Kaupassa käyminen
Vieläkö uskallatte käydä kaupassa vai tilaatteko ostokset kotiin / keräiltynä?
Kommentit (13)
Käyn ihan normaalisti kerran päivässä tai joka toinen päivä.
Käydään kerran viikossa kaupassa. Mä käyn myös tallilla pari kertaa viikossa.
Käyn kymmenen päivän välein. Ruokabudjetti on 200 €/kk kahdelle hengelle. En pysty maksamaan kotiinkuljetusmaksua 14,90 €.
Aika pieni budjetti, 4. 😐
Onko apujakelut kaikki loppu myös nyt.
2 x vko käyn tavallisimmin nyt koroaikana.
Ottaisin keräiltynä, otin ennen koronaakin, mutta nyt myyvät vapaata aikaa huhtikuun puoliväliin. Eikä mikään kauppa toimita tänne turun naapuriin.
Toisaalta nyt tuolla cittarissa on väljää, joten ostosten tekeminen itse ei ole niin ahdistavaa kuin joskus juhannusruuhkassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni budjetti, 4. 😐
Onko apujakelut kaikki loppu myös nyt.
2 x vko käyn tavallisimmin nyt koroaikana.
On pieni budjetti. Alkaa pikku hiljaa ruokajakelut toimimaan, kun saamme uusia jakelijoita yli 70-vuotiaiden tilalle. Kyllä tässä jotenkin pärjää. Teemme karjalanpiirakoita, teeleipiä yms. mitä en ole tehnyt vuosikausiin. Kananmunat alkaa kyllä jo ällöttämään.
Joo hissit on kyllä oikeesti varottavia paikkoja nyt. Eiku portaisiin nousua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskallan käydä. Mutta tahti on selvästi harventunut, enää en hae mitään pikkuostoksia jos jotain pientä tekee mieli. Käyn 1-2 kertaa viikossa, ostoslistan kanssa, ostan reilusti kerralla. Viimeksi kävin lauantaina ja seuraavan kerran tod näk torstaina.
2 kertaa viikossa käyt ja luulet käyväsi harvakseltaan? Menetkö auton kanssa ihan oven eteen? Mä haulaan parin viikon safkat 5km matkan käsissä kantamalla. Painoa ruuille tulee about 35kg. Ei ole iso paino, mutta kanna 5 täyttä säkkiä 5km matka laittamatta kertaakaan maahan. Aika hyvä treeni.
Viime viikolla kävin ja ensi viikolla seuraavan kerran. Vain namia tekisi mieli.
Käyn välillä useammankin kerran päivässä, kun tekee mieli jotain. Ei koronat mun kaupassakäyntiin vaikuta. Käsiäkään en pese ennen enkä jälkeen.
Kerran viikossa käyn, huomenna tai ylihuomenna olisi tarkoitus mennä.
Viime viikolla ihmettelin, kun vakiomyyjiä oli tosi paljon poissa ja paikalla oli nuoria sijaisia. Onkohan nyt niin, että kaikki vähänkin nuhaiset ja flunssaiset myyjät jäävät aiempaa herkemmin pois töistä?
Noin 1.5 viikon välein haetaan keräiltynä. Lisäksi tilasin laatikollisen ruokaa Matsmartista eli käytiin vain hakemassa se postin luukusta.
Kyllä uskallan käydä. Mutta tahti on selvästi harventunut, enää en hae mitään pikkuostoksia jos jotain pientä tekee mieli. Käyn 1-2 kertaa viikossa, ostoslistan kanssa, ostan reilusti kerralla. Viimeksi kävin lauantaina ja seuraavan kerran tod näk torstaina.