Olen ihan hyvä ihminen, mutten riittävän hyvä saadakseni kumppania :(
Miten voisin kuroa sen pienen vajeen ominaisuuksissani umpeen? Jo ihan nuorena naisena olin aina ihan pikkuisen liian ruma saadakseni poikaystävää (lue: pienehkörintainen, nykerönenäinen, kalpeaihoinen). Olin hoikka ja muuten melko sopusuhtainen ja periaatteessa piirteeni ovat ihan ok ja olen lempeä luonteeltani ja asiallinen, mutta kun se ei miehille riitä. Kumppanin löytäminen on ollut ihan megalomaanisen vaikeaa minulle. Kukaan ei kerro rehellisesti, mikä mussa on vikana. Olen sitä koettanut kysellä vuosikausia lähimmiltä ihmisiltä elämässäni, mutta kukaan ei täräytä sitä totuutta. Mikä ihme tähän auttaisi?
Kommentit (77)
Kun katsotte ympärillenne niin ihmisiltä löytyy ihan kaiken kokoisia ja näköisiä kumppaneita. Toisaalta kaunis tai komea voi olla yksimäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisuus on vastenmielistä, ja tämä ap on huono provo.
Kauniin ja varatun naisen on helppo sanoa noin. Sinkkunainen miettii, että mikä mussa on vikana, kun en kelpaa. Kun siis tietää senkin, että miehet ovat ulkonäön perään.
No eivät kaikki ole. Edelleen ulkonäkökeskeiset pinnalliset ovat yksi ryhmä joka ei kauaa katsele rupsahtavaa eukkoa.
Tavalliselle miehelle riittää tavallinen nainen ulkonäön puolesta. Ei tavallinen ole ruma vaan nainen on yleensä aina kaunis ja varsinkin silloin kun ihastuu. Muista syistä kuin ulkonäöstä. Jotta tavalliselle miehelle nainen olisi ruma, pitää oll jo vakavia ongelmia; epämuodostumia, sairaalloisen lihava, pahoja näkyviä iho-ongelmia tms.
Riittää että on normaali; ehjät puhtaat itselle sopivat vaatteet ja hiukset kammattu ja yleisesti siisti j puhdas. Tavismies ei huomaakaan erikoisempi kampauksia tai meikkiä saati jotain stayuppeja. Toiset naiset tollaisia noteeraa.
Tämän kirjoitti mies sivusta jonka mielestä myös tämä haisee provolta.
Minulle ei ole koskaan kukaan tavallinen mies tehnyt aloitetta (poislukien ruotsinlaivan yökerhossa ja sielläkin hyvin harvoin). Kun olin nuorempi, jotkut ulkomaalaiset tai sitten puliukot tulivat juttelemaan jossain kadulla tai junassa/ratikassa. Eivät koskaan tavalliset suomalaiset miehet. En vissiin vain koskaan ole kiinnostanut niitä tavallisia miehiä siis. Missä heitä tapaa ja miten he tekevät aloitteita?
T. Ap
Etkö itse tee koskaan aloitetta? Juttele ihmisille?
Ps. Jos itse perustaisin minä- tai mieskuvani tämän palstan kirjoituksiin, olisin todella hukassa. Täällä todella kirjoitellaan mitä sattuu. Hyvin riittää mullekin vientiä, vaikka olen monien tunnettujen naisihanteiden vastainen nainen. Nämä kriteerit tuntuvat menettävän merkityksensä tositilanteessa: itsetunto ja -tuntemus ratkaisevat.
T. 60
Kuulostat pinnalliselta, neuroottiselta, sosiaalisesti taitamattomalta, epäkypsältä ja itsesäälissä piehtaroivalta kirjoituksesi perusteella. Sellaista ihmiset kaihtavat. Syy ei ole ulkonäössäsi.
Hyvä uutinen on se, että voit vielä kasvaa pitämään itsestäsi ja elämään omannäköistäsi elämää. Kumppani sitten tulee jos on tullakseen. Aloita terapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniin ja varatun naisen on helppo sanoa noin. Sinkkunainen miettii, että mikä mussa on vikana, kun en kelpaa. Kun siis tietää senkin, että miehet ovat ulkonäön perään.
No eivät kaikki ole. Edelleen ulkonäkökeskeiset pinnalliset ovat yksi ryhmä joka ei kauaa katsele rupsahtavaa eukkoa.
Tavalliselle miehelle riittää tavallinen nainen ulkonäön puolesta. Ei tavallinen ole ruma vaan nainen on yleensä aina kaunis ja varsinkin silloin kun ihastuu. Muista syistä kuin ulkonäöstä. Jotta tavalliselle miehelle nainen olisi ruma, pitää oll jo vakavia ongelmia; epämuodostumia, sairaalloisen lihava, pahoja näkyviä iho-ongelmia tms.
Riittää että on normaali; ehjät puhtaat itselle sopivat vaatteet ja hiukset kammattu ja yleisesti siisti j puhdas. Tavismies ei huomaakaan erikoisempi kampauksia tai meikkiä saati jotain stayuppeja. Toiset naiset tollaisia noteeraa.
Minulle ei ole koskaan kukaan tavallinen mies tehnyt aloitetta (poislukien ruotsinlaivan yökerhossa ja sielläkin hyvin harvoin). Kun olin nuorempi, jotkut ulkomaalaiset tai sitten puliukot tulivat juttelemaan jossain kadulla tai junassa/ratikassa. Eivät koskaan tavalliset suomalaiset miehet. En vissiin vain koskaan ole kiinnostanut niitä tavallisia miehiä siis. Missä heitä tapaa ja miten he tekevät aloitteita?
T. Ap
Monta kertaa olen ollut tilanteessa, jossa nainen, jota en ole aiemmin noteerannut, on tullut juttelemaan ja minä olen jäänyt ihmettelemään, miksen ollut noteerannut kivan näköistä ja kivaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Lavatansseja oltiin uutisissa suositeltu miehille. Olisikohan jokin miesvaltainen harrastus yhtä tehokas ''parittaja'' mitä naisten suosimat lavatanssit? Korona tilanne pitää kuitenkin ottaa huomioon, vaan sitten kun tilanne laantuu voit harkita asiaa uudemman kerran.
Pakko kertoa vielä tarina omasta nuoruudestani. Halusin aina poikaystävää, mutta kukaan ei kiinnostunut minusta. Olin nimenomaan hoikka ja vähintäänkin siedettävä kasvonpiirteiltäni, enkä voinut ymmärtää, miksei minusta kiinnostuttu. Serkkuni sen sijaan oli ylipainoinen, silmälasipäinen ja pukeutui nuhjuisesti, mutta hänellä oli poikaystävä. Poikaystävä oli vieläpä löytynyt niin, että poika oli vain nähnyt serkkuni kaupungilla ja tullut juttelemaan!
Ihmettelin tätä ristiriitaa koko nuoruuteni, ja tajusin vastauksen vasta aikuisena. Serkullani oli parempi itsetunto eikä hän esittänyt mitään tai pyrkinyt olemaan miesten mieliksi. Serkkuni tiesi, kuka hän on, ja eli elämäänsä sen mukaisesti. Tämä kaikki huokui hänestä ja teki hänestä viehättävämmän ja iloisemman. Minä yritin epätoivoisesti olla viehättävä, joten unohdin, kuka itseasiassa olen. Päädyin siis olemaan synkkä ja epämääräinen.
Usko minua Ap, kokemusta on! Tässä on homman ydin. Viehätysvoima todellakin lähtee sisältä, kaikki näkyy kehonkielessä ja jo ryhdin korjaaminen tekee ihmeitä!
T. 60
Kuvauksen mukaan ap kuulostaa oikein hyvältä. Jos ei miestä löydy niin syitä voivat olla:
- liian kaunis, miehet eivät uskalla lähestyä, ja tätä sattuu paljon
- vaikeasti lähestyttävän oloinen, annat signaaleja, että miehet eivät lähesty
- ulkonäössä jokin todella luotaantyöntävä piirre, naiselle kun annetaan anteeksi luonteenpiirteissä käytännössä melkein mitä tahansa jos on vähääkään ulkonäköä
- et ole koskaan siellä missä sinua lähestyttäisiin
- lähestyt vain vähintään melko hyväntasoisia nuoria miehiä - nuoret miehet kuvittelevat itsestään usein liikoja, mutta tämä maailmanomistajan asenne muuttuu kyllä kun muutama vuosi on tullut ikää lisää
pyörit liian pienissä piireissä, kaikki tietävät sinut. vaihda maisemaa ja käy paikoissa jossa tapaat ihmisiä, kukaan ei ihmettele miksi olet yksin kun olet vasta muuttanut. et menettäisi mitään.
minä en ole koskaan halunnut poikaystävää , pelkkiä ystäviä on kumminkin aina ollut. jossain vaiheessa ne alkavat osoittaa kiinnostusta lähempään kanssakäymiseen ja minusta on suorastaan ällöttävää kun joku vanha ystävä jota on vain kaverina pitänyt , alkaa kosiskelemaan. tarkoitan esim. ihan lapsuuden ystäviä. kun teen selväksi ettei kiinnosta niin siihen loppuu koko yhteydenpito. minulla nyt vaan on erikseen kaverit ja sänkykaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot ja pinnalliset pellet, on tämä palsta huonoksi mennyt.
Siis ihan oikeasti voin sanoa, että hiljaista on ollut mun ominaisuuksillani koko elämäni ajan. Siis en käynyt ennen koronavirustakaan koskaan baareissa, enkä oo nettideitti-ilmoituksia väsännyt tai asentanut Tinderiä, eikä mulla ole mitään kaveripiiriäkään, mutta siis kuitenkin ihmiset yleensä jostain löytävät kumppanin. Itselleni se on aivan järkyttävän vaikeaa ollut aina. Ne muut ovat jotenkin mua parempia, mutta kun keksisin sen syyn, miten parantaa tasoani, niin ratkaisisin ongelmani.
Kolmelle olen tosiaan tehnyt elämäni aikana aloitteen ja he kaikki olivat oikein potentiaalisia omasta mielestäni, mutta niin vain sain siltä ensimmäiseltä ja viimeisimmältä pakit (molemmat olivat tosin parisuhteessa, mutta olisi mulle ystävyyskin tai sivusuhde kelvannut paremmin kuin hyvin -- ja kelpaisi heiltä edelleenkin, mutta en enää kehtaa kysyä).
T. Ap
No älä nyt varattuja yritä!
Vierailija kirjoitti:
Mies hurmataan persoonalla. Ei ulkonäöllä. Eikä piparilla.
Niin piparilla se sitten pidetään kun on ensin saatu pyydystettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot ja pinnalliset pellet, on tämä palsta huonoksi mennyt.
Siis ihan oikeasti voin sanoa, että hiljaista on ollut mun ominaisuuksillani koko elämäni ajan. Siis en käynyt ennen koronavirustakaan koskaan baareissa, enkä oo nettideitti-ilmoituksia väsännyt tai asentanut Tinderiä, eikä mulla ole mitään kaveripiiriäkään, mutta siis kuitenkin ihmiset yleensä jostain löytävät kumppanin. Itselleni se on aivan järkyttävän vaikeaa ollut aina. Ne muut ovat jotenkin mua parempia, mutta kun keksisin sen syyn, miten parantaa tasoani, niin ratkaisisin ongelmani.
Kolmelle olen tosiaan tehnyt elämäni aikana aloitteen ja he kaikki olivat oikein potentiaalisia omasta mielestäni, mutta niin vain sain siltä ensimmäiseltä ja viimeisimmältä pakit (molemmat olivat tosin parisuhteessa, mutta olisi mulle ystävyyskin tai sivusuhde kelvannut paremmin kuin hyvin -- ja kelpaisi heiltä edelleenkin, mutta en enää kehtaa kysyä).
T. Ap
No älä nyt varattuja yritä!
Merkittävä prosentti ihmisistä on "varattuja", joten pariutumispooli pienenee todella paljon, jos jättää ne "varatut" pois. Ja siis ei minua haitannut itseänikään, jos joku äärimmäisen harvoin tosin tuli tekemään tuttavuutta, kun olin varattu. Tosin suhteen alkuaikoina en olisi mihinkään voinut ruveta. Olisin silti sanonut aika suoraan, että olen varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan söpö kirjoitus, sääli vaan ettei pidä paikkaansa. Todellakin tavallisille miehille monet tavalliset naiset ovat rumia ja näiden ulkonäköjä sitten haukutaan. Tosin voi olla että et huomaa tätä kun eihän se suhun itseesi kohdistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaa hiirulainen ei säväytä miehiä.
Ala panostamaan puoleensa vetävyydellä .
Opettele meikkaamaan nätiksi. Kasvata pitkä tukka ja siihen, luonnollinen mutta kaunis väri. Esim aurinko raidat. Poista huonokuntoiset latvat, hoida hiukset kuntoon.
Meikkaa. Lakkaa kynnet. Nypi hajakarvat. Sheivaa. Valkaise hampaasi. Korviin nätit korut. Hame päälle ja Stay up sukat, korkokengät. Naisellinen pukeutuminen. Korosta pukeutumisessa omiin vahvuuksiksi : esim jos sinulla on kauniit ja hoikat sääret, näytä ne äläkä peitä niitä. Miehet haluavat nähdä naisen muodot joten älä pukeudu säkkimäisesti.
Hyvin istuvat alusvaatteet. Push up rintaliivit puseron alle.
Hymyile ja ole positiivinen. Jos naama on ilmeetön tai juro, miehet ei tykkää.
Näin ne muutkin naiset toimii kun haluavat löytää miehen. Ulkonäkö ensin kohdilleen, koska miehet lähestyy naisia ulkonäkö edellä.
Pöllö.
Ihan asiaahan tuossa oli minun mielestäni, miehenä voin allekirjoittaa. Tosin minä en ihan noin paljon tekemistä vaatisi naiselta, jotain kynsilakkoja ja koruja en edes huomaa. Mutta jos on edes kohtuullinen kroppa ja naama nätisti laitettu, niin ollaan jo pitkällä. Tietty hymyileväinen olemus on myös iso juttu, uskaltaa lähestyä. Tällaiset asiat kiinnittävät huomion vieraassa ihmisessä ja vetävät puoleensa. Siitä se juttukin sitten lähtee.
Ulkonäköön panostamalla saa ulkonäkökeskeisiä kumppaniehdokkaita. Ihan fine jos sellaisen haluaa. Sitten pitää vaan toivoa että se jaksaa katsella vielä arjessakin kun ei ehostus itseään täyteen tällinkiin. Ja viisi vuotta myöhemmin kun ikä alkaa näkyä. Ja mahdollisten muutaman lisäkilon jälkeen. Tai pitää olla valmis käyttämään suuri osa loppuelämästään oman ulkonäön vaalimiseen pitääkseen tuon aarteen tyytyväisenä.
On vaihtoehtojakin.
Ulkonäkö tulee ensimmäisenä vastaan ja kyllä sen pitää miellyttää, ihan jokaisella. Sellaista jeesusta ei olekaan, jolle se ei yhtään mitään merkitsisi, vaikka moni pyhyyttään julistaakin. Vähintään alitajunnassa ne vaatimukset jokaisella on, vaikka olisi niin pihalla että tietoisesti onnistuisi väistämään kaikki ajatukset ulkonäköön liittyen. Se on katsos se alkukipinä, sen jälkeen ei ole väliä kun ihastutaan ja rakastutaan ja jokainen ymmärtää että kaikki tässä vanhetaan.
Minun ulkonäköäni on kyllä todella monet miehet moittineet. Yleisin yhteenveto on että en ole mitenkään kaunis. Viimeksi oli miessutinaa 10 v sitten.
T. Ap