Mikä on varhaiskasvattajan arvo?
Nyt täytyy sanoa, että en ole ikinä ennen ollut näin hilkulla ottaa lopareita. Meitä heitellään kuin jätesäkkejä, nyt pitäisi mennä lentokentältä karanteeniin vietyjen luo, asioimaan lukuisten hyvin todnäk Koronaa kantavien, oireilevien, kanssa ja tuskin edes suojavarusteita kummoisia, koska ei ole sairaala kyseessä.
Kylläpä me varhaiskasvattajat ollaan nyt korvaamattomia, mutta valitan, olen paljon korvaamattomampi omalle perheelleni joka viettää hyvin suojattua elämää nyt kotosalla.
PS, tiedän 2kymppisen potilaan nyt Koronateholla ja ei ole iisibiisi sairaus.
Kommentit (33)
Ei arvoa tunnu olevan. T. Myös samalla alalla
Joo, minä kysyin työterveydestä, mikä on heidän ohjeistus raskaana oleville. Kerroin, että meille tuodaan yhä flunssaisia lapsia hoitoon.
Ohjeistivat menemään töihin päiväkotiin, mutta välttämään siellä nuhaisia lapsia. Tunsin olevani kuin roskaa, ja pelkään syntymättömän lapseni puolesta. Olen nyt vuosilomalla ja varmaan sen jälkeen palkattomalla.
Miksi ihmeessä pitäisi mennä? Kieltäydy ja ole yhteydessä työpaikkanne työsuojeluvaltuutettuun.
Joskus on syytä kuunnella omia vaistojaan ja luottaa niihin.Kaikkeen ei vaan pidä suostua ja etenkään jos eivät edes hanki kunnon suojavarusteita.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on syytä kuunnella omia vaistojaan ja luottaa niihin.Kaikkeen ei vaan pidä suostua ja etenkään jos eivät edes hanki kunnon suojavarusteita.
Joo, työpaikankin menetys on pientä verrattuna oman hengen vaarantamiseen.
Laittakaa liittojen ne pomoille ja edunvalvontaan s.postia aiheesta!! Työehtosopimus neuvottelut tulossa eli siinäkin mielessä tämä "korvaamattomia" ym kannattaa nostaa NYT esille!!
Miksi varhaiskasvattajan pitäisi mennä jonkun luokse, eihän normielämässäkään mennä. Vai taasko keksit, että olet ehdottoman tärkeä kaikille Suomen lapsille, kunhan ne on terveitä ja kivoja.
Syksyllä 30% päiväkodeista on suljettu, koska vanhemmat hoitavat lapsensa kotona. Silloin vot miettiä korvaamattomuuttasi.
Aina voit irtisanoutua tai ottaa palkatonta. Luuletko että se palkka juoksee duunitta?
Varhaiskasvattajissa on paljon lähihoitaja ja heitä hälyytellään tällä hetkellä Koronan vuoksi sinne tänne töihin, siis sieltä pksta.
Ainakin täällä pk-seudulla.
Miten musta tuntuu, että hallitus ei ymmärrä päiväkotityötä. Jos ymmärtäisivät niin kai olisi oikeasti tullut rajauksia työhön, siihen ketkä lapset hoidetaan, suojavarusteisiin, jne.
Enkä muuten kuullut kenenkään viisikon suusta kiitosta varhaiskasvattajille.
Vo
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että hallitus ei ymmärrä päiväkotityötä. Jos ymmärtäisivät niin kai olisi oikeasti tullut rajauksia työhön, siihen ketkä lapset hoidetaan, suojavarusteisiin, jne.
Enkä muuten kuullut kenenkään viisikon suusta kiitosta varhaiskasvattajille.
Vo
Niinpä!!
Kyllä. Olen jo vuosikausia ollut sitä mieltä, että varhaiskasvatus on heitetty romukoppaan.
Siksi irtisanouduin työstä vuosi sitten.
Voin silti hyvin kuvitella kuinka ahdistavaa siellä on nyt olla. Toki ymmärrän, että on aloja, joissa ihmisten on päästävä töihin. Mutta nämä "hätähoidossa" olevat pitäisi olla sitten todella hätäaputöissä ja heidän hoitamisestaan ( vai varhaiskasvattamisestaan) pitäisi sitten hätäapuhenkilökunnaksi jääneen työntekijän saada tunutva korvaus. Nyt siellä pienipalkkalaiset uhraavat itseänsä ja perhettänsä.
Onneksi sentään on saatu parempi titteli eli tämä varhaiskasvattaja. Ei siis olla enää hoitajia ja tätejä yms. niin kuin muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sentään on saatu parempi titteli eli tämä varhaiskasvattaja. Ei siis olla enää hoitajia ja tätejä yms. niin kuin muutama vuosi sitten.
Vielä, kun se titteli näkyisi muutakin kuin nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen jo vuosikausia ollut sitä mieltä, että varhaiskasvatus on heitetty romukoppaan.
Siksi irtisanouduin työstä vuosi sitten.
Nopeasti se lensikin romukoppaan. Kun miettii, että vielä viisi vuotta sitten lapsia päivähoidettiin eikä varhaiskasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi irtisanouduin työstä vuosi sitten.Nopeasti se lensikin romukoppaan. Kun miettii, että vielä viisi vuotta sitten lapsia päivähoidettiin eikä varhaiskasvatettu.
Tuo on kyllä väärää tietoa. Kyllä varhaiskasvatussuunitelmia on laadittu jo paljon ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi irtisanouduin työstä vuosi sitten.Nopeasti se lensikin romukoppaan. Kun miettii, että vielä viisi vuotta sitten lapsia päivähoidettiin eikä varhaiskasvatettu.
Tuo on kyllä väärää tietoa. Kyllä varhaiskasvatussuunitelmia on laadittu jo paljon ennen sitä.
Kyllä se siihen aikaan oli vielä päivähoito ihan virallisestikin. Eikä käytännössä kukaan sanonut, että varhaiskasvatus tai varhaiskasvattaja.
Samaa olen ajatellut minäkin. T.toinen varhaiskasvattaja