Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja korona

Vierailija
02.04.2020 |

Onko koronarajoitukset tuoneet haasteita jo toimiviin käytäntöihin perheessänne? Meillä erimielisyyksiä ja riitaa aiheuttaa erityisesti teinien vapaudet ja liikkuminen kodin ulkopuolella sekä harrastukset (sali). Eri perheissä erilaiset käytännöt sekä riskiryhmään kuuluvia henkilöitä lähipiirissä. Miten olette ratkaisseet tilanteen vai voiko sitä edes ratkaista. Tilannehan voi kestää vuoden loppuun saakka pisimmillään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän käytäntö muuttui niin, että etälapset tule meille.

Tehköön kotonaannmitä haluavat, mutta ei ole asiaa tulla tartuttamaan meitä.

Se lapsi, joka meillä täyspäiväisesti asuu, on myös kotona täyspäiväisesti. Kaupassa ja ulkona saa tietty käydä.

Vierailija
2/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä edes uusperhekuvioon. Lapsi meni eksälle ja lähti samantien kaverilleen, kun minun luona oli koitettu minimoida sosiaalisia kontakteja. Riidanhan siitä saisi aikaan, jos ottaisin asiaan kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lapsi, joka meillä täyspäiväisesti asuu, on myös kotona täyspäiväisesti. Kaupassa ja ulkona saa tietty käydä.

Annappa kun arvaan: tämä kotona oleva lapsi on tämän uusperheen naisen tuotos? Ja etälapset miehen? Mutta ap:lle: vaikea minun on nyt nähdä, miten uusperheys tuohon vaikuttaa sen kummemmin, ihan ydinperheissä käydään tuota samaa keskustelua. Itse olen ratkaissut tuon niin, että perheen teinit saavat rajoituksetta olla tekemisissä kavereiden kanssa somen välityksellä, kunhan koulu ja kotihommat on tehty. Ja harrastavat kaikki ulkolajia, joten 1-2 kaverin kanssa käyvät päivittäin treenamassa (tämä on jopa seuran antama ohje, laji on sellainen että sen treenaaminen yksin on vähän vaikeaa). Ja nyt kun meidän perheen yli korona jo pyyhkäisi, kerrallaan saa tulla 1 kaveri kylään meille.  

Vierailija
4/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa perheissä on samanlaiset säännöt, hyvin toimii

Vierailija
5/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, en itse näe vaihtoehtona etteivät lapset tapaisi ollenkaan toista vanhempaa koko aikana. Tilannehan voi kestää pitkään. Onko lisää kommentteja. T. Ap

Vierailija
6/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, en itse näe vaihtoehtona etteivät lapset tapaisi ollenkaan toista vanhempaa koko aikana. Tilannehan voi kestää pitkään. Onko lisää kommentteja. T. Ap

Minustakaan se ei ole vaihtoehto. Eri asia jos voitaisiin olla varmoja, että poikkeustila jää lyhyeksi. Voisin esim.harkita sitä, että lapset vaihtaisivat muutaman viikon välein asuinpaikkaa. Ei ainakaan mitään lyhyitä kyläilyitä, vaan kunnon vaihdot.

Vierailija
7/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sitä olen miettinyt, että jos lapset sairastuisivat ollessaan isällä olisi äitinä kovin vaikeaa, jos ei pääsisi heitä katsomaan 😢

Vierailija
8/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa perheissä on samanlaiset säännöt, hyvin toimii

Meilläkin on yleensä ollut sama linja, mutta nyt tässä tilanteessa yhtäkkiä onkin eri 😕. T. Ap

Vierailija
9/9 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annappa kun arvaan: tämä kotona oleva lapsi on tämän uusperheen naisen tuotos? Ja etälapset miehen? Mutta ap:lle: vaikea minun on nyt nähdä, miten uusperheys tuohon vaikuttaa sen kummemmin, ihan ydinperheissä käydään tuota samaa keskustelua. Itse olen ratkaissut tuon niin, että perheen teinit saavat rajoituksetta olla tekemisissä kavereiden kanssa somen välityksellä, kunhan koulu ja kotihommat on tehty. Ja harrastavat kaikki ulkolajia, joten 1-2 kaverin kanssa käyvät päivittäin treenamassa (tämä on jopa seuran antama ohje, laji on sellainen että sen treenaaminen yksin on vähän vaikeaa). Ja nyt kun meidän perheen yli korona jo pyyhkäisi, kerrallaan saa tulla 1 kaveri kylään meille.  

Olet oikeassa.

Mutta: minä en ole ollut mukana tekemässä päätöstä siitä, ettei miehen lapset tule meille. Äiti jaisä ihan keskenään sen päättivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme