkaita hyödyttäviä? Miksei ne, kunkerran neroja ovat, keksi sitä jotain uutta systeemiä mikä saisi yhteiskunnan oikeasti tasapainoon? Kaikki jotka yrittävät ehdottaa uusia ratkaisuja työväen palkkaukseen tuomitaan heti kommareiksi ja kateellisiksi.

Useaa ei kiinnosta olla miljonääri. Se rahan hoitaminen ei yksinkertaisesti ole monelle niin kiinnostavaa. Moni haluaa vain tulla toimeen ja tehdä työtä josta tykkää niin ettei vatsaa kouraise syystä tai toisesta viikkoa ennen palkkapäivää.

Varmaankin hei siitä syystä, että toisia ihmisiä ei voi saada tasapainoon heidän tahtoansa vastaan. Tasapainoinen ja toimiva yhteiskunta edellyttäisi sitä, että kaikki sen osat ottavat vastuuta itsestään. Täällä palstalla uskotaan kuin hammaskeijuun johonkin malliin, jossa eniten rahaa omistava muka pystyy sillä rahallaan leipomaan kaikista muista ihmisistä heidän huonot tapansa, henkisen epärehellisyyden, laiskuuden etc. pois. Eihän mikään raha sitä tee. Idiootti ajatuskin.

Vierailija
40/62 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä rikkaidenkaan etu, että suorittava porras makaa kotona lomautettuna ja karanteenissa. Vaikka osingot tulee nyt, niin tulevaisuudessa voi mennä myöhemmin. Kyllä siinä varmaan joku mummo ja julkista sektoria kuormittava monisairas näyttää varmaan rikkaan silmissä lievältä uhraukselta.

Hurjaa tuo on, kun Equadorissa köyhien ruumiit ovat kadulla odottamassa hakijaansa, kun suorittava porras on sairaana tai peloissaan kotona. En kylläkään usko, että Björnin ruumis päätyisi kadun sivuun odottamaan jätekuskeja  pelkkään lakanaan käärittynä, vaikka sattuisi heikompi vuosineljännes osinkonjaoissa kohdalle.