Miksi kesäkuun festareita ei ole vieläkään peruttu?
On selvää, ettei pandemia ole ohitse tuohon mennessä.
Kommentit (37)
Mutta nykyisten ennusteiden mukaan epidemian huippu on Suomessa tuolloin jo takanapäin ja ollaan jo epidemian laskuvaiheessa.
Höpsö asenne joillakin, että minkään asian peruuntuminen tai lykkääntyminen ei saisi yhtään ketään harmittaa. Ei se harmitus sitä tarkoita, etteikö ihmiset kuitenkin ymmärtäisi miksi ne tapahtumat joudutaan perumaan.
Puistoblues on jo ilmoittanut perumisesta.
En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka käyvät festareilla... teinit joo.
Innokkaimmat festarien peruutusta vaativat ovat taas ne joilla ei ole ollut aikomustakaan niille mennä. Sama koske ravintoloiden sulkemista, matkustelua, mökkeilyä ja alkoholin/tupakan myyntiä. Pääasia tuntuu olevan että kellään ei saisi olla mitään kivaa, vaan ankeus pitää määrätä koskemaan kaikkia. Koska joillain ihmisillä on elämä aivan perseestä, niin vaatimalla vaativat että muillakin pitäö olla. Sairasta kateutta ja pahansuopuutta 😳
Harmittaa jos festarit perutaan. En itse tykkää käydä mutta tykkään siitä kun se tuo mukanaan niin paljon erilaisia ihmisiä meille asiakkaiksi :D olen joka vuosi tavannut mielenkiintoisia ihmisiä. Toiselta kantilta katsottuna taas ei harmita, festareita tulee ja menee ja tilanne on mikä on joten parempi jos jätetään järjestämättä.
Aika näyttää mitä tapahtuu.
Onhan se selvää, että jos Puistoblues on peruttu (juhannuksen tienoilla) niin myös muut tapahtumat tullaan perumaan aivan varmasti.
Mun mielestä on parempi pitää yllä toivoa ja odotuksen iloa. Tietenkin pitää kertoa rehellisesti ja avoimesti asioista,mutta jos perutaan kaikki valmiiksi jo loppuvuodelta, ni minä en ainakaan jaksa henkisesti enää. En tarkoita vain festareita.
4
Vierailija kirjoitti:
Innokkaimmat festarien peruutusta vaativat ovat taas ne joilla ei ole ollut aikomustakaan niille mennä. Sama koske ravintoloiden sulkemista, matkustelua, mökkeilyä ja alkoholin/tupakan myyntiä. Pääasia tuntuu olevan että kellään ei saisi olla mitään kivaa, vaan ankeus pitää määrätä koskemaan kaikkia. Koska joillain ihmisillä on elämä aivan perseestä, niin vaatimalla vaativat että muillakin pitäö olla. Sairasta kateutta ja pahansuopuutta 😳
Haloo nyt hei...
Eikö terveys merkitse sinulle mitään? Kuinka voit vetää jonkun KATEUSkortin tällaiseen maailmantilanteeseen??
-Tupakoiva alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on parempi pitää yllä toivoa ja odotuksen iloa. Tietenkin pitää kertoa rehellisesti ja avoimesti asioista,mutta jos perutaan kaikki valmiiksi jo loppuvuodelta, ni minä en ainakaan jaksa henkisesti enää. En tarkoita vain festareita.
Juuri niin 👍 Itseltäni peruuntui kesän ulkomaanmatjat ja olen alistunut ajatukselke etten pääse kesällä reissuun. Lohduttaudun katselemalla netistö ensi talven matkoja ja elän toivossa että pääsisin joulukuussa lähtemään. Olisin aivan masentunut jos nyt jo ilmoitettaisiin että ulkomaille ei pääse ennen kesää 2021. Sehän on mahdollista että niin vielä tulee käymään, tai pahempaakin, mutta en halua sitä vielä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvää, että jos Puistoblues on peruttu (juhannuksen tienoilla) niin myös muut tapahtumat tullaan perumaan aivan varmasti.
Ei todellakaan ole. Osa festareista perutaan varmaan siksikin, että festareille ei tänä vuonna riitä kävijöitä yhtä paljon kuin normaalisti. Osa jää omasta tahdostaan kotiin, koska pelkää saavansa koronan ihmismassojen keskellä. Osa jää vasten tahtoaan kotiin, koska rahatilanne on heikentynyt koronarajoitusten myötä (lomautukset, irtisanomiset jne.) eikä varaa festarireissuun ole. Ja osa jää varmaan siksikin kotiin, että sairastaa koronaa tai ei pienistä flunssaoireista kärsivänä halua ottaa riskiä, että sairastuttaisi muita.
Moni kuitenkin tahtoo kesällä festareille, riskeistä huolimatta. Joten ellei festareita kielletä lailla, osa niistä järjestetään varmasti.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kuopiodancefestival.fi
Kuopio Tanssii ja soi peruttu.
No eipä ole suuri menetys.
Sen takia ei peruuta vielä että meillä ei ole kristallipalloa josta näkisimme että mikä on tilanne kolmen kuukauden päästä. Se olisi sääli joskus heinäkuussa huomata että olisikin mahdollista pitää tapahtuma ja sitten se olisi jo peruttu. Tapahtumat perutaan siten että tulee mahdollisimman vähän menetyksiä
Valtava riski tuudittautua uskomaan tartuntojen olevan ohi jos ne kesällä laskusuunnassa. Sitten vaan porukka yhteen läjään ja kohti uutta nousua, vai?
En toivoisi uusia eristyksiä ja tauteja...
Miten aikaisempi kirjoittaja sitten sinun teoriasi mukaan pärjää syksyt, talvet ja keväät, silloin kun ei juuri festareita ole muutenkaan?