Luonnevikainen puoliso
Asun ja elän yhdessä miehen kanssa joka ei kykene näkemään itsessään mitään vikaa/puutteita. Kaikki on aina muiden syytä. Exien, työkavereiden, mun... millon kenenkin, mutta ei koskaan hänen.
Määrää ketä saan tavata, päättää raha-asiat haluaa käydä ruokakaupassa (voidakseen päättää mitä ruokaa sieltä ostetaan)
En tapaa ketään kavereitani (koska hän päättää kuka hänen kotiin saa tulla), lukitsee ovia, eikä päästä mua sisälle/ulos. Piti mm. kaksi viikkoa pesuhuoneen ovia lukossa, että en päässyt suihkuun koska oli suuttunut mulle jostain ja vaati anteeksipyyntöä. En tiedä mitä olis pitäny pyytää anteeksi.
En voi lähteä tästä, koska luottotiedottomana en saa asuntoa. Ja mies hajottaa (näin on uhannu ja epäilemättä toteuttaa uhkauksensa) kaikki mun tavarat, jos lähden. Haluan kuolla. En jaksa enää.
Kommentit (54)
Oliko miehesi kaksi viikkoa linnoittautuneena kylppäriin? Yleensä se ovi lukitaan sisältä päin, vai oliko asentanut oikein salvan ja munalukon? Ettet vaan keksinyt koko juttua.
Ero on tuollaisessa tilanteessa tosiaan ainoa mahdollisuus.
Hullut, mulkut yms. eivät muutu. Turha kuvitellakaan. Turha uhrata omaa elämäänsä moisten mielipuolten kanssa seukkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ero on tuollaisessa tilanteessa tosiaan ainoa mahdollisuus.
Hullut, mulkut yms. eivät muutu. Turha kuvitellakaan. Turha uhrata omaa elämäänsä moisten mielipuolten kanssa seukkaamiseen.
Eivätkö räjähtävät puolisot muutu jos kumppani tekee kaiken aina dominoivan räjähdysherkän mielen mukaan?
Karkuun ja vähän vatun kovaa!
- mies 31v.
Eli sä käyt töissä, mutta sulla ei muka ole rahaa eikä mahdollisuutta mennä töiden jälkeen suoraan turvakotiin?
Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko miehesi kaksi viikkoa linnoittautuneena kylppäriin? Yleensä se ovi lukitaan sisältä päin, vai oliko asentanut oikein salvan ja munalukon? Ettet vaan keksinyt koko juttua.
Ovessa on lukko, avaimella lukitsi ulkoa päin. Avain hänellä jemmassa. Miksi keksisin jotain näin sairasta?
Kestää 7 kertaa lähteä ja vasta ehkä kahdeksas kerta on se lopullinen lähtö.
Minun mieheni on maannut nyt viikon yläkerran makkarissa ja nukkuu siellä kaikki vaatteet päällä. Ei puhu. Miksi ?
Hän raivostui viikko sitten siitä, kun minun IPadin ääni oli liian kovalla. Hän katsoo telkkaria 10 tuntia putkeen ja ääni on todella kovalla. Eli: Jos en tee pilkulleen niin kuin hän määrää, on rangaistus minulle mitä vaikka. Nyt hän alkoi tämmöisen ”pelin”.
Kotona hän ei tee mitään. Ruoka täytyy passata hänelle olkkariin kun hän katsoo telkkaria.
Mutta nyt: eilen ei enää toiminut ruokahuolto. En tehnyt mitään ruokaa muuta kuin itselle.
Mädäntyköön sinne yläkertaan. Tai kuolkoot muuten vain nälkään. Aina hän on ollut tämmönen ”outo” ja minua on myös helpottanut tieto, ettei ole minun syytä jos päässä pörrää ja kaikki vituttaa.
Henkinen väkivalta on pahempaa kuin fyysinen.
Mene turvakotiin ja lopeta tekosyiden keksintä ettet voi mennä sinne.Siellä autetaan sinut uuteen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Eli sä käyt töissä, mutta sulla ei muka ole rahaa eikä mahdollisuutta mennä töiden jälkeen suoraan turvakotiin?
Älä viitsi.
Lähin turvakoti kymmenien kilometrien päässä. Liikun polkupyörällä. Eikä ole rahaa kun kaikki menee miehen määräämiin laskuihin/ulosotto vie tilistä 1/3. Ei pysty edes vararahastoa säästää.
Lähde pois heti. Älä mieti asuntoa tai rahaa tässä vaiheessa. Ne järjestyvät kyllä. Mieti ainoastaan omaa hyvinvointiasi ja henkeäsi. Mene turvakotiin, jos et ystävien tai sukulaisten luo voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovessa on lukko, avaimella lukitsi ulkoa päin. Avain hänellä jemmassa. Miksi keksisin jotain näin sairasta?
Höpö höpö! Kai teillä on sitten jääkaappin ja mikron ovessakin lukko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
Lähin turvakoti kymmenien kilometrien päässä. Liikun polkupyörällä. Eikä ole rahaa kun kaikki menee miehen määräämiin laskuihin/ulosotto vie tilistä 1/3. Ei pysty edes vararahastoa säästää.
Lainaa työkaveriltasi rahaa ja lähde taksilla töistä suoraan turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi.
no kun lähet niin ei tarvitse enää maksella niitä miehen "määräämiä" laskuja.
Jos puolisosi on luonnevikainen, niin juokse tosiaan karkuun ja lujaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene turvakotiin! Siellä saat olla niin kauan, että sulle järjestyy joku asunto/asuntolapaikka.
Millaista elämä turvakodissa on?
Mikä on pahempaa, kuin olla vankina omassa kodissa?
Turvakodissa voit jutella työntekijän kanssa. Työntekijä neuvoo hakemaan asuntoa. Kaikki järjestyy jos päätät lähteä. Mutta jos odotat miehen käskyjä tai lupaa, et onnistu. Päätät että lähdet.
Soita Nollalinjalle tai kaupunkisi sosiaalipäivystykseen. He kertovat mihin mennä. Voit myös vaan lähteä.
Kun mies on töissä, niin pakkaat kaikki tärkeät tavarasi ja paperisi. Totta kai valmistelet etukäteen, että sinulla on kuljetusväline ja paikka niille, esim. vuokravarasto. Sitten hakeudut turvakotiin. Voit jättää miehelle lapun pöydälle, jossa kerrot, että olet poistunut hänen elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
k
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta pesuhuoneen ovessa on. Ja ruoka ei ole ongelma. En syö muutenkaan kun ei ole ruokahalua. Laihtunut 10kg kahdessa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähättele. Vanhoissa taloissa voi olla tavallinen lukko ovessa. Ja todella pahoja miehiäkin on, vaikkei olisi juuri sinun kohdallesi osunut.
Millaista elämä turvakodissa on?