Flunssa ja rintakipu, kokemuksia?
Pitkittyneen flunssan (kolmas viikko menossa) aikana tullut rintakipuja. Kuumetta ei ole, joten joku perus nuha/ flunssa todennäköisesti. Rintakipua esiintyy "rasituksessa" (kävely vessaan) ja makuuasennossa, ei yskiessä. Syke ja verenpaine heittelee levossakin matalan ja korkean välillä. Vain vähän rytmihäiriöitä (näitä joskus muutenkin).
Lääkärissä kävin, mutta koska korona, kaikki hengitystieoireista kärsivät keskitetty yhteen nippuun. Lääkäri siis ei lähtenyt rintakipua tutkimaan, totesi ettei todennäköisesti ole korona ja kirjoitti viikon saikkua (jota en tarvitse, etätöissä).
Tohtori Google suosittelisi hoitoon ja lisätutkimuksiin, mutta eipä päässyt. Kotona otan rauhallisesti ja yritän välttää rasitusta.
Miten muilla mennyt vastaavissa tilanteissa ja onko jotain vinkkejä olon helpottamiseksi? Lääkäriin en turhaan mene ennen flunssan loppumista (jos rintakivut jää sitten kyllä) ja tiedän milloin soittaa ambulanssi (tuskin tarvitsee, toivottavasti).
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua :( toivottavasti pian helpottaa.
Yritän lohduttaa sinua sanomalla että ehkä parempi ettet mene hoitoon, siinä kun on riski vakavammalle tartunnalle. Mä itse menin sinne hengitystiepolille sydänfilmiin kun epäiltiin sydänlihastulehdusta kahden viikon sairastamisen jälkeen. No ei ollut tulehdusta mutta altistunut nyt olen ja saan piinailla nyt kaksi viikkoa, että sairantunko koronaan. Kannattaa siis lähteä kotoa vaan ambulanssilla jos oikeasti suuri hätä tulee.
Sillä menin lääkäriin että olisi päässyt sydänfilmiin, nyt tuntuu että vielä turhempi altistus (vaikka oli maskit ja käsidesit ja turvavälit) kun ei edes tutkittu. Lohduttaa että sinulla ei ollut tulehdusta, ehkä itselläkin muuten vaan kiukuttelee :) Seuraavaksi sitten ambulanssilla jos tarvetta, suurin osa sydänlihastulehduksistakin onneksi paranee itsestään.
Voi sinua :( toivottavasti pian helpottaa.
Yritän lohduttaa sinua sanomalla että ehkä parempi ettet mene hoitoon, siinä kun on riski vakavammalle tartunnalle. Mä itse menin sinne hengitystiepolille sydänfilmiin kun epäiltiin sydänlihastulehdusta kahden viikon sairastamisen jälkeen. No ei ollut tulehdusta mutta altistunut nyt olen ja saan piinailla nyt kaksi viikkoa, että sairantunko koronaan. Kannattaa siis lähteä kotoa vaan ambulanssilla jos oikeasti suuri hätä tulee.