Onko muita, joiden mielestä etäkoulu ilman videopalavereita olisi parempi? Että saataisiin vain tehtävät Wilmaan?
Nuo teams-palaverit kuormittavat. Olisi ihanaa tehdä vain rauhassa tehtäviä kirjaan. Ja olen siis äiti.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Opettaja valitsee itselleen sopivat työkalut ja -tavat. Sori vaan. Mulla on 150 opiskelijaa tässä viimeisessä jaksossa (lukio). En ala kysellä jokaiselta erikseen, että miten sinä Pertti haluaisit tämän kurssin suorittaa, entä sinä Tiina, niin ja Veikko, mikäs sinulle sopisi. Jos opiskelijalle ei mun tavat sovi, opiskelija on hyvä ja jättää kurssin kesken. Opiskelijan vanhemmista mä taas en välitä senkään vertaa.
Tai vaihtoehtoisesti pidät tunnit kuten ennenkin, mutta et tee niistä pakollisia ja anna poissaolomerkintöjä oppilaille, jotka mieluummin opiskelevat itsekseen.
Opettajat saa edelleen normaali palkan, joten ehdottomasti saavat liveyhtetksiä järjestää kin. Opetus koulun tehtävä, mutta vanhemmat valvoo sen.
Moni, varsinkin ala-asteen ope pääsee tällä hetkellä todella helpolla. Palkka juoksee silti. Tottakai.
Yläasteen opettajilla hommaa paljon enempi ja livetunteja paljon
Tässä on täysin mahdotonta opettajan toimia oikein. Toiset toivovat etäopetusta videoyhteydellä, toiset eivät halua kuin tehtävät Wilmaan, toiset haluavat pienen aamun aloituksen videoyhteydellä jne. Kaikkia ei voi miellyttää ja opettajan on tehtävä valinta myös oman esimiehensä linjaa noudattaen. Tilanne on kaikille uusi ja vaikea joten eiköhän vaan yritetä selvitä sinne kesään muita syyllistämättä.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat saa edelleen normaali palkan, joten ehdottomasti saavat liveyhtetksiä järjestää kin. Opetus koulun tehtävä, mutta vanhemmat valvoo sen.
Moni, varsinkin ala-asteen ope pääsee tällä hetkellä todella helpolla. Palkka juoksee silti. Tottakai.
Yläasteen opettajilla hommaa paljon enempi ja livetunteja paljon
Sinua siis kiinnostaa enemmän se, että opettajat tekevät tarpeeksi töitä kuin se, miten lapsesi oppii. Kovin suomalaista.
Meillä tulee vain tehtävät Wilmaan ja olen erittäin tyytyväinen.