Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat

Vierailija
02.04.2020 |

Minkälaisia ystävyyssuhteita teillä on ja kuinka olette järjestäneet elämänne, kun ei ole lapsia pitämässä teidän puolia ja auttamassa elämässä? Näyttää siltä pahoin että olen jäämässä lapsettomaksi ja ehkäpä jopa ilman kumppania. Yksinäinen vanhuus pelottaa enemmän kuin mikään muu :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mitään ystävieni varaan vaan pyrin järjestämään elämäni niin, että pärjään mahdollisimman kauan itse. Kun aika tulee, minulla tulee olemaan varaa kunnon hoivaan hoivakodissa. Ei se, että on lapsia, takaa yhtään mitään - ei varsinkaan hyvää vanhuutta.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vanhainkodissa, ja se että on hankkinut lapsia, ei todellakaan takaa sitä että olisi seuraa ja auttajia vanhana. Näen tätä omin silmin päivittäin.

Vierailija
4/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa ja lapseton mutta yksinoloa en saa järjestymään yrittämälläkään. Joku kaipaa seuraani lähes aina, kaiken ikäiset läheiset tai kaukaisemmat, korona-aikaan pysyttelen omissa oloissa. Muulloin olen aika avulias luonne ja osaan asettua muiden asemaan, ehkä syy on siinä. En mieti omaa tilannettani enempää kuin on pakko. En ehtisi murehtia yksinäisyyttä. Vanhuus tosin on vielä edessä ja kokematta.

Vierailija
5/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lukioaikainen kaveriporukka kasassa vielä näin 15+ vuotta myöhemminkin, näemme 2-3 kertaa vuodessa. Muuten viestittelemme somessa kuulumisia, mutta ison osan vapaa-ajastani vietän yksin. Lapsia minulle ei tule koska en niitä halua, ja parisuhdekin on poissa pöydältä koska en sellaiseen kykene.

Maksan varmaan omat hautajaismenoni ennakkoon joskus oman 60-vuotispäiväni jälkeen, mikäli vain mahdollista. Omat vanhempani olisivat tuolloin jo melkein 90.

Tulevaisuudelta toivon, että minun sukupolvelleni olisi tarjolla laajemmin palveluja nettiteitse, ja että tämän päivän somenuoret osaisivat niitä sitten vanhana hyödyntää. Vaikkapa jokin sellainen, joka vaatii sisäänkirjautumista kahdesti päivässä, todistaakseni että minulla on kaikki hyvin. Lääkkeet ja ruokaostokset (ja pakollisen rupattelun) voisi hoitaa yhdellä livekäynnillä viikossa.

Vierailija
6/8 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus? Nehän valittaa ettei lapset käy koskaan.

Vierailija
7/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Lohdullista kuulla, että elämässä voi pärjätä ilman omiakin lapsia. Olen ollut hyvin ahdistunut yksinäisyyden pelon vuoksi.

Vierailija
8/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystävyyssuhteita, vanhuus toki hieman pelottaa mutta se on sen ajan murhe. N31