Voisiko joku selittää minulle mikä tässä koronakriisissä nyt muka on ongelma?
Mielestäni niin kauan kuin kaupasta saa ruokaa ja on edes jonkinlainen katto pään päällä kaikki on hyvin. Nyt kuitenkin maalaillaan jotain maailmanlopun skenaarioita siitä, kuinka matkustelu loppuu ja ei voi shoppailla kaikkea krääsää jne.
Ovatko ihmiset lopulta tottuneet liian lokoiseen elintasoon? Perusasiat eivät enää täytä hedonistista kyltymättömyyttä?
Kommentit (12)
Mm. Terveydenhuolto ajetaan alas niin se aiheuttaa suuria ongelmia hieman pidemmällä aikavälillä. Nyt jo ruuhkautuminen aiheuttaa ongelmia niille, jotka sitä tarvitsee akuutisti. Miten on vaikeaa nähdä yhtään nokkaansa pidemmälle?
Kotona tulee tapaturma, et pääse ambulanssilla tehohoitoon, koska lanssit ja sairaalat ruuhkautuneita.
Ongelma on se, että julkisten palvelujen rahoitus on todella huonolla tolalla jo ennen tätä talouden sakkaamista. Nyt kun voidaan olettaa, että yhteisöveron ja arvonlisäveron maksaminen tulee tältä vuodelta putoamaan useita kymmeniä prosentteja, alasta riippuen, siinä tulee eteen kysymys, että otetaanko vaan lisää velkaa (Suomella jo nyt vakaussopimuksen rajat lähellä) vai kiristetäänkö vyötä. Ehkä sovitaan, että velkoja ei vaan enää ikinä makseta takaisin ja eletään velalla tästä lähtien.
Veroprosenttisi nousee 70% ja jäät ilman eläkettä.
Ongelma on se, että tällä pusketaan NWO:ta maailmaan. Sen jälkeen ollaan sitten koko maailma kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Taloudelle tämä on suuri ongelma. Yrityksiä menee konkurssiin, ihmisiä joutuu työttömäksi tai lomautetuksi. Valtion verotulot tippuvat ja menot nousevat, kun työttömyyskorvausten ja asumistukien määrät nousevat.
Itse seuraan tätä nyt sairauslomalta (4 viikkoa) käsin. Koen olevani todella onnekas, että pääsin vielä loppumetreillä leikkaukseen, joka ei ollut kiireellinen, ja jota olin monta kuukautta jo odottanut. Näitä kiireettömiä leikkauksia tullaan lykkäämään ja ties kuinka pitkä leikkaustauko näiden kohdalla tulee, kun leikkaussaleja muutetaan tehohoitopaikoiksi. Töissä on yt:t ja sairausloman jälkeen luvassa lomautuksia. Mutta olen toisaalta helpottunu ettei tarvitse nyt olla töissä.
Joku Linkola saattaisi ajatella että hyvä vain harventaa porukkaa. Keveneehän se huoltosuhde kun tauti niittää vanhuksia, mutta samalla menee nuorempia ja jos tehohoitopaikat eivät riitä, niin menee se aika karuksi kun joutuvat jättämään vanhukset hoitamatta.
Olen vuokratyöntekijä ja keikat loppuivat kuin seinään. Tulot 0€. Onhan se ongelma. Normaalitilanteessa töitä on tarjolla koko ajan. Itselläni myös läheinen ihminen toisessa maassa. Reissu peruuntui, eikä tietoa, milloin nähdään. Vetää se mielen matalaksi, vaikka ei ”vakavaa” olekaan.
Niin kuinkas ne julkiset palvelut jatkossa hoidetaan, jos kaikki yritykset ajautuvat konkurssiin, valtio velkaantuu jne.
Ja onhan tämä myös henkinen katastrofi, jos menetät yllättäen useampia perheenjäseniä, tulee psyykkisiä oireita, itsemurhia, perheissä taloudellisia ongelmia, lisää avioeroja jne. jne.
Kyllä tällainen tilanne luo epävarmuutta ja vasta jälkeenpäin voidaan arvioida vaikutukset esim pieniin lapsiin.
Mistä ap saa elantonsa, jos koronahysteriointi ei huolestuta?
Itselläni on ainakin työt loppumassa, koska asiakkaat pistää hankkeita jäihin ja siirtää tilauksia.
Olisin mielummin ottanut 500 kuollutta vanhusta, kuin muutaman kuukauden lomautuksen, josta Suomen kestää toipua monta vuotta.
Vaikea kuvitella, että olisi ihminen, johon koronakriisi ei vaikuta mitenkään. Jos ei menetä työtään niin ainakin joku sukulainen, ystävä tai tuttava voi kuolla. Ei pääse harrastuksiin, ei pääse ulos, ei pysty matkustamaan.
Niin onko se ongelma että 10%:n mahdollisuus kuolemaan?
Minun kohdallani tuo juuri on ongelma. Olen alalla, josta työt eivät lopu. Olen myös introvertti enkä kauheasti kaipaa seuraa.
Mutta juuri nämä Hedonistiset ylellisyydet ovat pannassa, eli matkustelu ja illalliset.
Nyt siis puhun vain henkilökohtaisesta ongelmastani. Suurempi ongelma on se, että mistä ihmiset saavat tulonsa, jos ei ole töitä.