Kuntosalit kiinni!!!
Useat kuntosalit varsinkin pääkaupunkiseudulla pysyvät auki hallituksen suosituksesta huolimatta. Omistajat odottavat tarkempia määräyksiä vaikka tosiasia on että he haluavat vaan pitää bisneksen pyörimässä. Todella vastuutonta!
Juuri luin lehtijutun jossa kuvattiin kuinka eräälläkin kuntosalilla toimitaan täysin entiseen malliin. Eniten ihmetyttää nämä kuntosaliaddiktit jotka eivät pysy poissa saleilta vaikka tartuntavaara on suuri! Samalla he vaarantavat kaikki muutkin. Hallituksen pitäisi määrätä yksityiset kuntosalit suljettaviksi. Kaupunkien omistamat paikat on jo suljettu.
Liikuntaa voi harrastaa muutenkin esim. lenkkeilemällä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn salilla, ei siellä käy juuri ketään. Käytän kertishanskoja ja desinfioin laitteet jos käytän niitä. En ymmärrä miten se eroaa ruokakaupassa käynnistä?
Sitä että hengität sitä ilmaa siellä ja puuskutat itsekkin ulos virusta runsaasti kun hengästyt.
Salilla ollaan huomattavasti kauemmin kuin ruokakaupassa. Salilla käyminen ei ole välttämätöntä tässä terveyttä uhkaavassa tilanteessa, ruokakaupassa käyminen on.
En mä siellä nyt niin kauan ole, ja omassa nurkkauksessa treenaan (iso sali kyseessä). Muita ei ole lähelläkään..
Sun valinta, mutta jos sulle tulee keuhko fibroosio niin todennäköisesti sun painonnosto ura on siinä.
Selän ja polven venähdykset paranee aikanaan, mutta keuhkojen arpeutuminen ei parane ;).
Vierailija kirjoitti:
Mietitääs toiselta kantilta. Oletteko siis sitä mieltä, että yrittäjän on vaan tehtävä vapaaehtoisesti konkurssi? Hyvällä tuurilla menee kämpät ja luottotiedot. Ei se mukavaa ole sekään.
En halua että salini menee konkurssiin ja kaikki ymmärtävät, että tilanne elää ja päätöksiä joudutaan tekemään tässä matkan varrella. Mutta informaatiota on tullut nihkeästi ja viestinnällisesti homma ei ole toiminut. Infokirjeistä joutuu metsästämään rivien välistä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti tuli kuntosalilla kävijät puolustamaan vastuutonta harrastustaan. Täytyy laittaa kansanedustajille viestiä että vaativat kaikkia kuntosaleja suljettaviksi. Niissä ei mitkään turvaetäisyydet toimi, pienessä tilassa lukuisat ihmiset hikoilee tuntikausia. Kuntoaan voi kohottaa muullakin tavoin. Huoli sixpackista ja itsekkyys eivät voi mennä yhteisen edun edelle!!!
Sori mutta mua kiinnostaa metabolisen oireyhtymän hoitaminen ja oma toimintakyky enemmän kuin jokin epämääräinen yhteinen etu
Sitä voi hoitaa muullakin tapaa esim. lenkkeilemällä.
Ulkonaliikkumiskielto on jo tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mietitääs toiselta kantilta. Oletteko siis sitä mieltä, että yrittäjän on vaan tehtävä vapaaehtoisesti konkurssi? Hyvällä tuurilla menee kämpät ja luottotiedot. Ei se mukavaa ole sekään.
Moni muu yrittäjä on jo kantanut vastuunsa mutta kuntosaliyrittäjien ei tarvitse, niinkö?! No ei huolta, laitoin jo viestiä muutamalle kansanedustajalle että vievät asiaa eteenpäin salien sulkemiseksi.
Sinnehän ei ole kenenkään pakko mennä. Jokainen valitsee ja päättää itse, käykä tässä tilanteessa salilla.
Kyllä kai jotain asioita voi jättää kansalaisten omaankin päätösvaltaan, eikä kaikkia ohjata ylhööltä päin.
Ainakin ravintola tyhjenivät hyvin nopeasti, vaikka ei edes ollut vielä hallituksen kielto päällä.
Luulen, että kuntosaleissakin on tosi hiljaista. Eikähän mikään kuntosali saa ottaa kerralla sisään kymmentä henkilöä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonaliikkumiskielto on jo tulossa.
Varmasti onkin vastuuttomien ihmisten takia joita mm. salillakävijät ja kuntosalien omistajat edustaa.
Mitä se teille kuuluu jos joku haluaa käydä salilla? Ei sinne ole pakko mennä, itse olen lomautettuna kotona ja tilaan ruoat kotiin.
Salilla käymisestä en luovu niinkauan kun ne saa olla auki.
T. Nro 10
Ap, kuinka monta leukaa, punnerrusta, dippiä ja kehonpainokyykkyä (voit ottaa myös luonnosta ison kiven syliin) jaksat tehdä? Mene metsään. Siellä on sulle kuntosali. Puunoksalla leukoja, maata missä puunnertaa etc.
Tee nyt alkuun 200 toistoa jokaista liikettä pilkottuna sarjoihin. Sen jälkeen juokse kovaa vauhtia metsässä 4km.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se teille kuuluu jos joku haluaa käydä salilla? Ei sinne ole pakko mennä, itse olen lomautettuna kotona ja tilaan ruoat kotiin.
Salilla käymisestä en luovu niinkauan kun ne saa olla auki.T. Nro 10
Kyllähän se kuuluu kun kotona pitäisi olla. Muualla Euroopassa olisit pidätettynä ja sakotettuna. Jos et ymmärtäisi niin menisit sen jälkeen vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla käymisestä en luovu niinkauan kun ne saa olla auki.T. Nro 10
Kyllähän se kuuluu kun kotona pitäisi olla. Muualla Euroopassa olisit pidätettynä ja sakotettuna. Jos et ymmärtäisi niin menisit sen jälkeen vankilaan.
Älä jaksa. Jos ne SAA olla auki, niin aion käydä. Samat valittajat ryysii ulkoliikuntapaikoissa kijuvien kakaroiden kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu yrittäjä on jo kantanut vastuunsa mutta kuntosaliyrittäjien ei tarvitse, niinkö?! No ei huolta, laitoin jo viestiä muutamalle kansanedustajalle että vievät asiaa eteenpäin salien sulkemiseksi.
Tuskin maa päällään kantaa ihmistä, jonka viestit liikuttaisivat kansanedustajia vähemmän, kuin sinun ulinasi.
Kyllä siellä enemmän porukkaa on kuin 10. Omatoimisaleilla ei ole valvontaa, porukkaa tulee ja menee ihan niin paljon kuin itse haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyseisen jutun kuntosalin jäsen ja ajattelin aluksi, etten edes laita korttiani kuukauden tauolle solidaarisuudesta. Mitään merkkejä toiminnan lopettamiseksi ei kuitenkaan ole ja oletus on ilmeisesti, että jäsenten pitää riskeerata ja mennä julkisilla kulkuvälineillä salille, jossa tunnit pyörivät - nyt vasta huomisesta lähtien karsitusti. Alkoi todella nyppiä, että vastuu sysätään kuluttajalle eikä kerrota suoraan, miten tilanne korvataan vaan sivuilla on vain THL:n suosituksia hyvästä hygieniasta. Samaan aikaan ravintolat on kiinni ja Uusimaa suljettu. Harkitsen vahvasti, että siirryn sopimuksen loputtua toiselle salille tämän takia. On todella petetty olo ja etenkin hiljaisuuden takia. Sanoisivat edes suoraan että meidän on pakko pitää salia auki. ettei mennä konkurssiin.
Itse pistin oman jäsenyyteni tauolle eilen, juuri tuosta samasta syystä. Olisin maksanut jäsenmaksuni normaalisti, jos kuntosali olis pistetty kiinni ja toimittu vastuullisesti. Pitää pistää koko jäsenyys uudelleenharkintaan koronan jälkeen.
Lauttasaaren Liikuntakeskus on KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ syystä edelleen auki?? Ja kieltäytyivät laittaa kk-kortti hyllylle!! Jäsenyyden irtisanominen oli ainoa vaihtoehto!!
Salit ovat nyt todellinen ongelma.
Salilla käynti on monille pakkomielle, sieltä ei pystytä olemaan pois. Heillä on kuitenkin perheitä, joihin tauti sitten tarttuu. Mutta kun ei
pysty, ei lenkkeily riitä, pitää saada massaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienille saleille sulkeminen tietää nopeaa konkurssia. Siihen ei pidä pienyrittäjiä ajaa. Heti kun joku kertoo millä firma pidetään pystyssä ovet menevät kiinni. Ravintoloita ja kahviloita tulee varmasti kaatumaan. Ei se heillekään helppoa ole ja moni olisi pitänyt kioskin auki jos olisi saanut niin tehdä. Ymmärrän heitä. En sano, että olen samaa mieltä mutta ymmärrän.
Meidän salikin meni kiinni.
Sali on harrastus ja mieleinen sellainen. Kun koittaa vapaapäivä niin menen salille koska nautin siitä. Viisi viimeistä vuotta olen käynyt ilman pakko ajatusta, pakko tehdä 2 x 12 tms teen vaikka 6x12 jos saa hyvän tuntuman sopivalla painolla.
Olo on kuin turpaan saanneella. Tuo todella kosketti henkilökohtaista elämää. Poistettiin harrastus.
Alko on auki. Ilman rajoituksia. Viinaa saat ostaa niin paljon kuin lompakko antaa myöten.
Reilua?
Up