LOL, kävi ekaa kertaa ikinä klassinen
Hain ihan tavallista työpaikkaa, ilmoitus oli suomeksi ja siinä mainittiin, että työssä tulisi pystyä kommunikoimaan englanniksi. Ok, ei ongelmaa. Vastaanottajan nimi ei antanut mitään viitettä siitä, että hän puhuisi ainoastaan englantia.
Sain sitten puhelun jostain suomalaisesta numerosta, olin nukkumassa. Googletin numeron eikä tullut mitään järkeviä tuloksia. Ainoastaan joku hiton mainostoimisto ja Asiakastieto mitä lie. Mietin että mitä vttua? En ole hakenut töihin mihinkään mainostoimistoon.
Soitin sitten takaisin numeroon ja sieltä vastattiin englanniksi. Koko puhelu alkoi ihan kuin joku huijauspuhelu, ja löin luurin korvaan.
Sieltä soitettiin takaisin, mutta en vastannut. Laitoin vähän tylyn viestin englanniksi, että miksi hitossa soitat minulle ja miksi et puhu suomea.
Sitten sieltä vastaa jonkun ravintolan omistaja vttuillen tyyliin, että kannattaa vastata vähän vähemmän tylysti ensi kerralla jne.
Ööö, kannattaa puhua suomea Suomessa ensi kerralla. En IKINÄ vastaa outoihin numeroihin tylysti, minulla on työnhaku päällä ja tiedän, että isolla todennäköisyydellä soittaja on jostain työpaikasta. Puhelinmyyjät eivät soittele minulle enää, eivätkä ole soittaneet vuosiin.
Toki vtuttaa, työn olisin halunnut, MUTTA en kyllä itseäni syytä. Ei missään varoitettu, että puhelu tulee englanniksi ja muutenkin kyseisellä numerolla ei saanut yhtään mitään järkeviä tietoja. Joten mistä vtusta olisin voinut tietää?
Huoh.
Kommentit (25)
No sattuuhan sitä.
Minua edelleen hieman kummastuttaa ravintola, jossa olisi pitänyt asioida englanniksi. Henkilökunta oli toki suomalaista.
Minua alkoi hitusen harmittaa ja yritin tilata venäjäksi, ruotsiksi, saksaksi ja espanjaksi. Tarjoilijan ilme vaihtui hieman ylimielisestä tuskastuneeksi ja tilaus onnistui lopulta suomeksi oikein hyvin.
Että sellainen kerran elämässä kokemus pääkaupunkiseudulla herran vuonna 2019.
Ja ihan tiedoksi, että eipä minulle tullut kovin ammattimainen ja luotettava vaikutelma tuosta. Kyllä normaalilla yrityksellä luulisi olevan numero, josta saa paikan nimen ja osoitteen selville. Ihan pimeä koko tapaus.
Miekkoshullu on yhtä rasittava kuin äitihullu. Onneksi tällä ei sentään ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miekkoshullu on yhtä rasittava kuin äitihullu. Onneksi tällä ei sentään ole lapsia.
Aaa, mulle tulikin tästä mieleen joku, mutta en saanut päähäni, kuka. Kiitos! 😃
Tilanne on klassinen siksi, että täällä joku rekrytoija kertoi että jotkut työnhakijat vastaavat tylysti puheluihin, vaikka heillä on työnhaku voimassa. Itse en ikinä vastaa tylysti, vaan yritän aina selvittää että mitä asia koskee. Hetken aikaa olin jo ihan varma, että soittokieltoni on mennyt umpeen ja joku puhelinmyyjä häiriköi. Toinen ajatus oli joku ihmeellinen huijaus. Ihan omituinen koko juttu, no ei onneksi tarvitse tuhlata aikaa sen enempää.
Kuten sanoin, ei minun työllistymiseni ole yhdestä paikasta kiinni.