Miten tulkitsette tämän raamatunkohdan?
1. Korinttilaiskirje 3:18 FB92
Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas.
Onko meidän nyky-yhteiskunnan kertoma käsitys hulluudesta väärä? Ne, joita me negatiivisesti kutsumme hulluiksi, jos heillä onkin oikeasti suurin viisaus?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, se joka on mielestään ylempänä sille tekee hyvää käydä itse hulluudessa tajutakseen ettei ole ylempänä.
Jobilta Jumala otti järjen pois. Ja palautti sitten kaiken .
Mitäs Jobi teki kun ei ollu järkeä ?
Zinc
Job uskoi.
10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, se joka on mielestään ylempänä sille tekee hyvää käydä itse hulluudessa tajutakseen ettei ole ylempänä.
Zinc
Job uskoi.
10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan
Jahas. Kiitos tiedosta.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsen siten että satusetä ottanut vähän viiniä kirjoittaessaan 🤣
On se voinu olla huumeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Job uskoi.
Mutta sitä vaan, että kun Jobi oli hullu, niin oliko Jobin puhe "hullun" puhetta ;)
Zinc
Muistan kun Seppiä pidettiin siihen maaliman aikaan vähän hulluina. Aattele nyt sulan raudan kanssa touhuumassa.
Zinc