"Mukava nähdä lapset ja lapsenlapset kahden viikon päästä", sanoo Bangkokista Suomeen palannut
Siis mitä. Meidän on estetty näkemästä lapsenlapsia ties kuinka pitkäksi aikaa tämän koronaviruksen takia varotoimina..
Hallituksen käskyn mukaan!
Kommentit (21)
Näillä seuduilla on kaikki kielletty.
Näkeminen varsinkin. Saako puhuakin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Nähdä saa, kunhan pitää turvavälin.
Juuri näin.
Eikö ohje ole niin, että
Pysykää kotonanne! Kaikkihan sitä toitottaa, jotka äänensä saa kuuluviin!
Kukaan ei saa vierailla, eikä käydä vierailulla. Toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Juttelu, leikkiminen pienten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ohje ole niin, että
Ulkoilla saa edelleenkin. Mä kävin eilen viemässä koiran iltalenkille. Kun kävelin vanhempieni kodin kohdalle, soitin äidilleni. Äiti laittoi talvivaatteet päälle, avasi ulko-oven ja istui tuulikaapissa. Mä seisoin noin 6 metrin päässä kävelytiellä koiran kanssa. Juteltiin noin 10 minuuttia. Ei tässä ole mitään kiellettyä.
Ehkä ne lapsenlapset ei ole pieniä vaan aikuisia tuon ikäisellä
Ei ole estetty näkemästäkään. Vain tapaamasta lähietäisyydellä. Whatsapilla voi soitella videopuheluita, on Skypet ja Zoomit. Ei vaadi edes kovin edistynyttä käyttäjää, että osaa puhelimen kuvan sijasta klikata videokameran kuvaketta.
Ulkoillaan kyllä, mutta lapsenlasten kanssa ei saa aikaa viettää. Jos on mahdollinen koronaviruksen kantaja puolin tai toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ohje ole niin, että
Ulkoilla saa edelleenkin. Mä kävin eilen viemässä koiran iltalenkille. Kun kävelin vanhempieni kodin kohdalle, soitin äidilleni. Äiti laittoi talvivaatteet päälle, avasi ulko-oven ja istui tuulikaapissa. Mä seisoin noin 6 metrin päässä kävelytiellä koiran kanssa. Juteltiin noin 10 minuuttia. Ei tässä ole mitään kiellettyä.
Ei tietenkään!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisellä voi nykypäivänä olla hyvinkin pieniä lapsenlapsia.. mieti naiset tulevat raskaaksi yhä myöhemmässä iässä.
Oliko tämä se hyväosainen juristi jonka suurin ongelma oli kuinka saada taksilaskunsa toimitettua valtiolle maksettavaksi? Maksaisi stana itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän 73-vuotiaat tekivät lapsensa yleensä alle kolmekymppisinä. Jos heidän lapsensa ovat tehneet lapsensa kolmekymppisinä, tämän 73-vuotiaan lapsenlapset tuskin ovat enää mitään taaperoita vaan ainakin kouluikäisiä. Ja kouluikäiset taas ymmärtävät jo puhetta. Lapsenlapset eivät ole ehkä vielä aikuisia, mutta tuskin mitään taaperoitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun saman ikäisen isän lapsenlapset on alle 5-vuotiaita kaikki.
Hallituksen suosituksen..., ei käskyn! Mut yhtäkaikki, olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vai aikuisia 73-vuotiaan lapsenlapset? :D No ehkä sitten, jos hänen lapsensa ovat jotain elämämkoululaisia, jotka ovat saaneet omat vahinkolapsensa teineinä.
Sitten kannattaa muistaa, että vanhemmat eivät välttämättä ole mummon kanssa samaa mieltä. Meillä ainakin anoppini saattaisi tuollaista selittää, vaikka olisimme sanoneet ettei nähdä. Ei mene perille. Vieläkin joka puhelun yhteydessä anoppi kysyy, että olemmeko tulossa kylään (toiselle paikkakunnalle, yökylään). Asia on kyllä selitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai aikuisia 73-vuotiaan lapsenlapset? :D No ehkä sitten, jos hänen lapsensa ovat jotain elämämkoululaisia, jotka ovat saaneet omat vahinkolapsensa teineinä.
Äitini on 75-vuotias. Oma lapseni on 19. Sain hänet 31 vuotiaana. Äitini oli melko nuori äiti, siihen aikaan lapset tehtiin nuorempana.
Mene nyt muualle leikkimään parempaa ihmistä, ”vitsisi” kului jo monta vuotta sitten.
Mun 75v:n äitini vanhin lapsenlapsi on 16v. ja nuorin 1v.