Kauppaan pitäisi mennä, mutta kumpaan?
Mietin uskaltamista Koronan takia. Uskallanko mennä Kaaren Prismaan vai menenkö Viikin Prismaan? Tätä olen pohtinut jo jonkun aikaa. Kauppaan olisi pakko mennä. Ostan reilun viikon ruuat kerralla.
Kommentit (10)
Mene siihen johon pääset nopeimmin ja vähimmillä ihmiskontakteilla. Jos ovat samanpituisen matka-ajan päässä kotoasi, niin siihen jossa saman katon alla on vähemmän muita liikkeitä kuin Prisma.
soittaisin Astral-tv:seen, kortit näyttäisivät minulle totuuden. Hiukan joutuisin siitä maksamaan, mutta ei se haittaisi totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mene siihen johon pääset nopeimmin ja vähimmillä ihmiskontakteilla. Jos ovat samanpituisen matka-ajan päässä kotoasi, niin siihen jossa saman katon alla on vähemmän muita liikkeitä kuin Prisma.
Tätä mä just mietin. Kaari on noin matkan varrella. Siellä on paljon ihmisiä ja liikkeitä. Viikistäkin hyvin läheltä menen. Siellä vähemmän liikkeitä. Autossa kuljen yksin, joten matkalla eivtule kontakteja. Mietin, jos on ilmassa viruksia, vaikka toisia pakoilenkin.
Jos ei rahasta ole kiinni, niin mene K-marketiin. Ne on kalleimmat ruokakaupat, joten niissä on kaikkein vähiten asiakkaita.
Mene sinne minne lyhyin matka, jos joudut julkisilla menemään.
Prismassa olin tänään viimeksi ja siellä oli muuten homma hallussa, eli kehotetaan turvaväleihin, desinfioidaan pintoja, ja kassalle tullessa oli punaisella lattiassa maininnat turvaväleistä.
Suurin ongelma on kassalla: kun olet maksanut pitäen turvaväliä edelliseen ja seuraavaan asiakkaaseen sekä kassahenkilöön, olet pakkaamassa ja kassa ottaa heti toisen asiakkaan, joka rynnii aivan viereesi pakkaamaan tavaroita! Varo tätä!!
Jos mahdollista maksa itsepalvelukassalla, jossa laitat tavarat takaisin kärryyn ja menet jonnekin rauhassa pakkaamaan ne.
Yritin itse sanoa kassatyöntekijälle, että voitko odottaa että saan pakattua ennen kuin lähetät toisen asiakkaan tänne, mutta hän ei ymmärtänyt yhtään mitä oli kyse. Eli turvavälisääntö fuskaa tässä vaiheessa pahasti.
Valitse sellainen musta muovikärry, jossa lukee Anti-bac. Sen pitäisi olla antibakteerinen, joten ehkä toimii koronaakin vastaan.
Jos olet todella tarkka, suunnittele kauppalista huolella, eli Foodie.fi kertoo mistä hyllyvälistä löytyy mikäkin tuote. Voit sen avulla kirjoittaa kauppalistasi oikeaan järjestykseen.
Kaupassa tuli käytyä. Oli todella paljon puutteita tuotteissa. Ostin todella paljon, itselleni ja yhdelle toiselle henkilölle. Kassalle tosiaan pidin ison välin. Ilmeisesti takanani oli 3-henkinen perhe, sillä kun pakkasin siihen tasolle änkesi yksi lapsi isä? vieressään, ehkä alakouluikäinen. Yritin mennä vähän kauemmas. Äitinsä oli takanani maksamassa, ehkä huomasi ja sanoi lapselleen, että odottaisi kauempana. Eli just tuo pakjasmisvaihe on se kriittinen. Kaupassa vielä pystyi pakoilemaan ihmisiä. Isoja ostoksia on monilla.
Mene Citymarkettiin...vähemmän asiakkaita