Oisko vinkkejä sinkkumiehelle?
Vaikka onkin poikkeusolot niin kysynpä silti.
Löytyisiköhän neuvoja miten 37v muutama vuosi sitten eronnut mies löytäisi vielä ihan vakituisen parisuhteen? Itselle on vähän outoa tämä nykyinen deittailukulttuuri kun ollut niin kauan pois markkinoilta.
Kokeilin Tinderiäkin tuossa, mutta taitaa olla taidot ruosteessa itsensä kehumisessa tai sitten mun kuvat ei viehätä. Ei ole oikein ketään kaverinaistakaan keneltä pyytää apua tähän.
Olen kääntänyt enemmän katseet tuonne harrastusten suuntaan ja muuhun aktiviteettiin. Jos täällä on sinkkunaisia paikalla niin oisko vinkkejä missä teihin voisi tutustua arjessa kun itsellä ei töiden ja harrastusten parissa tunnu sinkkunaisia liikkuvan?
Jotain tietoja itsestä:
- lapseton
- koira on
- vakitöissä (amk inssi)
- alkoa silloin tällöin
- en polta
- harrastan maastopyöräilyä, moottoripyöräilyä, koiran kanssa ulkoilua, salillakin yritän käydä ;)
- en ole kiinnostunut yhden illan jutuista vaan hakusessa parisuhde
Onko ihan toivoton homma, tuntuu ettei monetkaan hae oikeaa parisuhdetta?
M37
Kommentit (49)
Kannattaa olla aktiivinen eikä lannistua, jos ei heti tärppää. Itse olen alkuun hieman varuillani, koska olen tavannut netin kautta aika hullujakin miehiä. Mutta kohtelias ja "normaali" lähestyminen saa ainakin minut nopeasti rentoutumaan ja juttutuulelle. Valitettavasti en osaa/uskalla tehdä itse aloitteita ja luulen että naiset aika harvoin tekevät. Onnea etsintään!
Olen tummasilmäinen, upeakroppainen alfauros, joka tykkää lenkkeilystä raittiissa ulkoilmassa. Etsin isännälleni kivaa kumppania parisuhteeseen, joka pitää sen hyväntuulisena, ettei se huomaa suuttua mulle kun mä olen innoksissani syönyt tyynyn rikki kun olen leikkinyt sohvanvalloitusta isännän töissä ollessa. Isäntä voisi viedä sut vaikka moottoripyöräajelulle ja lemmikkikauppaan treffeille. Niillä on hieno herkkuluunäyttely meneillään.
T. Musti (Isännän ainoa lapsi)
Olipa hauska lukea "profiili" tiedot ovat aikalailla identtiset. Itsellä ikää vain vuoden enemmän.
Tinder ei yksinkertaisesti toimi, ainakaan meille ilmaiskäyttäjä miehille. Profiili löytyy tinderissä tykkäyksiä ei tule.. Jotain positiivista okc puolella tykkäyksissä mennään jo yli tuhannessa. 😁 Ja päivittäin saa vastailla uusille.
Ps. Avioeron jälkeen kävin suomi24 palvelussa ja nopeasti löysin sieltä kumppanin (vieläpä sen joka oikeasti kiinnosti eniten). Joten suosittelen sitä palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Olen tummasilmäinen, upeakroppainen alfauros, joka tykkää lenkkeilystä raittiissa ulkoilmassa. Etsin isännälleni kivaa kumppania parisuhteeseen, joka pitää sen hyväntuulisena, ettei se huomaa suuttua mulle kun mä olen innoksissani syönyt tyynyn rikki kun olen leikkinyt sohvanvalloitusta isännän töissä ollessa. Isäntä voisi viedä sut vaikka moottoripyöräajelulle ja lemmikkikauppaan treffeille. Niillä on hieno herkkuluunäyttely meneillään.
T. Musti (Isännän ainoa lapsi)
Tämä! Tällainen teksti nostaa hymyn huulille ja erottaa muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin pari päivää sitten täällä toiseen keskusteluun naisen näkökulmasta vinkkiä, mihin asioihin huomio kiinnittyy miehen profiilissa ja viestittelyssä. Kopioin sen viestin tähän. Eli tässä on minun mielipiteeni (ikää 29v) ja kaveripiirissäni moni on samoilla linjoilla.
Profiili
- Teksti: Mitä mies kertoo itsestään? Onko meillä yhteisiä mielenkiinnon kohteita, entä arvot, vastaavatko ne omia arvojani? Onko meillä samankaltaisia tulevaisuuden suunnitelmia? Oikeinkirjoitus on todella tärkeä taito.
- Kuvat: Ovatko kuvat selkeitä, onko mies selvästi tunnistettavissa? Onko mies siistin näköinen? Siistillä en tarkoita mallin ulkonäköä, vaan peseytyneen näköistä miestä, jolla on puhtaat ja ehjät vaatteet yllä. Millaisia kuvia miehellä on? En syty kaljatölkki-, aurinkolasit silmillä- yms. suttuisista kuvista.
- Ikäjakauma. Esim. jos 35v mies ilmoittaa hakevansa naista välillä 18-30 vuotta, tulee väkisinkin mieleen, että mies hakee mahdollisimman nuorta seuraa ja ei taidakaan haluta vakiintua, vaikka näin olisi ilmoittanut tekstissä.
- Yleisfiilis. Tuleeko profiilista olo, ettei mies ihan tiedä, mitä hakee? Tuleeko olo, että mies on vaan seksin perässä?
Viestittely
- Oikeinkirjoitus! Samalla muu kielenkäyttö. Jos aikuinen, yli 30-vuotias mies kiroilee ja käyttää teinimäistä kieltä, niin ei kiitos.
- Viestittelyn sujuvuus. Tykkään kirjoittaa pitkiä viestejä, mutta ymmärrän, etteivät kaikki ole sanaseppoja. Millaisia viestejä mies kirjoittaa? Kertooko itsestään, elämästään, mielenkiinnon kohteista, tulevaisuuden suunnitelmista? Vastaako mies kokonaisilla virkkeillä? Jääkö keskustelun ylläpitäminen pelkästään minun vastuulleni, koska mies saattaa vastata vain ”kyllä, ei, en tiiä” tai muuten yhdellä sanalla.
- Tuleeko viestitellessä olo, että mies on vain seksin perässä, vaikka olisi ensin ilmoittanut etsivänsä parisuhdetta?
- Miten mies ilmaisee asioita, kuten pyytää kuvaa nähtäväksi? Minulla ei ole töiden takia kuvaa profiilissa, mutta olen tietysti valmis näyttämään kuvan niin pyydettäessä. Oleellista on, miten mies pyytää kuvaa. Tuleeko asiallinen kysymys, esim. saako / voiko nähdä kuvan / mitä mieltä olisit, jos vaihdetaan kuvia? Vai onko kuvapyyntö kirjoitettu töksäyttäen: Laita sun kuva. Miks sulla ei ole kuvaa? LOL ootko läski ku sulla ei oo kuvaa? Lienee sanomattakin selvää, että lähetän kuvan mieluummin henkilölle, joka pyytää sitä asiallisesti.
Mun mielestä on tärkeintä, että kuvat ja teksti kuvastavat totuutta. Jos polttaa ja juo, niin on hyvä, että oluttölkit ja tupakat näkyvät kuvissa. Jos joku harrastus on tosi tärkeää elämässä, niin siitä olisi kuva.
Me olemme niin erilaisia, joten rehellisyys ja aitous profiilissa vie pitkälle. Toki kannattaa valita itsestä ne mieluisimmat kuvat, kunhan ovat kuitenkin sinusta ja uusia. Esim. että on hyvä ilme yms. Yksikin huono ilme saattaa viedä mielenkiinnon. Mutta jos olet kova irvistelemään (hassuttelemaan) niin miksei sellainenkin kuva voi olla joukossa.
Muutamia huonoja profiileja
- kaikissa kuvissa sama vakava ilme, samasta kuvakulmasta otettu selfie (etkö ikinä naura/hämmästy/ilostu/pohdi)
- kaikissa kuvissa aurinkolasit, tai jostain muusta syystä kasvoja ei näy. Tai ei näy kroppaa.
- ihmettelen ulkomaanmatkojen kuvien suurta määrää. Jollain kuvat ovat pelkästään ulkomailta. Etkö ole ikinä Suomessa vaan jatkuvasti reissaat vuoristoissa ja aurinkorannoilla? Itse en matkustele paljoa, joten nämä eivät saa tykkäystäni.
- ei ole ollenkaan tekstiä, ei kerrota, mitä hakee
- ei kerrota suhdetta lapsiin (itsellä lapsia, niin onko se lapsettomalle ongelma?)
- ei kerrota asuinpaikkaa tai edes maakuntaa. Tämän tulkitsen tarkoittavan, että tyyppi on työmatkareissaaja ja naisia ns joka satamassa. Tulkitsen sen myös tarkoittavan, että ei ole vakavasti hakemassa seuraa.
- kerrotaan latteuksia: herrasmies, mukava, komea, huumorintajuinen (niin kenen mielestä?). Nämä asiat pitäisi käydä ilmi valokuvista, koska asia on katsoja silmissä, kuka on komea. Ja tekstistä saa kuvan, millaisesta huumorista tykkää.
Tässä olikin hyviä vinkkejä joita kaipasin. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota, että naisilla myös on näitä matkustelukuvia todella monella ja se matkustelu on myös harrastus.
M37
Mulle matkustuskuvat on ainoastaan iso plussa, koska rakastan itsekin matkustelua ja näen heti että meillä on jotainn yhteistä. Toki jos mies matkustelun sijaan harrastaa intohimoisesti kitaransoittoa, niin silloin kuva jossa mies soittaa kitaraa jne. Kuva miehestä lemmikin kanssa on aina mun mieleen. AP:lla voisi olla vaikka kuva itsestään maastopyörän selässä yhtenä kuvana. Tylsä on joku ilmeetön kuva huonossa valoistuksessa ja sotkuinen kämppä taustalla. Peiliselfiet yleensä menee mulla kanssa vasempaan.
Pitää erottua joukosta. Se että on lapseton, savuton, ja käy työssä sekä salilla on ihan normi settiä. Tuo maasto- ja moottoripyöräily jo alkaa hieman erottaa sua massasta.
Itse olen 37v nainen, sinkkuna reilut 3v. En ole ollut missään vaiheessa deittisivustoilla tai aktiivisesti hakenut mitään, vaikka olenkin avoin ajatukselle parisuhteesta. Entinen kesti lähes 15v.
Olen tavannut miehiä esim bändikeikoilla käydessäni, joku ottanut facebookissakin yhteyttä. Kaveripyyntöjä en sielläkään hyväksy tuntemattomilta, mutta jos osaa viestiä laittaa ja keskustelut synkkaa niin ollaan tavattu. Arjessakin välillä tuntuu että kiinnostuneita katseita olisi, mutta kukaan ei uskaltaudu edes moikkaamaan, enkä ole ajatustenlukija :) Yhdenillanjuttuja en etsiskele, mies jonka kanssa voisi viettää rentoa ja intohimoista vapaa-aikaa olisi mukava.
Olen vaan huomaavinani että monet mieltävät parisuhteen yhdessäasumisen suunnitteluksi ja toteuttamiseksi, johon itse en ole valmis. Lapsia minulla on kaksi ja olen osittain senkin takia pitäytynyt aktiivisesta suhteen haeskelusta. Tuntuu olevan turnoff jo se että lapsia on, vaikka minulla on paljon omaakin aikaa ja lapset hyvinkasvatettuja normaaleja yksilöitä, koulussakin pian kumpainenkin.
Itselläni kriteerit on enemmänkin muuta kuin ulkonäköä, toki siinäkin rajansa kaikella. Siinäkin yksi syy miksen koe deittipalveluja toimiviksi, siellä kun pitäisi lähinnä kuvien perusteella päättää kiinnostaako.
Jos profiili vaikuttaa tylsältä niin todennäköisesti on myös se suhde hänen kanssaan suht tylsä vaikka ns. ihan kunnollinen mies onkin.
Niin no, minä olen ollut viimeksi sinkkuna kun olin 24v. En nyt vielä ajatellut heti luovuttaa.
M37