Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Kolmas laatta menossa. Vatsa kummallisen pöhöttyneen tuntuinen ja aika ajoin vääntää ja on sekaisin. Tää nyt hiljalleen harventunut. Aluksi menkkoja ei kuulunut ja olivat pari vkoa myöhässä ja sen jälkeen onkin sitten ollut on off ruskeaa vuotoa jatkuvasti. Puoli vuotta aion katsoa tilannetta jos tasoittuisi. Hiusparat myös ohentuneet mutta niiden lähteminen on myös nyt palannut normaaliksi.
Tätä ennen mulla oli hormonikierukka jonka kanssa sai tapella kans sen yli 6kk että oltiin sinut. Sen kanssa vaan tuli kystiä ja outoa oloa alavatsaan niin halusin pois, on kyllä ikävä sitä kun menkkoja ei ollut tai kestivät kolme päivää hyvin niukkana. 😄
..ja jatkanpa vielä että erittäin positiivista Slindoissa on se että mieliala on normaali! Kierukan kanssa olin todella ahdistunut koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuukauden syönyt. Endometrioosikipuhin on yllättävästi jopa auttaneet, olin hyvin epäilevä asian suhteen.
Kaikki muu onkin sit perseestä. Masennus ja ahdistus on pahentuneet sille tasolle, etten uskalla ovesta ulos. En muista koska viimeksi seksi olisi kiinnostanut. Jotain ihme vuotoa joka päivä. Rauhoittavaa menee joka päivä.
Mitä hittoa mä teen, kun nää selvästi hoitaa endoa mutta mä vaan en kestä tätä oloa???
Lopetin pillerit mielialan takia ja viikossa jo hieman rauhoittunut, rauhoittavan tarve vähentynyt. Järkyttävä hikoilu ja jano on hävinnyt.
Vuodot on omituisia.
En tiedä yhtään mitä tehdä kun mieli ei kestä enempää heittelyä, mutta tää olis endometrioosi hoidon suhteen hyvä ja fiksu valinta 🙁
Oisko mitään järkeä syödä vaikka vuoroviikoin?
Minulla menossa kolmas liuska Slindoja. Marvelonista vaihdoin Slindaan gynekologin suosituksesta. Vaihdon yhteydessä oli niukat menkat ja ekan liuskan aikana muutaman päivän niukka vuoto. Sen jälkeen ei ole vuotoja ollut, olen tosin jättänyt lumepillerit syömättä ja siirtynyt suoraan uuteen liuskaan. Isoin miinus näissä on finnit, joita kukkii ympäri naamaa ja jopa kaulalla :( Marvelonin aikaan iho oli hyvä, finnejä tuli harvakseltaan. Nyt on naama kuin teinillä, oon kuitenkin lähempänä 40v. Onko kokemusta, voisiko finnien pukkaaminen rauhoittua? Vai heitänkö koko pillerit roskiin.
5kk Slindoja takana.
Plussat:
-Paino tippunut 68kg->57kg. Ruokahalu huonompi.
-Rintaliivit sai vaihtaa C->D
-Vuodot loppuivat kuin seinään
-Iho tosi hyvänä, vain harvoin finnejä tai erityistä rasvaisuutta.
Miinukset:
-Tukka alkaa olla kuin Juice Leskisellä.
Lopetin Slindat siis muutama päivä sitten. En halua kaljuksi.
Päädyin lopettamaan Slindat hengenahdistuksen takia, näitä käytin vasta yhden liuskan. Välivuodot ja jatkuvan hikoilun olisi jotenkuten sietänyt.
Kysyin parilta farmaseutilta, onko "happivaje" normaalia, ei ollut kuulemma kytkösissä pillereihin. Lopettamisviikolla henki vinkui jopa rasituksesta, eikä mitään astmataustaa todettu. Ihmeesti kaikki epämääräiset oireet loppui lopetuksen myötä.
Joten kuunnelkaa herkällä korvalla kehoanne, jos tuntuu tottumisjakson jälkeenkin vointi epänormaalilta. Toki kaikki on yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
5kk Slindoja takana.
Plussat:
-Paino tippunut 68kg->57kg. Ruokahalu huonompi.
-Rintaliivit sai vaihtaa C->D
-Vuodot loppuivat kuin seinään
-Iho tosi hyvänä, vain harvoin finnejä tai erityistä rasvaisuutta.Miinukset:
-Tukka alkaa olla kuin Juice Leskisellä.Lopetin Slindat siis muutama päivä sitten. En halua kaljuksi.
Meinaatko että laihduit vain Slindan ansiosta? Vai olitko laihiksella muutenkin? Ihan vaan kiinnostaa, kun tänään aloitan..
Kiitos jos huomaat tämän ja jaksat vastata.
Oma huomioni on, että eri pillerit vaikuttavat itsellä erilailla ruokahaluun. Cerazette sai loputtoman kovan nälän ja ison ruokahalun aikaan, slinda taas pienensi niitä selvästi.
Mutta tämä lienee hyvin yksilöllistä.
Itse kans saanut nyt huomata, että desogestrel tuntuu turvottavan. Slinda ei tehnyt tätä, mutta nyt desoilla ainakin toistaiseksi vaikuttaa, että slindoilla vaivannut jatkuva välivuoto olisi loppunut.
En laihduttanut eikä Slindoista tullut huonoa oloa. En vaan syönyt enää niin paljon ja pmsoireisiin kuulunut ylensyönti loppui nopeaa.
Miten teillä, jotka ootte lopettaneet Slindat, on hormonitoiminta palautunut lopettamisen jälkeen?
Minulla alkoi kaksi viikkoa lopettamisen jälkeen muka menkat, mutta nyt on sitten viikon tiputellut vaan eikä loppua näy. Hiuksia lähtee edelleen ja yläselässä on yhä finnejä runsaasti, mitä ei ennen Slindojen aloittamista ollut. Iho ei kyllä ole enää samalla tavalla kosketusarka kuin Slindojen aikaan, ja haluttomuus oli ainakin ennen tätä vuotelun alkamista kadonnut. Mutta että kauankohan tätä nyt kestää ennen kuin palautuu normaaliksi?
Kellään muulla pahoinvointia Slindasta? Olen syönyt n. 5kk ja olen alkanut kärsimään sellaisesta kuvotuksen tunteesta. Ainakin yleisimmissä haittavaikutuksissa on tuo pahoinvointi, onko muilla ollut tuota?
Tukkansa menettänyt täällä taas. Tein apteekissa ilmoituksen haittavaikutuksesta. Toivottavasti muutkin selviä oireita saaneet tekisivät.
Vierailija kirjoitti:
Kellään muulla pahoinvointia Slindasta? Olen syönyt n. 5kk ja olen alkanut kärsimään sellaisesta kuvotuksen tunteesta. Ainakin yleisimmissä haittavaikutuksissa on tuo pahoinvointi, onko muilla ollut tuota?
Kuvotus ja ruokahaluttomuus.
6 vk slindat käytössä. Eikä mitään sivuoireita!
Minulle ei aiemmin ole sopineet mitkään minipillerit ja olin skeptinen näidenkin suhteen. Aiemmin kokemusta siis useista pillereistä ja kierukoista. Näistä sivuoireina mm. tiputtelua, mielialaongelmia ja ihon rasvoittumista.
Slindoista siis vain positiivista sanottavaa, koska nyt iho on hyvässä kunnossa, mieliala tasainen ja minulle tyypilliset vuotohäiriöt hävisivät 2 viikossa. Suosittelen!
Te kenelle on sama ongelma Slindojen kanssa kuin minulla eli hiusten ravoittuminen ja hiustenlähtö; tasoittuiko tämä oire jossain vaiheessa kun jatkoitte pillerien ottamista? Mulla nyt kolmas kuukausi menossa ja tuntuu että hiustenlähtö ja rasvoittuminen pahenee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli pahoinvointia ja kuvotusta, huimaavaa oloa ja totaalista vatsakipua. Tuntui kuin ihan kaikki limakalvot (ja vatsa) olisivat olleet turvoksissa koko ajan.
Pari kuukautta tätä jaksoin, sitten oli pakko luovuttaa.
Primolut Nor 10mg oli aiemmin 3kk kuurina, mutta nyt pitäisi ensi kuussa aloittaa Slinda ja epäilyttää todella kun haitoissa akne, erinäiset vuodot hoidon aikana, ja se mahdollisuus ripuliin 3-4t otosta. Ja oikeastaan kaikki muukin arveluttaa
Vuotohäiriöitä pitäisi helpottaa niin miten muka auttaa kun saattaa aiheuttaa ko tyylistä vuotelua.
Olisin mielellään pitänyt Primolutin mutta lääkäri sanoi että Slinda olisi parempi.
Primolutilla maksa-arvo nousi ja kai sama vaiva tässä uudessakin kunhan aloittaa.
Muutenkaan ei psyykkisen puolen kanssa ole helppoa niin jos Slindan haitat iskee niin ei kyllä mene hyvin voin sanoa jo nyt
Itselläni ollut nyt slindat käytössä vähän päälle vuoden. Kauan näitä paskapillereitä kestin, nyt aijon lopettaa. Koko käytön ajan vaivannut muunmuassa huimaus (siis sellainen että tuntuu että taju lähtee hetkenä minä hyvänsä) runsas hiustenlähtö ja hirvittävät mielialaoireet, jotka ovat tehneet minusta hirviön läheisiäni kohtaan.
Kun pidin taukopäivät, alkoi aina keskellä laattaa todella runsas vuoto aivan varottamatta kestäen 5-6pv, ja sitten taukopäivien koittaessa parin viikon päästä sama ralli uudestaan. Taukopäivien pitämättä jättämistäkin kokeilin, mutta sitä seurasi yhdyntäverenvuoto jokaisella seksikerralla, ja tää vuoto kesti sitten aina sen 3pv :) että olipa tosi kiva. Lisäksi vienyt halut ihan nolliin, vaikka normaalitilassa ilman hormoneja haluan usein.
Myös slindojen pehmentävästä vaikutuksesta on ollut usein täällä mainintaa, niin kyllä, minullakin jolla oli matala rasvaprosentti ja hyvä lihaserottuvuus slindat nostivat rasvaprossaa ja tekivät kropasta naisellisen ja hyllyvän josta myös iso miinus. Lisäksi hikoiluttaa ihan pienestä ja syke on ollut oudon levoton koko pillerien käytön ajan. Itse olen nyt sitä mieltä että olen aikalailla nähnyt nää hormoonivalmisteet ja siksipä juuri suunnitelmissa kuparikierukan ottaminen kun ei paljon enää hormonimömmöt huvita :)
Itkin melkein kaksi viikkoa yhtä soittoa lopettamisen jälkeen. Tavallisia arkisia asioita tehdessä itketti. Keitin kahvia, itkin. Ajoin autolla töihin, itkin. Mieli avasi (ilmeisesti itkun myötä) kaikenlaisia muistoja, joiden yhteydessä en ollut itkenyt surujani riittävästi. Kuitenkin tuo hormonaalinen muutos oli ihan selkeä syy tälle käytökselle, sillä tapanani ei ole itkeskellä tai olla masentunut. Onneksi myöhempien kiertojen kohdalla oireet eivät olleet enää näin vahvat. Olisin saattanut olla työkyvytön, kun alakouluikäisten lasten edessä olisin vollottanut päivät.
Kolmas laatta menossa. Vatsa kummallisen pöhöttyneen tuntuinen ja aika ajoin vääntää ja on sekaisin. Tää nyt hiljalleen harventunut. Aluksi menkkoja ei kuulunut ja olivat pari vkoa myöhässä ja sen jälkeen onkin sitten ollut on off ruskeaa vuotoa jatkuvasti. Puoli vuotta aion katsoa tilannetta jos tasoittuisi. Hiusparat myös ohentuneet mutta niiden lähteminen on myös nyt palannut normaaliksi.
Tätä ennen mulla oli hormonikierukka jonka kanssa sai tapella kans sen yli 6kk että oltiin sinut. Sen kanssa vaan tuli kystiä ja outoa oloa alavatsaan niin halusin pois, on kyllä ikävä sitä kun menkkoja ei ollut tai kestivät kolme päivää hyvin niukkana. 😄