Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IT -Irti Tissistä! Tänään...!

Vierailija
29.06.2006 |

Voi tsempatkaas siskot mua kun on vieroitus menossa 1v2kk pojan kanssa...

Reppanalla on tosi vaikeeta nukahtaa ilman iltatissiä, ja yöllä vasta tuleekin huuto kun en enää imettäisi...

Neuvoja, vertaistukea?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen vierottua pikkuhiljaa, jos hän kerran on vielä noin voimakkaasti tisun perään. Sehän on lapsellesi turvaa ja unta tuova juttu, sekä tekee nukahtamisesta mukavan tapahtuman.

Mä lopetin just 1v 4kk vanhan lapsen imetyksen ja hän vierottui lähes itsestään. Viimeisen imetyskuukauden aikan (eli 1v3kk-1v4kk) ei tisu oikein enää kinnostanutkaan, kun hiekkalaatikot ja autoleikit veivät mielenkiinnon, illalla otti pari hörppyä ohimennen. Sitten yhtenä iltana otin tuttipulloon vettä ja en antanut tisua. Sanoin että otatko vettä, otti hiukan, mutta jatkossa ei huolinut - ei myöskään kysellyt tisua.

Vierailija
2/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhempinkin ehtii, jos tuntuu, että tekee tiukkaa. Vinkiksi kuitenkin, että itse vierotin puolet vanhemman onnistuneesti muutamassa päivässä laittamalla laastarit tisseihin, ja sanomalla, että tissit on pipit. Parivuotias ymmärsi ainakin yllättävän hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo vanhempi tapaus, ei ole tarvinnut tissistä vieroittaa kun mun oma maito loppui jo 2kk synnytyksen jälkeen.

MUTTA:nyt 2v tyttäreni oli aiemmin ihan fiksoitunut velliin ja tuttipulloon, josta vieroittaminen oli tosi tuskallinen ja pitkä prosessi.

Minä lopetin sen silleen että yhtenä päivänä vaan sanoin tytölle(silloin 1v7kk) että annetaanko tuttipullot pienille vauvoille jotka tarvitsee niitä, ja tyttö suostui auliisti.

Kun tuli ilta ja se hetki kun yleensä velliä joi niin ei muistanut enää jalomielisyyttään vaan huusi kuin sireeni. Tuttia ei ole koskaan syönyt joten korviketta ei ollut tarjota.

Heräili öisinkin huutamaan velliä eikä suostunut nukkumaan päiväuniakaan, oli aina ennen nukahtanut vellipullo suussa.

Johdonmukaisesti vaan sanoin aina ettei tuttipulloa ole, ja tarjosin vettä/maitoa nokkamukista.

Joka kerta kun sanoin ettei velliä ole tiedossa, tyttö sai huutoraivarit. Rauhoittui joskus vasta tunnin kuluttua mutta tottui pikkuhiljaa tilanteeseen, kun en antanut periksi.

Muistaakseni nukkui sitten ekat kunnon yöunet huutamatta 3 viikon kuluttua pullojen katoamisesta- sen jälkeen on mennyt ihan hyvin.

Tämä kysyy siis vaan vanhemmilta pinnaa ja jaksamista.

Sitä toivon teillekin!

Vierailija
4/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jaksaa itkeä tissiä n. 2 iltaa. Voi olla äiteelle vaikeempaa huomata, että ei se menetys niin iso ollutkaan...

Tsemppiä ja ole kovana!

Vierailija
5/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on myös menossa syksyllä leikkaukseen, josta seuraa noin viikon sairaalassa olo. Hoitoon poika menee ensi tammikuussa, siksi ajattelin nyt kesällä hoitaa vieroittamisen alta pois.

Nukuttamiset vielä menee, mutta yöimetyksen jättäminen on vaikeaa siksi, että itse nukkuisin tosi hyvin imetysten kanssakin... Kai sitä muutaman yön on pakko valvoa...

Miten pidän huolen että poika saa muuten nestettä tarpeeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän