Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thln johtaja kertoi eilen tiedotustilaisuudessa pesseensä kädet aiemmin vain 2-3 kertaa vuorokaudessa

Vierailija
02.04.2020 |

Nyt pesee kuulemma parikymmentä kertaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli aprillipila.

Vierailija
2/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järkytyin myös tästä tiedosta. Ei taida kovin usein käydä vessassa. Lisäksi olen luullut, että kaikki pesevät kädet kotiin tultuaan ja ruokaa laittaessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, ja ällöintä on, että ei varmasti ole ainut otus, joka noin tekee.

Vierailija
4/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, olen kätellyt häntä joskus. Eli koskettanut hänen kusikättään.

Vierailija
5/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. Käynyt vessassa pesemättä?

Vierailija
6/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kiinnitin huomioni. No, sellainen asiantuntija jäänyt hommeloihin thl:ään.

Vierailija
7/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😷

Vierailija
8/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin voin nyt näin anonyymisti tunnustaa, että sama tilanne. Pesin ennen kädet vain vessakäynneillä, enkä ihan oikeasti käy vessassa kuin 2-3 kertaa päivän aikana ellen sitten jostain erityisestä syystä kisko nesteitä normaalia enemmän. Toki käsiä tuli sitten kasteltua/huuhdeltua lisäksi ruuan laiton yhteydessä, mutta en kyllä varsinaisesti pessyt (saippualla, vähintään 20 sekuntia) niitä silloinkaan.

Koronahommeleiden alkaessa, kun vielä kävin töissä ja liikuin ihmisten ilmoilla, aloin pestä käsiä huomattavasti useammin. Mut nyt se on taas harventunut, koska en enää käy yhtään missään - en edes kaupassa.

Olen sairastanut viimeksi räkätaudin v. 2017, edellistä vatsatautia en edes muista. Olisko ollut joskus 2000-luvun alkupuolella kun mulla oli yhden illan kestänyt oksutauti? Muukaan perhe ei juuri sairastele. Että hinkatkaa te muut vaan, mut paskaisuus lisää immuniteettia...

Vierailija
9/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mäkin voin nyt näin anonyymisti tunnustaa, että sama tilanne. Pesin ennen kädet vain vessakäynneillä, enkä ihan oikeasti käy vessassa kuin 2-3 kertaa päivän aikana ellen sitten jostain erityisestä syystä kisko nesteitä normaalia enemmän. Toki käsiä tuli sitten kasteltua/huuhdeltua lisäksi ruuan laiton yhteydessä, mutta en kyllä varsinaisesti pessyt (saippualla, vähintään 20 sekuntia) niitä silloinkaan.

Koronahommeleiden alkaessa, kun vielä kävin töissä ja liikuin ihmisten ilmoilla, aloin pestä käsiä huomattavasti useammin. Mut nyt se on taas harventunut, koska en enää käy yhtään missään - en edes kaupassa.

Olen sairastanut viimeksi räkätaudin v. 2017, edellistä vatsatautia en edes muista. Olisko ollut joskus 2000-luvun alkupuolella kun mulla oli yhden illan kestänyt oksutauti? Muukaan perhe ei juuri sairastele. Että hinkatkaa te muut vaan, mut paskaisuus lisää immuniteettia...

Maaperäbakteerit parantaa immuniteettia, ei paskabakteerit.

Vierailija
10/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus vaikka kierit paskassa, mutta et sitten tule tahmanäppeinesi ihmisten ilmoille. Kaltaistesi takia taudit leviää, vaikka et itse niitä oirehtisi.

Vierailija
11/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on epähygieenisiä, vaikka olisivat töissä THL:ssä.

Vierailija
12/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet, miehet.

Vierailija
13/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse järkytyin myös tästä tiedosta. Ei taida kovin usein käydä vessassa. Lisäksi olen luullut, että kaikki pesevät kädet kotiin tultuaan ja ruokaa laittaessaan.

Mä en ole aloittanut vieläkään. Pesaisen kun alan laittaa ruokaa muille ja vessassa käydessäni. Toisaalta eipä mun arkirutiinit hirveästi nyt ole muuttuneet, ennenki saatoin olla työpäivän jälkeen illat kotona/pyöräilemässä/itsekseni ja käydä vain kaupassa kerran viikossa :)

Vierailija
14/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaperäbakteerit parantaa immuniteettia, ei paskabakteerit.

Ja nekin lähinnä lapsilla.

Ällöttävää, että joku vielä vuonna 2020 käyttää tuota pas.kaimmuniteettiargumenttia ja vieläpä uskoo siihen.

Vierailija
15/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi 2-3 kertaa onnistus jos ei jois juuri mitään ja ei kävis missään kodin ulkopuolella. Pitäisi myös syödä vain heti sen jälkeen, kun on käynyt vessassa ja pessyt kädet sen yhteydessä.

Vierailija
16/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo johtaja käy vain kolmesti vessassa päivän aikana? Ei se mahdotonta ole.

En minäkään voi sanoa, että olen koskaan näin hyvin käsiä pessyt. Hyvin olen pessyt vain silloin, kun olen alkanut kokkaamaan.

Vessakäynnin jälkeen tietty, mutta se on ollut saippuan kanssa huuhtaisemista. Kestänyt 3 sek.

Vierailija
17/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkää viitsikö. Hän ei varmaan laskenut mukaan vessakäyntejä, vaan tarkoitti ihan pelkkää "varta-vasten-käsienpesua". Varmaan aika moni teki ennen niin, että pesi kätensä aina ulkoa tultuaan eli töihin tullessa, ehkä töissä ennen lounasta ja kotiin tullessa. Muutoin menee aikalailla vessakäyntien mukaan.

Vierailija
18/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, älkää viitsikö. Hän ei varmaan laskenut mukaan vessakäyntejä, vaan tarkoitti ihan pelkkää "varta-vasten-käsienpesua". Varmaan aika moni teki ennen niin, että pesi kätensä aina ulkoa tultuaan eli töihin tullessa, ehkä töissä ennen lounasta ja kotiin tullessa. Muutoin menee aikalailla vessakäyntien mukaan.

Mikä on varta vasten pesu?

Minä pesen kotiin tullessa, ennen syömistä, vessassa käytyäni, ennen kuin lähmin naamaani ja jos käteni ovat likaantuneet jostain syystä. Näin toimin oli korona tai ei. En ymmärrä, miksi käsiä pitäisi pestä ilman mitään syytä.

Vierailija
19/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä - siis myös teistä - ”pesee” kätensä normaalioloissa tavalla, jota sairaalaihmiset eivät pidä käsienpesuna. Siis huuhtaisevat vähän, hipaisevat saippuaa ja huuhtaisevat taas, kokonaiskesto muutaman sekunnin. Voi tuntua pitkältäkin, mutta on oikeasti yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
20/36 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on joku superrakko eikä ikinä tee itse ruokaa ja joku ruokkii sitä?

Tai on muuten vaan tyhmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi