Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Coronavirus aiheuttaa keskenmenon?

Vierailija
30.03.2020 |

Kun odotin toista lastani, niin silloin jylläsi sikainfluenssa ja silloin pikana kehitetty rokote aiheutti ongelmia, narkolepsiaa ja sen pohdittiin aiheuttavan jopa keskenmenoja ja mitä kaikkea!

Nyt pohdin tehdäänkö Coronan takia uusi rokote, miten se vaikuttaisi raskauteen ja vauvaan? Entä, jos en ottaisi rokotetta ja vauva saisi sen syntymän jälkeen? Vasta äskettäin julkaistiin taas uutinen, jossa kerrottiin vauvan kuolleen Coronavirukseen. Onpa aika odottaa vauvaa. Miten te odottajat suhtaudutte kaikkeen näinä aikoina? Oletteko ahdistuneita?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten uutisoitiin että hedelmöityshoidot (alkion siirrot) keskeytetään Suomessa epidemian ajaksi, koska viruksen vaikutuksista alkioon ei tiedetä.

Vierailija
42/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikafirus on samannäköinen kuin koronavirus on ja ilmeisesti sen veli tai sisko on.

Niin suojaako sikapiikki myös koronalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo ilokaasujuttu.

Vierailija
44/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienten lasten kanssa sitten vielä yksi kiva juttu: käsien ja esineiden syöminen ja näin pienet saavat helpommin tuon taudin. No, kohta varmaan suomessakaan ei saa käydä kaupassa kuin 1 henkilö kerrallaan ja ostoskeskuksetkin varmaan suljetaan kokonaan, mutta kylässä jos joku uskaltaa käydä, niin kannattaa vahtia niitä pieniä.

Vierailija
45/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten uutisoitiin että hedelmöityshoidot (alkion siirrot) keskeytetään Suomessa epidemian ajaksi, koska viruksen vaikutuksista alkioon ei tiedetä.

Oho, mutta parempi näin kuin niin, että vauvoista tulisi kehitysvammaisia tai raskaus päättyisi keskenmenoon tai kohtukuolemaan :(

Vierailija
46/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä itku, että raskaana olevat joutuvat käymään töissä? Enemmän pelottaisi se, että raskaana olevat joutuvat sairaalaan koronaepidemian keskelle synnyttämään. Töissä käyvät vielä myös astmaatikot, verenpainetautiset, diabeetikot, reumasairaat ja me sydänvikaiset. Minäkin kaupassa ilman maskia. Ei mekään mitään saikkuja saada, koska ei koko yhteiskuntaa voida pysäyttää epäilysten vuoksi.

Et taida itse olla äiti tai isä?

Olen. Kahden lapsen äiti. En käynyt kromosomiseulonnoissa. Raskausaikana suurin huoli oli, periytyykö lapsille sydänsairaus. Nyt suurin huoli on, saavatko sydänsairaat lapseni koronan. Itse olen toki aspahommissa riskihommissa. Toisella lapsista taitaa olla jo korona päällä kun valittelee rintakipua. Tulee mitä tulee, elämä on. Maailmassa omat murheet kun suhteuttaa kokonaiskuvaan, niistä tulee aika mitättömiä.

Vierailija
47/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikafirus on samannäköinen kuin koronavirus on ja ilmeisesti sen veli tai sisko on.

Niin suojaako sikapiikki myös koronalta?

Ei noilla viruksilla ole mitään tekemistä keskenään. Ja ei suojaa.

Vierailija
48/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä itku, että raskaana olevat joutuvat käymään töissä? Enemmän pelottaisi se, että raskaana olevat joutuvat sairaalaan koronaepidemian keskelle synnyttämään. Töissä käyvät vielä myös astmaatikot, verenpainetautiset, diabeetikot, reumasairaat ja me sydänvikaiset. Minäkin kaupassa ilman maskia. Ei mekään mitään saikkuja saada, koska ei koko yhteiskuntaa voida pysäyttää epäilysten vuoksi.

Et taida itse olla äiti tai isä?

Olen. Kahden lapsen äiti. En käynyt kromosomiseulonnoissa. Raskausaikana suurin huoli oli, periytyykö lapsille sydänsairaus. Nyt suurin huoli on, saavatko sydänsairaat lapseni koronan. Itse olen toki aspahommissa riskihommissa. Toisella lapsista taitaa olla jo korona päällä kun valittelee rintakipua. Tulee mitä tulee, elämä on. Maailmassa omat murheet kun suhteuttaa kokonaiskuvaan, niistä tulee aika mitättömiä.

Hieno asia, että olet tyyni kuin viilipytty. Hatunnosto. Voisitkohan silti saada siirtyä pois koronaosastolta? Minä en ole noin levollinen, sillä useita keskenmenoja takana ja monta vuotta kesti päästä näin pitkälle raskaudessa. Ennen kuin jäin palkattomalle vapaalle päiväkotityöstä, vanhemmat toivat edelleen räläisiä lapsia hoitoon. 😧

Vierailija
49/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭

Vierailija
50/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans puolivälissä raskautta. ei ensimmäinen raskaus onneksi, tuttua huttua jo ja isoimmat normaaliin esikoisen raskauteen liittyvät paniikit on panikoitu silloin esikoista odottaessa mutta silti nyt pelkään ihan hullun lailla koronatartuntaa ja sen mahdollisesti aiheuttamia seurauksia sikiölle. Olen terveydenhoitoalalla ammatissa jossa eritteet lentävät ja tartunnan saaminen on oikeesti tosi mahdollista. Jäin vuosilomalle ja nyt mietin tosissani mitä teen kun loma loppuu. Varaa ei ole jäädä nyt palkattomalle. Esimies on ymmärtäväinen mut ei tietenkään voi maksaa mulle palkkaa tekemättömästä työstä.

Vierailija
51/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koronahan ei ensinkään ole mikään flunssa, vaikka tällä hetkellä sen yleisimmät ja vakavimmat oireet ovatkin hengitystieoireita.

Vierailija
52/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa vinkkiä esim. Iltalehteen, että raskaana olevat joutuvat yhä olemaan esim päiväkotityössä/muussa hoitotyössä, sillä THL ei ole listannut heitä riskiryhmään kuuluviksi?

Suomi tulee niin jäljessä näissä reagoinneissa että ehkä syksyllä aletaan miettiä odottavia äitejä.

Just. Kun päätettäis että raskaana olevat on riskiryhmää, sais koko hoitohenkilöstö yllätysvauvan.

Vierailija
53/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laskettu aika viikon päästä ja odotan pitkään, vuosia toivomaamme esikoista. Tunnelmat vaihtelevat epätoivon ja välinpitämättömyyden välillä. Olen seurannut koronatilannetta sieltä tammikuun keskivaiheilta saakka kauhulla. Tilanne on hirveä etenkin täällä pääkaupungissa ja mietin, mikä ihmeen tarkoitus tällä kaikella on ja miksi tulin raskaaksi juuri siten, että synnytys on pahimpaan aikaan.

Toisaalta ahdistaa aina vietävästi, että kaikki tutut ja sukulaiset kyselevät jatkuvalla syötöllä kuinka me kestetään tätä ja voi kun on ihan kamalaa ja hirveä tilanne olla raskaana viimeisillään. No mikäs teet, ei tuo voivottelu ainakaan fiilistä paranna, hyvänen aika! Jotain positiivista, toiveikasta kommenttia olisi kiva kuulla edes toisinaan.

Vielä ei onneks oo se pahin aika, joten henkilökuntaa riittää ja toivottavasti kaikki menee hyvin ilman koronaa. Sitten voitte linnoittautua kotiin. Vähän erilainen vauva-aika, mutta hyvin se menee.

Vierailija
54/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ainakin

Vierailija
55/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa se, että jos tästä karanteenista ei ole mitään hyötyä ja juuri kun luullaan että voisi jo palata normaaliin tulee toinen aalto, jolloin ihmiset saavat vielä varmemmin tartunnan, kun kukaan ei tajua varoa..

Vierailija
56/56 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37:37 eteenpäin:

Tässä videossa mies avaa niiden tutkimusten sisällön joiden väitetään todistavan että rokotteet ei aiheuta autismia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi