Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistaja, miksi pidät koiraasi irti kiinnipitoaikana?

Vierailija
30.03.2020 |

Eikö laki koske sinua? T. Vastuullinen koiranomistaja

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutan metsäpuistossa eikä täällä ole oravia kummempia eläimiä. No linnut laulaa ja lentelee, mutta siinä kaikki.  Kaikki täällä pitää koiriansa irti paitsi rähjääjät on onneksi hihnassa tai ne laitetaan hihnaan, kun tullaan vastaan. 

Vierailija
42/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pohjois-Hki:ssä ihmiset pitävät koiria todella paljon vapaina. Se ei ole kivaa. Asumme pienen metsikön reunamilla ja lähes päivittäin pihalle tulee vieras koira. Omistajat usein vieläpä suuttuvat, jos asiasta heille huomauttaa.

Sama juttu Espoossa. Kun huomautat asiasta, koiranomistaja joko leikkii kuuroa, tai vastaa vihaisesti takaisin ???

Mikä ihme siinä on niin vaikeeta uskoa, että laki on laki, eikö tuota lakia ole huvikseen keksitty.

En minäkään ala avotulta tekemään Espoon keskuspuistossa, ja kun joku minulle asiasta huomattaisi, vastaisinko vain "tää tuli on ihan mun hallinnassa, kyllä mä saan nuotion tehdä kielloista huolimatta" sehän ois ihan älytöntä pokkurointia !

Näin Espoon keskuspuiston kupeessa itsekin asuvana koiranomistaja olen havainnut saman ilmiön. Muutama hahmo onnpistänyt oikein silmään, että koira juoksee vapaana eikä omistaja välitä. Vauvanvaunuja työntävä , nenä kiinni älypuhelimessaan raahustava nainen, jonka noutaja juoksee irrallaan - siinäpä onkin omistajan huomio hyvin muualla, tuskinpa huomais vaikka koiransa hotkaisisi myrkkymakkaran, jollaisia tämä alue aika ajoin on täynnä!!! Johtien kenties siitä, että jollakulla koiravihaajalla on mennyt kuppi nurin , kun nää eräät tyhmät pitää koiria vapaana, eikä korjaa niiden jätöksiä!

M44

Voe elämänkevät, tuollainen järjenjättiläinenkö on mennyt lisääntymään! :D ei se mamma kato voi koiraansa pitää kiinni, kun molemmat kädet on varattuna, toinen työntää lastenrattaita ja toisella pidempään puhelimesta kiinni :D LOL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nähty, kun nämä tottelevaiset heti kytkettävissä olevat koirat sinkoavat jonkun rusakon perään. Monelle koiralle suurta herkkua ovat myös maassa olevat avuttomat eläintenpoikaset linnuista peuroihin. Koira on koira ja sillä on älyttömän hyvä hajuaisti ja se aisti saattaa viedä voiton ihmisen käskyistä.

Vierailija
44/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilutan metsäpuistossa eikä täällä ole oravia kummempia eläimiä. No linnut laulaa ja lentelee, mutta siinä kaikki.  Kaikki täällä pitää koiriansa irti paitsi rähjääjät on onneksi hihnassa tai ne laitetaan hihnaan, kun tullaan vastaan. 

Mistä sinä tiedät mitä kaikkia eläimiä siellä on? Taatusti muitakin, kuin oravia ja lintuja. Koiran EI KUULU olla vapaana kiinnipitoaikana MISSÄÄN! Ehkä joo omalla aidatulla pihalla, mutta se on eri juttu se.

Vierailija
45/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos luonnonsuojelualueella ei ole muita, niin ketä se haittaa jos koirani nuuhkii metsää? ei se sieltä lintuja kiinni saa.

Mitä se haittaa, jos ajan 200 kmh kesäyöllä, moottoritiellä, kun ei siellä muita kuitenkaan ole?

Vierailija
46/46 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pohjois-Hki:ssä ihmiset pitävät koiria todella paljon vapaina. Se ei ole kivaa. Asumme pienen metsikön reunamilla ja lähes päivittäin pihalle tulee vieras koira. Omistajat usein vieläpä suuttuvat, jos asiasta heille huomauttaa.

Sama juttu Espoossa. Kun huomautat asiasta, koiranomistaja joko leikkii kuuroa, tai vastaa vihaisesti takaisin ???

Mikä ihme siinä on niin vaikeeta uskoa, että laki on laki, eikö tuota lakia ole huvikseen keksitty.

En minäkään ala avotulta tekemään Espoon keskuspuistossa, ja kun joku minulle asiasta huomattaisi, vastaisinko vain "tää tuli on ihan mun hallinnassa, kyllä mä saan nuotion tehdä kielloista huolimatta" sehän ois ihan älytöntä pokkurointia !

Näin Espoon keskuspuiston kupeessa itsekin asuvana koiranomistaja olen havainnut saman ilmiön. Muutama hahmo onnpistänyt oikein silmään, että koira juoksee vapaana eikä omistaja välitä. Vauvanvaunuja työntävä , nenä kiinni älypuhelimessaan raahustava nainen, jonka noutaja juoksee irrallaan - siinäpä onkin omistajan huomio hyvin muualla, tuskinpa huomais vaikka koiransa hotkaisisi myrkkymakkaran, jollaisia tämä alue aika ajoin on täynnä!!! Johtien kenties siitä, että jollakulla koiravihaajalla on mennyt kuppi nurin , kun nää eräät tyhmät pitää koiria vapaana, eikä korjaa niiden jätöksiä!

M44

Ihan mielenkiinnosta, vastaako nämä koiriaan vapaana ulkoiluttavat asiasta huomauttavalle toiselle koiranomistajalle aggressiivisesti? Minä kun koirattomana olen ihan ystävälliseen sävyyn muutamalle maininnut, alkaa älytön pään aukominen ja syyttely "koiravihaajaksi"... Mitä En ole, minullakin oli koira yli 10 vuotta. Mutta niin, millaisen vastaanoton saatte te, kunnolliset koiranomistajat jotka pidätte lemmikille kytkettynä, kun huomautatte asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän