Masentuneet ja ahdistuneet, miten kestätte tätä koronakriisiä?
Kommentit (8)
En tiedä kuinka pysyä positiivisena, aina tulee uutisia(uusi turvaväli 8 metriä min.) . En jaksa sisäistää kohta mitään kun kaikkialta saa lukea että tämä on ihmiskunnan loppu.
Yllättävän hyvin. Huomattavasti paremmin kuin monet positiivisiksi ja sosiaalisiksi itsensä julistaneet ihmiset, jotka tuntuvat hyppivän seinille jo viikon sosiaalisen eristäytymisen jälkeen. Soittelen ja viestittelen läheisten kanssa, käyn kerran viikossa kaupassa ja silloin kun tuntuu lenkillä ulkona. Aluksi pelkäsin sairastumista, mutta en enää.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvin. Huomattavasti paremmin kuin monet positiivisiksi ja sosiaalisiksi itsensä julistaneet ihmiset, jotka tuntuvat hyppivän seinille jo viikon sosiaalisen eristäytymisen jälkeen. Soittelen ja viestittelen läheisten kanssa, käyn kerran viikossa kaupassa ja silloin kun tuntuu lenkillä ulkona. Aluksi pelkäsin sairastumista, mutta en enää.
Vähän sama täällä. Minua on moitittu heikoksi kun sairastuin ahdistukseen, masennukseen ja traumaperäiseen stressiin kun menetin läheisiä, läheiseni joutuivat onnettomuuteen, sairastin itse 2 vakavaa sairautta(toinen syöpä). Sanottiin että olet elämässäsi päässyt niin helpolla että et kestä vaikeuksia.
Nyt näen että ns. henkisesti terveillä on vaikeampaa kuin minulla.
Nyt tämä korona ei pelota. Tosin olen hygienisneuroottinen ja huolehdin hygieniastani tosi hyvin. Vuosi sitten hygienia käyttäytymiseni olivat neuroottisia mutta nyt ne ovat oikein sopivia tähän tilanteeseen.
Rehellisesti sanottuna korona ei ole muuttanut elämääni kovinkaan paljoa paitsi että en käy enää uimahalllissa enkä ryhmäliikunnassa joten kestän hyvin.
Ainut mikä harmittaa on yksinäisyys mutta korona ei ole muuttanut sitäkään mitenkään.
Pelaaan matopeliä ja nostalgisoin kun meilllä vielä oli nokia.
Välillä on ahdistusta mutta suuremmalta osalta hyvin. Kukaan ei pidä yhteyttä kuten ei ennenkään. On minulla sentään perhe.
hyvin