Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden mielestä etäkoulu ilman videopalavereita olisi parempi? Että saataisiin vain tehtävät Wilmaan?

Vierailija
02.04.2020 |

Nuo teams-palaverit kuormittavat. Olisi ihanaa tehdä vain rauhassa tehtäviä kirjaan. Ja olen siis äiti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä opiskelijat tarvitsevat sitä kontaktia opettajaan, edes netin välityksellä

Vierailija
2/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa varsinaiseen asiaan mitään. Mutta jos olisin nyt koululainen, en voisi osallistua videopalavereihin. Ääniyhteys kyllä onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia päivässä on riittävä liveyhteyteen. Parasta olisi, että loput tehtävät olisi kirjoista. Ärsyttää kaikki linkkien takana olevat puuhat.

Vierailija
4/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden odottaminen ja kyttääminen vie aikaa pois itse opiskelulta. Minusta riittäisi ihan hyvin se, että tehdään kirjat loppuun opetussuunnitelman mukaan tässä poikkeustilanteessa, niin pärjätään ensi vuonnakin kirjojen kanssa. Muuten tällainen tapa ei tietenkään hyvä, mutta siis poikkeustilanteessa. Ongelmahan tässä tietysti on se, että kaikki eivät tee hommia mutta se on nyt vanhempien vastuulla. Eikä ne samat tyypit tee koulussakaan, häiritsevät vaan muita.

Vierailija
5/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa opettajat armoa sen verran, että saadaan herätä rauhassa ja tehdä hommat omaan tahtiin. 

Muutenkin tarpeeksi kuormittava tilanne ja aikaavievät hommat. 

Vierailija
6/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä, että kellonajoista pidetään kiinni ja olen ehdottomasti myös videoyhteystuntien kannalla! Kiitos vaan opettajille niistä. :)

T. Teinin äiti.

Vierailija
7/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi tärkeää, että opettajalla olisi etäkontakteja lapsiin ja nuoriin.

tosin tämä vaatii, että kaikille saataisiin yhteydenpitovälineet. Enkä usko, että se on ongelma jos saataisiin eri tahoja tähän yhteistyöhön.

Vierailija
8/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei mitään opetusta? Vanhemmatko sen opetuksen sitten hoitaisi?

Vierailija
9/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ne teams-palaverit kuormittavat, äitiäkö? Meillä lapset tykkää niistä ja haluavat, että opettaja oikeasti opettaa ja selittää uudet vaikeat asiat. Videoyhteys autaa myös pitämään kiinni lukujärjestyksen mukaisesta aikataulusta. Pysyy myös luokka paremmin ryhmäytyneenä, kun säännöllisesti kuulee ja näkee luokkakavereita.

Vierailija
10/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja käyttää Teamsiä, osa vanhemmista nurisee. Opettaja ei käytä Teamsiä, osa vanhemmista nurisee. Jaksamista opettajille.

Vierailija
11/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat oppilaat voisivat jättää palaverit väliin. Oppivat paremmin itse lukemalla.

Vierailija
12/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, miksi opettaja vain palaveeraa lasten kanssa teamsissa eikä opeta?

Jotain etäopetusta olisi kiva lapselle saada, ei pelkkää tehtävälistaa Wilmassa, jossa puolet tehtävistä alkaa tyyliin "lähde vanhempasi kanssa, keskustele vanhempasi kanssa, laula vanhempasi kanssa".

Vierailija
13/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä ne teams-palaverit kuormittavat, äitiäkö? Meillä lapset tykkää niistä ja haluavat, että opettaja oikeasti opettaa ja selittää uudet vaikeat asiat. Videoyhteys autaa myös pitämään kiinni lukujärjestyksen mukaisesta aikataulusta. Pysyy myös luokka paremmin ryhmäytyneenä, kun säännöllisesti kuulee ja näkee luokkakavereita.

Siis opettaako sun lapsen opettaja teamsissa? Meidän kyselee siellä vain kuulumisia.

Vierailija
14/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässäkin nyt on niin vaikeaa. Meidän muksujen opettajat pitävät koko luokan yhteisen teams-session joka päivä. Keskustelevat päivän tehtävistä. Aamusin tulee teams:n keskusteluun lista läksyistä. 

Mikä tässä on niin ongelmallista?

Vierailija
15/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei mitään opetusta? Vanhemmatko sen opetuksen sitten hoitaisi?

Kyllä. Monissa tapauksissa vanhemmat joutuvat hoitamaan opetuksen etäkoulussa joka tapauksessa.

Vierailija
16/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheillä on juuri päinvastaiset toiveet etäopetuksen järjestämisestä. Kun teet yhdellä tavalla, se ei osalle kelpaa.

Vierailija
17/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei jaksanut näitä palavereja. Oli super kiukkuinen niiden jälkeen ja tarvitsi useamman tunnin lepoa ennen kuin sai ryhdyttyä tehtävien tekoon. Pyysin itse lapselle vapautusta teamsista ja se sopi opettajalle. Me vanhemmat vahdimme että kaikki tulee tehtyä ja lapsi pärjää hyvin. On paljon ahkerampi ja hyväntuulisempi nyt. Eikä ole aamurytmistä kiinni, koska herää aina muutenkin aikaisin.

Vierailija
18/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja valitsee itselleen sopivat työkalut ja -tavat. Sori vaan. Mulla on 150 opiskelijaa tässä viimeisessä jaksossa (lukio). En ala kysellä jokaiselta erikseen, että miten sinä Pertti haluaisit tämän kurssin suorittaa, entä sinä Tiina, niin ja Veikko, mikäs sinulle sopisi. Jos opiskelijalle ei mun tavat sovi, opiskelija on hyvä ja jättää kurssin kesken. Opiskelijan vanhemmista mä taas en välitä senkään vertaa.

Vierailija
19/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työelämässä videota usein käytetä ollenkaan. Oma ruutu voidaan tarvittaessa jakaa. Mihin sitä videokuvaa tarvitaan? Ääni riittää.

Vierailija
20/25 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ekaluokkalaisella ole mitään kontaktia kouluun. Wilmaan paukahtaa kasa tehtäviä edellisenä päivänä ja lapsi ne tekee, enemmän tai vähemmän innostuneena. Meillä siis poika ollut koko kouluvuoden tosi innoissaan koulusta, mutta nyt alkaa tuntua liian raskaalta. Poika toivoisi nimenomaan sitä opettajan opetusta eikä vaan tehtäviä tehtävien perään. Ei mitään opetusta opettajilta siis, ei mitään. Opettajille ei lähetetä tehtäviä edes tarkistettavaksi. Itse taas toivoisin jotain kontaktia kouluun, olisihan se lapsellekin virkistävää kuulla päivän aikana jonkin muunkin aikuisen ääntä kuin äidin ja isin.. Saati sitten, että koululla oikeasti olisi se opetusvastuu, eikä vanhemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi