Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pantzar HS:ssa: Suomalaiset kotitalodet lähtevät talouden taantumaan huonoista lähtökohdista. Velkaa enemmän kuin koskaan.

Vierailija
02.04.2020 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000006460905.html

Hän varoittaa suomalaisia osana Helsingin sanomien Suomi auttaa -kampanjaa. Suomalaisen talouden kasvu on syntynyt lähinnä velkarahalla aikaan saadusta kulutuksen lisääntymisestä.

"Suuri osa maamme menestyksestä tehty velkarahalla, ja nyt maksun aika".

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkojen järjestely kannattaisi aloittaa jo nyt.

Vierailija
2/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai! Kysyt keneltä vaan niin kaikki ovat maksaneet lainansa jne. Tällä palstallakin on vain miljonäärejä. tai vähintään 100 000 tilillä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai! Kysyt keneltä vaan niin kaikki ovat maksaneet lainansa jne. Tällä palstallakin on vain miljonäärejä. tai vähintään 100 000 tilillä:)

Jep. Täällä on kyllä niitäkin, joilla on 5 euroa tilillä ja 3 viikkoa seuraavaan tukipäivään, mutta kaikilla muilla palkka on vähintään 5000 euroa kuussa ja kaikki ovat asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
4/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Täällä on kyllä niitäkin, joilla on 5 euroa tilillä ja 3 viikkoa seuraavaan tukipäivään, mutta kaikilla muilla palkka on vähintään 5000 euroa kuussa ja kaikki ovat asiantuntijatehtävissä.

Pakosta jää myös asiantuntijoita työttömäksi tämän laman myötä.

Vierailija
5/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain idiootti tekee ylimääräisiä lainanlyhennyksiä näillä koroilla"

Nauratti silloin ja naurattaa vieläkin, nimim. velaton.

Vierailija
6/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se. Pintakiiltokuvakulutusjuhlat meni jo.

Vierailija
7/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä. Ysärilama muistissa.

Velaton sairaalahuoltaja

Vierailija
8/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, noilla nollakoroilla, joita oli monta vuotta, ei kannattanut tehdä ylimääräisiä lainanlyhennyksiä jos oli kykyä jättää se ylimääräisten lyhennysten raha puskuriksi pankkitilille, jolloin oma taloudellinen liikkumavara kasvoi, eikä ostella sillä kaikenlaista.

9/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen niiin onnellinen, että lyhentelin reippaasti omaa asuntolainaa, vaikka ei olisi ollut pakko.

Moni huuteli siitä sijoittamisesta ja osa otti jopa opintolainaa ihan vaan siitä ilosta, että voi ostella osakkeita. Monikohan oikeasti sai itselleen kerättyä potin rahaa sillä keinolla? Pitäähän se laina maksaa poiskin. Toivottavasti ei siinä kohtaa ole sijoitukset miinuksella.

Olisi kannattanut maksella sitä velkaa pois alhaisten korkojen aikana. Silloin laina olisi oikeasti lyhentynyt. Korkeiden korkojen aikana maksat joka kuussa, mutta velka ei lyhene, koska maksat vain korkoja.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen kyllä onnellinen ettei ole sijoituksia muttei velkaakaan..

Vierailija
11/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukausi sitten parturikin rikastui sijoittamalla ja rahastoilla. Naureskeltiin ihmisille, jotka säästivät vaan tilille, koska käärinliinoissa ei ole taskuja ja korkoa korolle. Nyt yhtäkkiä media toitottaakin tilillä olevan puskurin tärkeyttä.

Vierailija
12/12 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole miljonääri. Olen keskituloinen tradenomi. Velaton olen, koska olen pyrkinyt elämään ns. varojeni mukaan ja siksi minulla on maltillisen kokoinen asunto, eikä autokaan ole uusi. Osakkeiden arvo on noin 80 000€, jos se kiinnostaa. Elän aika säästäväisesti ja ekologisesti, minua ei edes kiinnosta pröystäilevä elämäntyyli tai merkkivaatteet. Mutta tosiaan itsekin ihmettelen, kun monissa ketjuissa on näitä ”varakkaita asiantuntijoita tai kirurgeja”.