Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1271)

Vierailija
721/1271 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ihmeessä. Ei mihin vaan tarvi suostua. Mieti oikeesti että sulla on koko ajan paha olla ja orgasmivaikeuksia ihan sen takia, että miehen ei tarvi käyttää kumia sillon kun teillä on seksiä. Ihan ku oisit olemassa vaan niitä hetkiä varten. Mulla on sivuoireet aina loppunut nopeesti.

Vierailija
722/1271 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohta 6kk takana. Aloitin pahoihin (fyysisiin) pms-oireisiin, kun muut pillerit ei ole sopineet, ja pms on kyllä helpottanut ellei jopa poistunut. Vuodot on myös loppuneet. Toisaalta sivuoireina päänsärkyä, hikoilua, niitä aiemmin mainittuja hengitysoireita. Vaikea vaan sanoa, onko parempi olla 1-2 viikkoa kuukaudesta tosi kipeänä (se pms) vai näin useampana päivänä vähän kipeänä jos söisin vain ehkäisyyn niin lopettaisin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1271 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Slindoja n. 5 kk. Aloitettu endometrioosin ja lisääntyneiden vuotojen takia.

Sain ohjeen olla syömättä lumepillereitä ja kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois. 

Samalla jäi hormonaalinen, kuukautisiin liittyvä migreeni ja tietenkin myös muut kuukautisiin liittyvät oireet ja kivut.

Haittavaikutuksena halut selvästi vähentyneet. En ole suhteessa, joten ehkäpä elän sitten tämän tilanteen kanssa. Kasvoissa lisääntynyt, jokseenkin hento karvankasvu. En haluaisi leikkaukseen, joten toivon, että vaikuttaisivat endoon vähentävästi. 

Vierailija
724/1271 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vaikuttanu pitkänki ajan jälkeen mielialaan?

Vierailija
725/1271 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Slindaa on moni käyttänyt jo pidemmän aikaa, niin mikä vaikutus ollut painoon? Jos ollut. Sillä vaan kun diureettinen.

Vierailija
726/1271 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
727/1271 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
728/1271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
729/1271 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vaihtanut Slindasta Cerazetteen ja millaisin vaikutuksin? Lähinnä kroppavaikutukset kiinnostaa.

Vierailija
730/1271 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä slindat nyt n. 1,5 vuotta käytössä. Itsellä ei aluksi mitään haittavaikutuksia mutta pidemmällä käytöllä tullut mm:

-menkat välillä kivuliaat ja paljon vuotoa ja välillä ei ollenkaan

-välivuotoja

-ahdistuneisuus

-alavatsaa turvottaa

-halut hieman vähentyny

-selkään tullut finnejä enemmän kuin ennen

-päänsärkyjä enemmän

-lumepillereiden aikaan pientä etovaa oloa

En ajatellut lopettaa, mutta voin sanoa että aluksi vaikutti itsellä tosi hyviltä mutta pitkän käytön jälkeen haittavaikutuksia ilmaantunu enemmän. Vähän mixed feelings näistä siis.

Vierailija
731/1271 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meow kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote

Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.

Nyt fatkat selviksi: Slinda-pillerit sisältävät saman verran vaikuttavaa ainetta, lukuun ottamatta laatan viimeiset, eriväriset 4 tablettia (lumelääke, joka ei siis sisällä keltarauhashormonia).

Vierailija
732/1271 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta 9 kk olleet käytössä. Alkuun on todettava, ensimmäinen pillerimerkki, jota olen pystynyt käyttämään.

Plussina ehkäisyn helpottuminen huomattavasti. Ovat myös hillinneet naam kukkimista, josta olen kärsinyt melkein nelikymppiseksi saakka muuten.

Miinuksia.. No, menkat ei tule "tyhjien" pillereiden kohdalla. Alkuun osuivat, mutta nykyisellään tulevat jossain laatan keskivaiheilla ja kesto on pidentynyt kymmeneenkin päivään. Vuoto on kuitenkin tosi vähäistä eikä ole enää kipuja, joten olkoon. Paino myös putosi näiden aloittamisen jälkeen todella rajusti, yli 10 prosenttia lähti ja jo alkutilanne oli normaalipainon alarajalla, joten nyt mennään sitten reilusti alipainon puolella.

Siltikin aion jatkaa käyttöä, koska nuo haittavaikutukset on kuitenkin nähdäkseni suht vähäisiä.

Vierailija
733/1271 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus kirjoitti:

Aloitin Slindan huhtikuussa, tarkoituksena oli hoitaa kovia menkkakipuja ja hormonaalista pahoinvointia, jota riitti yleensä koko kuukaudelle.

Alkuun pahoinvointi ja kivut hävisi täysin, olo oli todella hyvä. Ekan viikon aikana nesteet lähtivät kropasta.

No.. Muutaman viikon jälkeen alavatsalle tuli jäätävä rengasturvotus. Paino alkoi nousta 1-2 kg kuussa, Vaikka lisäsin liikuntaa ja syömiset pysyi ennallaan.

Pahoinvointi oli kuitenkin poissa, eikä menkkojakaan tullut. Erilaiset kivut (mm peräsuolessa) hävisivät. Ajattelin, että neste lähtee kyllä, kunhan kroppa tottuu.

Sitten alkoi kuumat aallot, heräsin öisin kauheasta hikilammikosta ja olo oli tuskainen.

Paino nousi ja nousi, ja aloin olla vähän huolissani. Sitten alkoivat muut vatsaoireet, kivut ja ulosteen muuttuminen limaiseksi. Vatsa ei tuntunut kestävän mitään ruokaa, ja turvotus räjähti käsiin. Ja oli vielä todella kivuliasta!

Marraskuun aikana iho alkoi kaiken huipentumana kukkia leuan alueelta. Finnejä ei aiemmin ollut vuosiin. Olen siis 30 vuotias nainen, epillerit olleet käytössä 16 v saakka. Slindaa ennen oli tuo Mercilon, joka aiheutti / provosoi pahoinvointia. Olen siis vuosia kärsinyt jatkuvasta raskauspahoinvoinnin kaltaisesta hormonaalisesta pahoinvoinnista, joka 2019 syksynä ja viime keväänä räjähti käsiin.

Marraskuun lopussa lopetin Slindan, koska vatsaoireet, turvotus ja painonnousu olivat liikaa.

Hikoilu olisi vielä ollut siedettävä sivuvaikutus.

Omalla kohdalla plussat:

-menkat jäi pois

-ei endometrioosikipuja

-ei hormonaalista migreeniä

-hiukset alkoivat kasvaa todella kovaa vauhtia!

Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, jos sillä on jotakin merkitystä.

Monia muita kuitenkin tiedän, joille Slinda on sopinut todella hyvin! Arpapeliä tämä :D Tällä hetkellä en syö mitään, ensi vuonna gynelle keskustelemaan asiasta. Normaalisti menkkakivut ja pahoinvointi räjähtää kuukautismigreenin kera käsiin, eli jotain pitäisi keksiä tilalle.

Pahimmat vatsaoireet ovat nyt kk aikana hellittäneet, turvotus ei ole enää ollenkaan niin kipeää, ja vatsa sietää ruokia paremmin. Veri ja lima ovat pääasiallisesti hävinneet kakasta.

Nyt vain yritän päästä eroon lähemmäs 10 kilosta! (olen tällä hetkellä 166 cm pitkä ja painan 70 kg)

Mulla myös karmeat vatsan alueen ongelmat ja jatkuva yhä vaan (yli kk lopetuksesta).

Tyhjennysvuotoja ei tullut, eikä ole tullut Slidan lopetuksen jälkeenkään (en ole raskaana).

Koko vatsan ja lantion turvotus, kivut, paha ummetus, jatkuva paineen tunne kaikkialla vatsan alueella, peräsuolen kivut, pahoinvointi & huimaus.

Limaista ulostetta. Tuntuu että kaikki on "turvoksissa " (sekä sisältä että ulkoa - siis suolisto, kaikki limakalvot... )

Pakko varmaan kohta mennä lääkäriin jos ei normalisoidu.

Voiko keltarauhashormoni vaikuttaa vatsan "tasapainoon" ja kehon  limakalvoihin ylipäätäään ?

Vierailija
734/1271 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindat käytössä joku puolisen vuotta nyt. Alkuun olin ihan kamala, sattu, v*tutti jne, nyt tasaantunut ja saanut painoa tiputettua ketolla. Itselle aloitettiin slindat endon hoitoon ja ensimmäiset 4kk endokivut helpotti, nyt ovat pikkuhiljaa palailleet. Vähän väliä luulo, että on raskaana, kun ei vuotoa tule, mutta parempi näin päin! Vauva on myös ensi vuodelle toivottu, tarkoitus jättää vuoden vaihteessa nämäkin pillerit pois ja siirtyä natural cyclesiin takaisin, se toimi aiemmin, mutta kovien endokipujen ja kuukautismigreenien takia slindat aloitin...

Vierailija
735/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin slindat yli vuosi sitten. Oon tosi pitkään jo miettinyt et pitäiskö vaihtaa nämä pois.. vaihdoin siis alunperin azaliasta slindaan, koska azalioista vuosin tiputteluvuotoa vuoden ajan, ja se häiritsi seksielämää ja ihan arkeakin. Slindat olivat aluksi hyvät ja menkat tuli säännöllisesti. Sitten alkoi raivokohtaukset ja typerät riidat poikaystävän kanssa pienistäkin asioista. Painon kanssa ei ennen ollut mitään ongelmaa, kävin salilla ja urheilin, painoin 60kg ja nyt painan 70 kg, urheilen edelleen mutta paino ei vain suostu putoamaan vaikka syön todella vähän 1500 kcal tai joskus vähemmänkin. Turvottaa, itkettää ja on ruma olo. Ennen tosiaan painon kanssa ei ollut mitään ongelmaa ja se pysyi aina tasaisena. Heti slindojen jälkeen alkoi painon nousu jota ei saa kuriin vaikka mitä tekisi. Olen sinnitellyt näiden kanssa nyt niin kauan, koska muita ns pahojaongelmia ei ole ollut. Pelkään vaan että jos vaihdan pillereitä niin saan jotkut mistä tulee vielä pahemmat sivuoireet.

Vierailija
736/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailkaapa slindojen käyttäjät muuten maksa-arvojanne! Itsellä lähti maksa-arvot huimaan nousuun ja jouduin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn kokonaan, kunnes maksa palautuu.

Vierailija
737/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin slindat yli vuosi sitten. Oon tosi pitkään jo miettinyt et pitäiskö vaihtaa nämä pois.. vaihdoin siis alunperin azaliasta slindaan, koska azalioista vuosin tiputteluvuotoa vuoden ajan, ja se häiritsi seksielämää ja ihan arkeakin. Slindat olivat aluksi hyvät ja menkat tuli säännöllisesti. Sitten alkoi raivokohtaukset ja typerät riidat poikaystävän kanssa pienistäkin asioista. Painon kanssa ei ennen ollut mitään ongelmaa, kävin salilla ja urheilin, painoin 60kg ja nyt painan 70 kg, urheilen edelleen mutta paino ei vain suostu putoamaan vaikka syön todella vähän 1500 kcal tai joskus vähemmänkin. Turvottaa, itkettää ja on ruma olo. Ennen tosiaan painon kanssa ei ollut mitään ongelmaa ja se pysyi aina tasaisena. Heti slindojen jälkeen alkoi painon nousu jota ei saa kuriin vaikka mitä tekisi. Olen sinnitellyt näiden kanssa nyt niin kauan, koska muita ns pahojaongelmia ei ole ollut. Pelkään vaan että jos vaihdan pillereitä niin saan jotkut mistä tulee vielä pahemmat sivuoireet.

Kysyn tätä ihan ystävällisesti, mutta mahtaisiko painonnoususi johtua jostain muusta kuin e-pillereistä? 10kg ei tule ihan itsestään... Ja slinda on itse asiassa lievästi nestettä poistava pilleri. Aineenvaihdunta ei toimi muutenkaan jos syöt liian vähän

Vierailija
738/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eroavat esim. Cerazettestä?

Cerazette nosti kolme maksa-arvoa normaalilta tasolta yli viitearvojen vain 4 kk käytön jälkeen. Seuratkaa siis maksa-arvojanne arvon naiset, erityisesti uuden pillerimerkin kanssa.

739/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin osittain varmasti johtuukin, mutta oon ollut yläasteelta asti urheilullinen ja harrastanut liikuntaa (olen 19v), eikä ongelmaa oikeasti ollut ennen pillereiden käyttöä. Mun painoni pysyi ennen slindoja 60-62 kg välillä. Ja kirjaimellisesti aika nopeasti niiden aloittamisen jälkeen painoni nousi ja 65 kg asti näytin mielestäni erittäin hyvältä, koska painoni todnäk nousi salin ja lihasten vuoksi. 5-8 kg sanoisin olevan pillerien takia tullutta painoa, ja jos ei niiden takia niin niillä on varmasti ollut edesauttava vaikutus asiaan. Liian vähän syömisen ongelmat tiedostan, mutta se on vaikeaa syödä, kun pelkää lihomista. Slindat lopettamalla mä ainakin koen et selviäis se että lähteekö paino helpommin laskuun. Oli tai ei niin ei selviä kun kokeilemalla. Ihmiset on yksilöitä ja nää pillerit vaikuttaa jokaseen niin eritavalla.

740/1271 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn tätä ihan ystävällisesti, mutta mahtaisiko painonnoususi johtua jostain muusta kuin e-pillereistä? 10kg ei tule ihan itsestään... Ja slinda on itse asiassa lievästi nestettä poistava pilleri. Aineenvaihdunta ei toimi muutenkaan jos syöt liian vähän

Tietenkin osittain varmasti johtuukin, mutta oon ollut yläasteelta asti urheilullinen ja harrastanut liikuntaa (olen 19v), eikä ongelmaa oikeasti ollut ennen pillereiden käyttöä. Mun painoni pysyi ennen slindoja 60-62 kg välillä. Ja kirjaimellisesti aika nopeasti niiden aloittamisen jälkeen painoni nousi ja 65 kg asti näytin mielestäni erittäin hyvältä, koska painoni todnäk nousi salin ja lihasten vuoksi. 5-8 kg sanoisin olevan pillerien takia tullutta painoa, ja jos ei niiden takia niin niillä on varmasti ollut edesauttava vaikutus asiaan. Liian vähän syömisen ongelmat tiedostan, mutta se on vaikeaa syödä, kun pelkää lihomista. Slindat lopettamalla mä ainakin koen et selviäis se että lähteekö paino helpommin laskuun. Oli tai ei niin ei selviä kun kokeilemalla. Ihmiset on yksilöitä ja nää pillerit vaikuttaa jokaseen niin eritavalla. (Heh laiton tän nyt uusiksi tälleen vastauksena en osannut sitä aluksi pistää hups :D)