Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studio: Ei kauheasti vakuuta tuo koulujen etäopetus - Olen leikkinyt äidin kanssa hippaa, kuului lapsen kommentti videopuhelussa

Vierailija
31.03.2020 |

Toivottavasti kesällä annetaan lapsille lähiopetusta

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat voisi kerrankin uhrata lomansa kansakunnan hyväksi.

Vierailija
2/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkihippaa. Tee tehtävät!! . Kyllä minä sinut nulikan vielä kiinni saan.!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua mietityttää, miksi niin moni ope pitää omista lapsista huolehtimista ja heidän opettamistaan ensisijaisena tehtävänään ja oppilaat ovat vasta toisella sijalla.

Vierailija
4/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkihippaa. Tee tehtävät!! . Kyllä minä sinut nulikan vielä kiinni saan.!!!

Ei sais nauraa tälle mutta nauratti

Vierailija
5/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosille koulua kesäkuu - elokuu ja loma syyskuussa - lokakuussa!

Vierailija
6/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat voisi kerrankin uhrata lomansa kansakunnan hyväksi.

Ovat jo niin tottuneet siihen, että pitkä kesä on pyhitetty kokonaisuudessaan lomailuun, että ei tule onnistumaan

Vierailija
7/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun sähköpuolen opiskelija B-studiossa etänäopetuksesta: "Olen leikkinyt äitin kanssa lääkäriä".

Vierailija
8/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liikuntatunti.

Vierailija
9/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan tässä opiskellaan kotikoulussa, miksi pitäisi vielä kesällä opiskella? Hyvä vaan että on tekemistä ja pysyy rytmi päivissä.

Vierailija
10/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne nuoret joille on jo kesätyöt saatu? Luuletteko heidän käyvän koulut ja työt samaan aikaan?

Vierailija
11/25 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet opettajat tekevät nyt 12-tuntisia päiviä ja vielä on auki, palataanko loppukeväästä kouluihin vai jatketaanko etänä (+lähiopetusta pienelle osalle siinä sivussa). Heitä ei voi velvoittaa tekemään kesälläkin töitä, tai heistä iso osa päätyy työuupumuksesta pitkälle saikulle. Juuri tälläkin hetkellä lukuisat opettajat vääntävät tehtäviä johonkin nettialustaan, tekevät videoita yms. tulevaa opetusta varten, opettelevat uusia järjestelmiä, arvioivat tehtäviä ja miettivät, miten toteuttavat kokeet tai jos eivät tee kokeita niin miten arvioivat oppilaiden osaamisen kevättodistuksiin, ja tekevät sen käyttäen omia tietokoneitaan, puhelimiaan, pädejään, nettiyhteyksiään, kuulokkeitaan, koska työnantaja ei suinkaan tarjoa monille opettajille edes puhelinta. Tai jos nyt poikkeuksellisesti tarjoaisikin jotain tarpeellisia laitteita niin nopeammin sen saa käyttöön, kun käy itse ostamassa tai tilaa netistä.

Vierailija
12/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua mietityttää, miksi niin moni ope pitää omista lapsista huolehtimista ja heidän opettamistaan ensisijaisena tehtävänään ja oppilaat ovat vasta toisella sijalla.

Varmaan mille tahansa muulle ammattiryhmälle se on suorastaan oletus, että omat lapset tulee ensin ja työt toisena. En kyllä ymmärrä, että mistä edes tämän ajatuksen repäisit.

Vierailija
13/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös älytöntä, että opet eivät luopuisi muutamasta lomapäivästä. Ei millään muulla ammattiryhmällä ole 10 viikkoa kesälomaa. Vähän voisi osallistua talkoisiin opetkin.

Ope itsekin

Tätä päätöstä ei vaan tee opettajat, vaan se tehdään ihan muualla. Luulisi open itsekin sen tietävän?

Vierailija
14/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on erikoinen aikakausi. Jos vanhempi leikkii liikuntaleikkiä lapsen kanssa tai ulkoilee lapsen kanssa, on tämä kamalan paheksuttavaa.

Onhan lapsilla koulussakin välitunnit, miksei siis kotonakin saisi pitää taukoja ja leikkiä silloin vaikka hippaa.

Vierailija
15/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippahan on ihan hyvää liikuntaa. Kuka tekee pitkälle meneviä johtopäätöksiä jostain yhdestä lauseesta?

Mäkin voisi sanoa työpäivästäni, että piirtelin koko päivän. Tuosta varmasti tulee ihmisillä monenlaisia mielikuvia, mutta harvalla se oikea, vaativa tekninen suunnittelutyö.

Vierailija
16/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja työpaine hirveä juuri nyt. Lapsi heitteillä kun opettajat ei saa skype-kouluaan toimimaan. Kesäloma perheen kanssa kyllä kaivattu jos olen vielä hengissä tuolloin, korona-osastolle minut pian siirretään.

Vierailija
17/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujuu etäopetus niin hyvin, että kun eilen käveltiin teinin kanssa kaupalle ja näki koulunsa etäältä niin se huokaisi syvään "voisinpa vain jatkaa tästä matkaani ja kävellä kouluun, ikävä". 😆😂

Vierailija
18/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan mille tahansa muulle ammattiryhmälle se on suorastaan oletus, että omat lapset tulee ensin ja työt toisena. En kyllä ymmärrä, että mistä edes tämän ajatuksen repäisit.

Ei taida kyllä olla todellisuutta. He joilla on töitä sen varmasti tekevät, perheen elatus tahtoo olla se ensimmäinen tärkeysjärjestyksessä. Varsinkin kun emme ole opettajia. Opetus on edelleen opettajien vastuulla.

Vierailija
19/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei kerro lähiopetuksestakaan että luki nenä kiinni kirjassa äikkää. Kyllä hän kertoo leikkineensä hippaa Onnin tai Ainon kanssa. Ei kauheasti lähiopetus vakuuta?

Vierailija
20/25 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kyllä olla todellisuutta. He joilla on töitä sen varmasti tekevät, perheen elatus tahtoo olla se ensimmäinen tärkeysjärjestyksessä. Varsinkin kun emme ole opettajia. Opetus on edelleen opettajien vastuulla.

Mitä? Mistä olet nyt keksinyt että opettajat eivät tekisi töitään? Suurin osa tekee aivan järkyttävät määrät töitä että hommat saadaan toimimaan. On varmaan joukossa niitäkin, jotka menee mistä aita on matalin, mutta tuskin tuosta voi kaikkia opettajia kollektiivisesti syyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä