Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa kasvomaskin?

Vierailija
30.03.2020 |

Kaikista tavarataloista näyttää olevan loppu. Sellaiset peruspaperisetkin. Tietääkö joku mistä saisi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Kiinasta.

Vierailija
2/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mistään enää. Mutta tee itse! Minä aloitin maskin käytön jo viikkoja sitten.Kyllä sain pilkkaa osakseni. Mutta ei kaduta. laittakaa edes huivi ja sen alle terveysside/vaippa tai pölynimurin hepasuodatin. Itse tilasin ajoissa oikean maskin, koska olen riskiryhmää ja näin ettei Suomi edes sulkenut corona-koulua jossa se sai levitä. Eikä testaa edelleenkään kaikkia, ei jäljitä tartuntaketjuja, baarit edelleen eilen auki, kauppakeskukset, metrot kulkee jne jne jne..... Eli tämä leviää leviämistään, ainoa keino on itse suojata itsensä.hanskat ja suojalasitkin hyvät. Hanskat estää ettei hiero silmää ja saa virusta silmän kautta, laseissa tämä pointti myös. Ja ettei ilman kautta mene. Mene edes pikaiseen huivi naamalla rappukäytävästä, suosi rappuja älä hissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset hamstrasivat ne kaikki meidän silmien edessä tammi-helmikuussa ja postittivat Kiinaan.

Vierailija
4/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -

tartuntojen nousu saatu hallintaan

Vierailija

klo 13:03 | 30.3.2020

https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...

Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.

Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella

liikkuessaan.

Vierailija
5/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri mistään enää. Mutta tee itse! Minä aloitin maskin käytön jo viikkoja sitten.Kyllä sain pilkkaa osakseni. Mutta ei kaduta. laittakaa edes huivi ja sen alle terveysside/vaippa tai pölynimurin hepasuodatin. Itse tilasin ajoissa oikean maskin, koska olen riskiryhmää ja näin ettei Suomi edes sulkenut corona-koulua jossa se sai levitä. Eikä testaa edelleenkään kaikkia, ei jäljitä tartuntaketjuja, baarit edelleen eilen auki, kauppakeskukset, metrot kulkee jne jne jne..... Eli tämä leviää leviämistään, ainoa keino on itse suojata itsensä.hanskat ja suojalasitkin hyvät. Hanskat estää ettei hiero silmää ja saa virusta silmän kautta, laseissa tämä pointti myös. Ja ettei ilman kautta mene. Mene edes pikaiseen huivi naamalla rappukäytävästä, suosi rappuja älä hissiä.

Hanskat estää, ettei hiero silmää?

Eikö tuo pitäisi olla jokaiselle selvä asia ilman tätä koronaakin, että mitä kautta virukset jaa bakteerit elimistöömme yleensä pääsevät.

Minä en ole koskaan hieronut silmääni kodin ulkopuolella ja pesemättämin käsin , en harrasta myöskään kasvojeni näpläämistä, vaikken hanskoja käytäkään.

Vierailija
6/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietokaa sitä vessapaperia lärvin ympärille kun niin innokkaasti sitä hamstrasitte sillä aikaa kun fiksummat ostivat hengityssuojaimia

Vierailija
7/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinastahan niitä, mutta ei käy päinsä sieltä tilata, koska me täällä Suomessa boikotoidaan nyt Kiinaa.

Vierailija
8/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää maskeja!

Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -

tartuntojen nousu saatu hallintaan

Vierailija

klo 13:03 | 30.3.2020

https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...

Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.

Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella

liikkuessaan.

Vierailija
9/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luoja. Tiedät kai että terveyssiteiden ja vaippojen aika olennainen ominaisuus on nesteenpitävyys? Tarkoittaa siis ettei ilmakaan pääse lävitse. Mutta tokihan on mahdotonta saada koronaa jos on jo valmiiksi tukehtunut ja kuollut että siinä mielessä tietysti...

Vierailija
10/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee-se-itse rintaliiveistä. Topatuista saat tehokkaamman.

Vierailija
11/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt rätit käy vain henkisestä tuesta.

Vierailija
12/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupoista saa puolinaamari hengityssuojaimia, osasta loppu mutta jossain voi olla vielä. Ovat tyyriimpiä mutta suodattimet voi vaihtaa. Laita googleen.

Vierailija
13/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse olen tehnyt talouspaperista kymmeniä maskeja. TEippiä reuynoille ettei repeä. Sitten kuminauhalla ympäri. Talouspaperi estää hyvin ysköksiä.

Vierailija
14/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuota talouspaperikikkaa.

Repesi aivastuksesta.

Eli laittakaa ainakin kolme talouspaperiarkkai päällekäin. Sinällkään psykologinen vaikutus on parempi kuin normaalissa maskissa.

Vierailija
15/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi myi niitä ulkomaille, kun sitä ei estetty ajoissa..Thln tietäjät kertoivat, ettei niitä tarvita mihinkään..Voi olla aika vaikea enää saada mistään.

Vierailija
16/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte tehdä itse kankaasta, googlatkaa face mask diy tms. Ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon, on useita erilaisia versioita. Helppo tehdä, jos osaa hiemankaan ommella. 

Vierailija
17/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä kertakäyttöiset vessapaperista.

Teippiä reunoille että reunat kestää kuminauhan.

Suulle voi tehdä oman ja sieraimille oman, niin ei ole niin tukala olla.

Valmistettiin näitä lasten kanssa koko rullasta satoja. Kivaa yhteistä harrastelua.

Aikuisen nenälle sopiva suoja sopii pienelle taaperolle koko suun peittäväksi suojaksi.

Toki yhdestä paperista saa myös koko suun ja nenän peittävänkin, mutta kätevämpää on tehdä sieraimille ja suulle oma suoja. Ei ole niin ahdistava.

Vierailija
18/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte tehdä itse kankaasta, googlatkaa face mask diy tms. Ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon, on useita erilaisia versioita. Helppo tehdä, jos osaa hiemankaan ommella. 

Talouspaperinen on helpompi kun sen voi käytön jälkkeen heittä pois.

Vierailija
19/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkipaperista saa myös todella hienoja.

Erilaisia origamimuotoja on hyvä kokeilla myös. Hyvin koristeellisia.

Vierailija
20/27 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojaimia myyvä suomalaisyritys sai ensin tilauksia Kiinasta, sitten Italiasta – yrittäjä ihmettelee, miksi hän saa myydä ulkomaille

Suomalainen tukkuliikkeen mukaan kilpailutussäännöt vaikeuttavat asiointia suomalaisen julkisen terveydenhuollon kanssa.

https://yle.fi/uutiset/3-11252180

Ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Niikko: ”Suomen tulee turvata hengityssuojainten saatavuus ja kieltää niiden myynti rajojen ulkopuolelle”

https://www.suomenuutiset.fi/ulkoasiainvaliokunnan-puheenjohtaja-niikko…

Meillä valtiovalta herää aina vasta silloin, kun juna on jo mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä