Miksi aina röyhkeimmät ihmiset pääsevät vähimmällä?
Entinen työnantajani välttää koronakriisin, firmalla menee paremmin kuin koskaan. Uusia työntekijöitä palkataan useita nyt vuoden aikana ja samalla avataan uusi toimipiste toiseen kaupunkiin. Mikä erikoisinta, hän on alalla jonka yritykset ovat yksi pahiten kärsineistä. Mutta ei, tämä röyhkeä akka se vaan porskuttaa ja nostaa miljoonaosinkoja.
Hän irtisanoi minut aikanaan todella ilkeällä tavalla ja on levittänyt minusta juoruja ympäri maailmaa. Olen yhä 7 vuotta myöhemmin työtön. Paha ei todellakaan saa palkkaansa. Vain ilkeimmät ja itsekkäimmät selviävät.
Kommentit (9)
Itse on tiedän olevani kiltti ja fiksu ihminen, minulta odotetaan sellaista ja jos en ole saan heti "tuta" sen kun en ole "paikallani" Sitten on nämä itsekeskeiset ihmiset jotka ovat todella ilkeitä ja vaikeita ihmisiä niin he vaan saavat olla sellaisia koska "se nyt vaan on sellainen", pääsee kuin koira veräjästä ja on silti oikeutettu samoihin asioihin kuin paremmin käyttäytyvä.
Maailma ei ole oikeudenmukainen, ei tosiaankaan.
"se nyt vaan on sellainen"
Tuo on samaa sukua "eihän se meidän poika" -kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Itse on tiedän olevani kiltti ja fiksu ihminen, minulta odotetaan sellaista ja jos en ole saan heti "tuta" sen kun en ole "paikallani" Sitten on nämä itsekeskeiset ihmiset jotka ovat todella ilkeitä ja vaikeita ihmisiä niin he vaan saavat olla sellaisia koska "se nyt vaan on sellainen", pääsee kuin koira veräjästä ja on silti oikeutettu samoihin asioihin kuin paremmin käyttäytyvä.
ilkeet ja itsekeskeiset ihmiset saavat olla rauhassa, koska niille ei uskalleta avautua. Ja vaikka avauduttaisiin se olisi turhaa koska niitä ei kiinnosta ja sen takia ei edes yritetä.
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei ole oikeudenmukainen, ei tosiaankaan.
Joo ei ole, mutta on meidän kaikkien velvollisuus yrittää tehdä siitä sellainen. K-päiden, luonnehäiriöisten ja kriminaalien kaikenlainen hyysääminen on lopetettava. Ei selittelyjä eikä valkopesujuttuja. Pahimpia eivät ole ne, jotka tekevät muille pahaa (koska ovat usein jollain tapaa sairaita), vaan ne jotka mahdollistavat tuon toiminnan eivätkä puutu siihen, vaan joskus jopa puolustavat noita mlkkuja.
Korona katkaisi multa kamelinselän. En aio jatkaa elämääni enää tämän viikon jälkeen. Firma meni nurin, lisäksi kaikki psykiatrin ja terapeutin käynnit on toistaiseksi peruttu. Olin jo ennestään jonottanut hoitoon pääsyä laittoman kauan. Sitä ennen tietty syönyt pillereitä vuosikaudet.
Katson vierestä kuinka monilla yrittäjäkollegalla elämä kuitenkin jatkuu entiseen malliin, rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja suurin murhe elämässä on se, kun ei pääse tekemään jokavuotista Balin-matkaa. Nämä ovat juuri näitä ap:n mainitsemia röyhkeitä keinottelijoita, jotka riistävät työntekijöitä.
En jaksa elämän epäreiluutta. Mulla on takana jo niin paljon vastoinkäymisiä, sairautta ja läheisten kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Korona katkaisi multa kamelinselän. En aio jatkaa elämääni enää tämän viikon jälkeen. Firma meni nurin, lisäksi kaikki psykiatrin ja terapeutin käynnit on toistaiseksi peruttu. Olin jo ennestään jonottanut hoitoon pääsyä laittoman kauan. Sitä ennen tietty syönyt pillereitä vuosikaudet.
Katson vierestä kuinka monilla yrittäjäkollegalla elämä kuitenkin jatkuu entiseen malliin, rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja suurin murhe elämässä on se, kun ei pääse tekemään jokavuotista Balin-matkaa. Nämä ovat juuri näitä ap:n mainitsemia röyhkeitä keinottelijoita, jotka riistävät työntekijöitä.
En jaksa elämän epäreiluutta. Mulla on takana jo niin paljon vastoinkäymisiä, sairautta ja läheisten kuolemia.
Mielenterveyspuoli halvaannutetaan aina ensin. Sieltä otetaan heti ekana ylimääräistä työvoimaa koronapotilaiden hoitoon koska alaa ei pidetä niin tärkeänä kuin muita lääketieteen aloja.
Ahon hallitus leikkasi myös ensin mielenterveyshoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sitä, koska sitten me kohtalotoverisi olemme sinua vähälukuisempia. Tässä maailmassa täytyy pitää meteliä saadakseen mitään, ja jos me ollaan reiluja ja kivoja tyyppejä, meitä täytyy olla monta että se onnistuu.
Selllaiset ihmiset jotka ymmmärtävät mitä tekevät, päääsevät vähemmmällä.