Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valehtelee

Vierailija
30.03.2020 |

Mieheni valehtelu on vasta nyt alkanut tulemaan ilmi, kun olen osannut alkaa epäillä hänen tarinoitansa.
Valehtelee siis asioista, jotka jollain tavalla ehkä ”nostattaisivat” häntä ihmisenä ylemmäs. Hän on kuitenkin ikäisekseen menestynyt, hyvä palkkainen (tämä on todistetusti totta, yhteinen talous), työ, perhe, hieno auto..kaikki mitä ”perus” ihminen haluaa. Tämä ei ilm hänelle riitä, vaan valehtelee saavansa muka hienomman työsuhde auton, käyttävänsä enemmän rahaa ostoksiinsa (väittää jonkin Esim minulle ostamansa tuotteen olevan kalliimpi mitä oikeasti on), jopa valehdellut ystävälleen käyttävänsä joskus huumeita, minkä myöntänyt minulle itsekin valheeksi, halusi tuntea ystäväänsä ”yhteenkuuluvuutta” varmaankin. En ymmärrä. Nostin kissan pöydälle ja sanoin, että tiedän tasan valheet, enkä aio katsoa sitä. Vaikutti katuvalta, sanoi, ettei tiedä itsekään miksi valehtelee ja joskus ei sitä itse edes huomaa. Lupasi lopettaa, mutta MITEN voin luottaa enää mihinkään? Ollaan kihloissa, lasta yritetään ja nyt miehestä paljastuu tämä. Jäänkö tähän vierelle odottamaan, että jatkuuko valehtelu vai ei? Muuten luonteeltaan hän on tosi herkkä, empaattinen ja suloinen, mutta tää valehtelu on nyt liikaa. En tiedä enää mitä uskoa ja uskonko mitään. Mitä tekisitte? Voinko tehdä enempää? Ero ei heti tule kyseeseen, mutta jos tämä jatkuu pidempään, eikä valehtelu lopu, niin lähden. Valehtelua on ollut pikku asioista ja sanoo valehdelleensa jo lapsena koska ”pääsee vähemmällä, kuin kertomalla totuuden”. Itse hän suhteen alusta saakka on peräänkuuluttanut luottamuksen tärkeyttä suhteessa, mutta paljastuukin itse tarinankertojaksi. Mulla on sellainen olo, että mies pitää mua ja meidän läheisiä sekä ystäviä aivan idioottina, kun suurentelee asioita ja kuvittelee ettei kukaan tajua hänen valehtelevan. Taidan olla ensimmäinen, joka hänelle asiasta edes sanoo.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen eräs lapsuudenystävä, joka on kaikille kertonut vaikka mitä, vaikka tosiasiassa ei ole mitään noista asioista tehnyt, joita väittää tehneensä. Kaiken huipuksi osa noista on sellaisia, jotka tosiasiassa tein minä.

Jotenkin tuo vie kyllä maun ihmisestä, ainakin minulta. Emme ole enää tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme