Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto pois alaikäisenä

01.04.2020 |

Saako 17.vuotias muuttaa pois kotoa ilman huoltajan suostumusta? eli ei vuokrasopimusta tarvitse laatia vaan Saako yksinkertaisesti lähteä ja huoltajilla ei ole oikeutta hake pois?
Esim muutto poikaystävän luokse hänen vanhemmilleen tai jollekin ystävälle jossa on aikuiset talossa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikänen todennäköisesti ei saa ilman painavaa syytä.

Odota siihen asti kun olet 18. Ei sulla ole mikään kiire lähteä vielä maailmalle.

Vierailija
2/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota siihen asti kun olet 18. Ei sulla ole mikään kiire lähteä vielä maailmalle.

Ei välttämättä ole kyse maailmalle lähtemisestä, voi olla vaikka kaltoinkohtelua tms. Silloin saa ainakin sosiaalityön tuella lähteä, ainakin minulla oli mahdollisuus siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei en minä maailmalle olisikaan lähtenyt vaan pois huoltajien talosta. Kohti parempaa elämää jossa voisi nauttia vaikka olisikin vaikeuksia

Vierailija
4/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät ole kaltoinkohtelevia niin huoltajilla on oikeus hakea pois alaikäinen.

Vierailija
5/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole kyse maailmalle lähtemisestä, voi olla vaikka kaltoinkohtelua tms. Silloin saa ainakin sosiaalityön tuella lähteä, ainakin minulla oli mahdollisuus siihen.

Silloin tosiaan kannattaa ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, mutta aina voi olla myös sellainen tilanne, että toisella kaidalla kulkeva poikaystävä yrittää saada tyttöystävän pois vanhempien luota, jotka yrittävät suojella lastaan.

Vierailija
6/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippa kirjoitti:

Ehei en minä maailmalle olisikaan lähtenyt vaan pois huoltajien talosta. Kohti parempaa elämää jossa voisi nauttia vaikka olisikin vaikeuksia

"Nauttia?" Tarkoitatko siis, että vanhempiesi luona on jotenkin liian tiukat säännöt ja haluat niistä eroon ?

Vierailija
7/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdellaanko sinua kaltoin?

Terveisin itse lapsena kaltoinkohdeltu

Vierailija
8/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tosiaan kannattaa ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, mutta aina voi olla myös sellainen tilanne, että toisella kaidalla kulkeva poikaystävä yrittää saada tyttöystävän pois vanhempien luota, jotka yrittävät suojella lastaan.

Niin. Kuviteltuja mahdollisuuksiahan löytyisi varmasti satoja.

9/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hippa kirjoitti:

"Nauttia?" Tarkoitatko siis, että vanhempiesi luona on jotenkin liian tiukat säännöt ja haluat niistä eroon ?

Siis tarkoitan että ei tarvitsisi elää pelko perseessä että mistä kilahtaan seuraavaksi ja milloin pitää oikeesti soittaa poliisit

10/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hippa kirjoitti:

Nousta säännöistä että ymmärrän säännöt ja että ne ovat hyvästä mutta tässä ei ole niistä kyse

Vierailija
11/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hippa kirjoitti:

Siis tarkoitan että ei tarvitsisi elää pelko perseessä että mistä kilahtaan seuraavaksi ja milloin pitää oikeesti soittaa poliisit

Jos olet 17v niin on yhteys lastensuojeluun ja sitä kautta saat apua asunnon hankkimisessa, kodin hankinnoissa ja henkistä apua.