Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kellään antaa juhlatäytekakun ohjetta?

Vierailija
29.06.2006 |

Haluan säästösyistä tehdä itse kakut mutta aina kun teen omalle perheelle kostutan liikaa tai liian vähän tai hillossa on sivumaku. Koskaan ei tule täydellistä. Siis tarvitsen idioottivarman ohjeen ja semmoisen missä on tarkat mitat. Ei siis niin että kostuta ja kokeile onko tarpeeksi märkä. Mahdoton pyyntö? Teen koekakun ennen juhlia jos joku viitsis vaivautua. Ihan perinteinen kermakakku mielellään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen leipokoon tavallaan. Minä omallani ja kakkuni on kuuluisia maistuvuudestaan. Meheviä, maukkaita, makeita muttei ällömakeita.

Kostutus onnistuu aina ja tuotteet ovat tasalaatuisia ottipa kakkua mistä kohtaa tahansa.

Kaikkia niksejäni en tietenkään paljasta. Täytyyhän niitä ammattilaisella olla.

Kakkupohja on helpompi leikata jos pohja tehty pari päivää aiemmin kun täytetään.

Vierailija
2/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokalusikalla liu' utan pitkin pohjia, hankala selittää mut toivottavasti ymmärsit ;)

Ja eihän liian kostutettu haittaa, valuu vaan jääkaappiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Pirkan vadelmamarmelaadia on sopivaa täytteeksi. Pakastemarjoista tihkuu niin paljon nestettä että jos käytät niitä anna valua siivilässä liiat mehut pois.

Kostutusliemeksi sokerivesi johon puristat sitruunan mehua, puoli sitruunaa riittää.

Vierailija
4/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuiva ei ole myöskään maukasta.

Vierailija
5/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh!!

jos on tuore pohja, niin todellakin on liikaa!!

Vierailija
6/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan kakkuja, joissa on välissä hilloa ja kermavaahtoa päällä. Ylipäätään kermavaahto kakussa hiukan ällöttää.

Löytyykö hyviä idiksiä siitä, mitä muuta vois laittaa. Yleensä teen kakun, jossa on soseutettua aprikoosia välissä ja kahvi-kaako-tomusokeri-kuorutus. Kyllästyttää tehdä aina samaa.

Vierailija
7/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistan pari päivää aiemmin kakkupohjan ja saan tasaiset kerrokset.

Riippuu toki siitä moneen kerrokseen kakun leikkaa.

1 dl opetettiin kondiittorikoulutuksessa, että silleen.

Vierailija
9/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mustakin toi yks desi/kerros kuulostaa aika hurjalta..

Vierailija
10/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin aina teen pohjan edellisenä iltana.. Miks sä teet muutaman päivän ennen? (siis 9)

Vierailija
11/11 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuden munan kakun, missä on puolet vehnäjauhoja ja puolet perunajauhoja niin n. 1dl/väli on aika sopiva. En ole itse koskaan mitannut mutta kun kostutan kaksi väliä ja päällimmäisen kerroksen, ei normaali (2-2,5 dl) juomalasi nestettä riitä. Ja olen tehnyt kakuja pyynnöstä useisiin juhliin, kun tykkäävät niin kovin. Mutta makujahan on monia!! eiköhän se onnistu. Tee kokeilukakku eka ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi