Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhraatko itsesi ja perheesi koronalle työsi vuoksi?

Vierailija
03.04.2020 |

Uhraatko itsesi ja perheesi koronalle työsi vuoksi? Vai oletko lopettanut työt ja vetäytynyt kotiin? Kysymys koskee niitä, jotka työssään altistuvat tartunnoille.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrannut? Pää ei kestä kotona looa, rahaa on tultava. Sen voi saada vaikka ruokakaupasta.

Vierailija
2/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko korona tai asunnottomuus ja nälkäkuolema.. Mielellään jäisin kotiin mutta ei ole sitä vaihtoehtoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien meidän on kannettava kortemme kekoon.

Vierailija
4/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kunnia-asia työskennellä sairaalassa varsinkin tällä hetkellä.

Vierailija
5/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja vituttaa. Ei mitään suojausta asiakastyössä. Omat käsidesitkin on pitäny viedä sinne.

Vierailija
6/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työ joissa "uhraudutaan" on myös töitä joita ilman asiat ei toimi.

Vierailija
7/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sairaalassa ja kuulun riskiryhmään. Voi olla, että henki lähtee, mutta mitään ei voi tehdä. Työhön on pakko tulla.

Vierailija
8/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraamistahan se on, kun on pakko valita työ omien lasten hengen, puolison hengen ja oman hengen kustannuksella. Itkettää.

Vierailija
9/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä minulla ei onneksi ole, ja mielelläni otan riskin koronasta ja käyn töissä ennemmin kuin istun työttömänä kotona. En siis koe todellakaan minkäänlaista uhrausta tekeväni vaan päinvastoin, tämä on loistava mahdollisuus edetä uralla, kun lapsiperheelliset tekee duunia puoliteholla hoitaessaan samalla lapsia ja niiden kotikouluja. Täältä tullaan lujaa ohi kun pystyy painamaan täysteholla.

Vierailija
10/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain onnellinen, että työni kuuluu kriittisiin. En uhriudu, koska työni on tärkeää. Tämä on niitä ammatinvalintakysymyksiä, tämän riskin ottaa jo alalle lähtiessään.

Vierailija
11/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ottaa minkä haluaa. Minun tehtävä on pysyä terveenä ja rakentaa yhteiskuntaa koronan jälkeen.

Vierailija
12/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta tuntuu mennä töihin nyt kun jos saan osastolta tartunnan, en voi mennä kotiin enää jos mies ja lapset eivät kanna virusta.

Onko hotellit auki?

Vierailija
13/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan aivan helvetin paljon teitä hoitoalan ihmisiä! Läheskään kaikista ei olisi samaan, ei minusta ainakaan, sen tunnustan.

Todella toivon, että pysytte terveinä.

Vierailija
14/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan saa hoivakodin mummulta koronaa. Työkaverilta voisin saada, jos joku on sairastunut, mutta täysin oireeton. Mutta ei tässä vielä ole kukaan uhrannut yhtään mitään.

Vierailija
15/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kriittisellä alalla, joten joudun ”uhrautumaan”. Ei mun pää kestäisi muutenkaan jäädä kotiin möllöttämään. Suomen ruokahuolto on turvattava jotenkin.

Vierailija
16/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kriittisellä alalla, joten joudun ”uhrautumaan”. Ei mun pää kestäisi muutenkaan jäädä kotiin möllöttämään. Suomen ruokahuolto on turvattava jotenkin.

Mitä tarkoitat tuolla ettei pää kestäisi ?

Vierailija
17/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 9 vuoroa sairaalassa, sitten soommoro. Valinta oli helppo, sekä itse että puoliso ollaan riskiryhmää.

Vierailija
18/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla ettei pää kestäisi ?

Luulen, että jos olisin alalla jolla pitäisi tehdä etätyötä ei psyykeeni kestäisi. Monta viikkoa kotona, jopa kuukausia. On helpottavaa tehdä töitä paikan päällä, ja varsinkin rekan ratissa kun maisema vaihtuu tiuhaan.

Niin sanotusti voin ”tuulettaa päätä” töissä, pääsen irti eristysolosuhteista.

Vierailija
19/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on töissä käydä, jos meinaa pitää asunnon, auton ja syödäkin joskus jotain.

Vierailija
20/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uhraa. Irtisanouduin ja sain karenssin. Onneksi on säästöjä ja varallisuutta. Jään hoitamaan iäkästä isääni. Hoitoala saa jäädä kohdallani. En uhraa terveyttäni alalla, jossa saan pelkkää paskaa niskaani. Bye bye.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä