Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valehtelee

Vierailija
30.03.2020 |

Mieheni valehtelu on vasta nyt alkanut tulemaan ilmi, kun olen osannut alkaa epäillä hänen tarinoitansa.
Valehtelee siis asioista, jotka jollain tavalla ehkä ”nostattaisivat” häntä ihmisenä ylemmäs. Hän on kuitenkin ikäisekseen menestynyt, hyvä palkkainen (tämä on todistetusti totta, yhteinen talous), työ, perhe, hieno auto..kaikki mitä ”perus” ihminen haluaa. Tämä ei ilm hänelle riitä, vaan valehtelee saavansa muka hienomman työsuhde auton, käyttävänsä enemmän rahaa ostoksiinsa (väittää jonkin Esim minulle ostamansa tuotteen olevan kalliimpi mitä oikeasti on), jopa valehdellut ystävälleen käyttävänsä joskus huumeita, minkä myöntänyt minulle itsekin valheeksi, halusi tuntea ystäväänsä ”yhteenkuuluvuutta” varmaankin. En ymmärrä. Nostin kissan pöydälle ja sanoin, että tiedän tasan valheet, enkä aio katsoa sitä. Vaikutti katuvalta, sanoi, ettei tiedä itsekään miksi valehtelee ja joskus ei sitä itse edes huomaa. Lupasi lopettaa, mutta MITEN voin luottaa enää mihinkään? Ollaan kihloissa, lasta yritetään ja nyt miehestä paljastuu tämä. Jäänkö tähän vierelle odottamaan, että jatkuuko valehtelu vai ei? Muuten luonteeltaan hän on tosi herkkä, empaattinen ja suloinen, mutta tää valehtelu on nyt liikaa. En tiedä enää mitä uskoa ja uskonko mitään. Mitä tekisitte? Voinko tehdä enempää? Ero ei heti tule kyseeseen, mutta jos tämä jatkuu pidempään, eikä valehtelu lopu, niin lähden. Valehtelua on ollut pikku asioista ja sanoo valehdelleensa jo lapsena koska ”pääsee vähemmällä, kuin kertomalla totuuden”. Itse hän suhteen alusta saakka on peräänkuuluttanut luottamuksen tärkeyttä suhteessa, mutta paljastuukin itse tarinankertojaksi. Mulla on sellainen olo, että mies pitää mua ja meidän läheisiä sekä ystäviä aivan idioottina, kun suurentelee asioita ja kuvittelee ettei kukaan tajua hänen valehtelevan. Taidan olla ensimmäinen, joka hänelle asiasta edes sanoo.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä. Onko sillä joku trauma? Jostainhan tuollainen kumpuaa.

Vierailija
2/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa taas draamaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama mies, joka syö räkäänsä?

Vierailija
4/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida ainakin ehkäisy kuntoon, tuollaista isää et lapsellesi taatusti halua.

Vierailija
5/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä. Onko sillä joku trauma? Jostainhan tuollainen kumpuaa.

No sillä kun ei mitään traumaa pitäs olla. Hänellä on ollut hyvät ja rakastavat vanhemmat, itsekin sanonut, että lapsuus ollut kyllä hyvää. Pieniä vastoinkäymisiä, mitä jokaisella ihmisellä elämässään, mutta ei mitään mikä traumatisoinut olisi. Ap

Vierailija
6/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sama mies, joka syö räkäänsä?

Taitaa vetää omat ulosteensakin, sen verran kahelilta kuulostaa.

Vierailija
7/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian tarpeessa. Selvitelkää synnyt syvät.

Vierailija
8/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajan tilanne on oikeasti totta, niin kehotan alkamaan välittömästi eron suunnittelun. Älä keskustele, kysele tai varsinkaan kuuntele sitä miestä. Hanki asunto, kerää tavarasi ja lähde. Vai haluatko viettää loppuelämäsi tai edes viisi vuotta tuollaisen nilkin seurassa? Ja isäksihän tuo nyt hyvin sopiikin! Lähde oikeasti ettei tarvi sitten vuosien jälkeen miettiä, miksen lähtenyt jo aiemmin.

Vierailija
9/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuollainen tulee jatkamaan toimintaansa. Jos sanoo, että pääsee helpommalla kun valehtelee, silloin myös toimii niin. 

Valitettavan moni ajattelee noin. Loppujen lopuksi voi luottaa vain itseensä.

Ilman miestä on ihanan helpottavaa ja vapauttavaa elää, eikä tarvitse ikinä epäillä mitään tai joutua väärinkohdelluksi. Jos on halunnut elää miehen kanssa, niin alkuun ilman olo voi tuntua vaikealta, mutta kun on tottunut ettei ole miestä elämässä, se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, eikä halua miestä enää ollenkaan elämäänsä. 

Vierailija
10/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka mieheni oli tuollainen. Kaiken valehteli. Kukaan ei edes tiennyt, onko käynyt niitä kouluja, mitä väitti käyneensä. Oli lääkärin mukaan psykopaatti. Suosittelin lähtemistä. T. Ammattivalittaja

Vierailija
11/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen abdullah?

Vierailija
12/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin ihanan miehen oletkin löytänyt.

Hyi.

Vierailija
13/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Siis luuletteko ihmisten kertovan aina totuuden? Oikeasti. Tutkitusti ihminen valehtelee keskimäärin kymmenen kertaa päivässä. 

Valehtelemisen syyt tietty vaihtelee. Miehelläsi on huono itsetunto ja alemmuuskompleksi. Haluaa olla enemmän, kuin on. Ei tuo ole sen kummoisempaa. Menee varmaan iän myötä ohi. 

- Myös joskus käytännön syistä valehteleva

Vierailija
14/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaista pärinää taas.  Ilmeisin tylsää kaikilla, joten tarnointia riittää.

Vierailija
15/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti naiseni on juuri kaltaiseksi kuvailemasi valehtelija....

Vierailija
16/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tainnut ikinä miestä edes saada tämä....

Vierailija
17/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vähän aste-eroja liioitteleeko vai valehteleeko kaiken? Kummasta nyt kyse? Esimerkkien perusteella kyse liioittelusta ja kaunistelusta, johon aika monetkin syyllistyvät. Johtuu huonosta itsetunnosta ja varmaan myös aiheuttaa häpeää, ainakin jos on normaali. Jos miehestä tuo on ihan ok toimia noin, niin sitten jo vakavampaa. Jos taas itsekin tiedostaa toimivansa nolosti (tuollaisesta valehtelustahan jää kiinni), niin käykää pariterapiassa asian tiimoilta ja selvittämässä, mistä tällainen johtuu.

Vierailija
18/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No terapiaan hän saa mennä yksin, mitäs ihmettä mä siellä teen, muuta kuin todistan valheita? Enemmänhän hän tuota asioiden suurentelua ja kaunistelua harrastaa, mutta on kaikenlaista muutakin tarinaa tullut, esim juuri tuo huumeiden käyttö ja mitälie. Ei me nyt erota jos hän asian ottaa oikeasti hoitaakseen. Ap

Vierailija
19/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti aikuisuuden käytösmallit on jo lapsuudessa opittuja pärjäämisen strategioita. Vaati työtä päästä niistä eroon. Hän valehtelee varsin merkityksettömiä asioita. Useimmille se on ihan sama mitä hän on jostakin maksanut tai millä autolla miehesi ajaa. Tietysti jos hän on kovin pinnallinen arvoiltaan, niin tuollaisella on hänelle merkitystä. Huumeista valehtelu on kyllä jo riski omalle maineelle, riippuu missä piireissä liikutte. Hän varmaankin käyttää tuota strategiaa myös isommissa asioissa. Kannattaa oikeasti miettiä haluatko perheen hänen kanssaan ja kuinka mittavasti valehtelu voi elämäänne vaikuttaa.

Vierailija
20/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et eroa, ok. Mutta nyt, lue, kuuntele, sisäistä: Älä. Hankkiudu. Raskaaksi. Ei, ennenkuin ihan varmuudella tiedät, mikä tuo on miehiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan