Ujo ja arka lapsi etäopetuksessa
Miten muilla aroilla lapsilla sujuu?
Täällä ei kovin hyvin, lapsi pelkää videokeskusteluja ja kaikkea mihin pitää omaa ääntä ja kuvaa lähettää. Ei puhu ”tunneilla” mitään eikä ota opettajaan mitään yhteyttä vaikka tarvitsisi apua.
Mitä tässä osaisi tehdä? Lapsi vaatisi että istun hänen kanssaan tekemässä tehtäviä, niissä kestää ja kestää. Täällä on muitakin opiskelevilta ja minä en ehdi mitään muuta kuin auttaa ja neuvoa. Jokainen koulupäivä venyy iltapäivään, kaikki ollaan ihan puhki jo silloin.
Kyseessä on fiksu lapsi kuitenkin, on vain hirmuisen arka ja tarvitsee tukea ja tsemppiä, ihan jatkuvasti.
Opettaja tietää tämän ongelman, sieltä saa tukea ja ymmärrystä tähän tilanteeseen, ei painosta mutta onhan tehtävät tehtävä kuitenkin.
Olisiko antaa vinkkejä? Kuinka saada lapsi osallistumaan etäopiskeluun ja varmuutta omaan osaamiseen.
Kommentit (4)
Mä olen sopinut opettajan kanssa että minimivaatimukset nyt riittää. Lapsi tekee kirjoista annetut vähämmismäärän tehtävät. Ja vastuu on minulla että ne tekee. Lapsen etu tässä kuitenkin tärkein on.
Ujous ja arkuus voivat olla lamauttavan voimakkaita ominaisuuksia ja ne voivat johtaa helposti syrjäytymiskierteeseen. Mitä kuntoutusta lapsesi on saanut?
Miksi hän on arka? Mitä hänelle on tapahtunut?