Aseasiaa: ostaisitteko oman pyssyn, jos meillä olisi USA:n
Kommentit (42)
tietenkin
ase on kuin vakuutus
toivottavasti en tarvitse sitä mutta jos tarvitsen niin on hyvä että minulla oli se
Minulla on jo ase tai kaksikin, mutta kivääriä en juuri käytä. Käsiasetta käytän ja ostaisin niitä lisääkin, jos asuisin USAssa. Nainen siis olen.
Ostaisin pistoolin. Todella vaativaa nyt saada kun harrastus käytännössä tauolla koronan takia kunnes reserviläisammunnat taas jatkuu. En kuitenkaan toivo vapaata aselakia missään nimessä Suomeen. Meillä on useita aseita ja ne on saatu aivan kohtuu vaivattomasti joten nykyinen lupakäytäntö ei ole mitenkään tiukka, vaatii vain tarpeen sille aseelle ja todistuksia, että tarvit.
Miksi Suomessa ei saa aselupaa enää suojeluperusteella? Sehän on aseen alkuperäinen ja pääasiallinen käyttötarkoituskin.
Minulla on jo nyt pari metsästysasetta ja käsiase. Lisää en tarvitse. Jos tällä viitataan tuohon äskeiseen uutiseen niin siellä asuminen ja eläminen kuulostaa pelottavalta. Onneksi meillä ei edes tarvitse ajatellakaan aseen hankkimista itsepuolustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin pistoolin. Todella vaativaa nyt saada kun harrastus käytännössä tauolla koronan takia kunnes reserviläisammunnat taas jatkuu. En kuitenkaan toivo vapaata aselakia missään nimessä Suomeen. Meillä on useita aseita ja ne on saatu aivan kohtuu vaivattomasti joten nykyinen lupakäytäntö ei ole mitenkään tiukka, vaatii vain tarpeen sille aseelle ja todistuksia, että tarvit.
Eihän reserviläisammuntaankaan saa lupia kuin parille tietylle kaliiperille...
Tästä asunnosta löytyy nytki yhdeksän ampuma-asetta, vaikka Suomen aselaki on todella tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ostaisin ja alkaisin ampua moporällääjiä sekä kuminpolttomotoristeja.
Onneksi Suomessa ei anneta aseita tuollaisille hulluille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa ei saa aselupaa enää suojeluperusteella? Sehän on aseen alkuperäinen ja pääasiallinen käyttötarkoituskin.
Mulla on aseita tuossa tarkoituksessa, mutta eihän sitä tarvitse mainostaa. Suomessa se toimii, koska vastapuolella tuskin on asetta toisin kuin USAssa. Toki ensin käytän muita keinoja, en ole mikään hullu rambo, mutta jos joku tänne yrittää väkisin niin kokee elämänsä yllätyksen.
Vierailija kirjoitti:
No en, eikä ne usassakaan siitä millään lailla hyödy.
Ja itse asiasa meillä on ihan vapaa aselaki: Keksi yksikin hyvä laillinen syy, miksi tarvit asetta, niin parin viikon päästä voit ostaa sellaisen. Mikään ei estä. Toki sä et voi kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla, mutta vaikea on nähdä, miksi pitäisikään.
Sulla ei ole hajuakaan miten Suomessa hankitaan ase.
Ostin kesällä aseen ja luvan saamiseen meni 51 pävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en, eikä ne usassakaan siitä millään lailla hyödy.
Ja itse asiasa meillä on ihan vapaa aselaki: Keksi yksikin hyvä laillinen syy, miksi tarvit asetta, niin parin viikon päästä voit ostaa sellaisen. Mikään ei estä. Toki sä et voi kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla, mutta vaikea on nähdä, miksi pitäisikään.
Mitä sellaisia laillisia syitä on? Jos ei siis puhuta metsästysaseista.
No metsästys ja urheilu. Mikä tahansa laillinen syy. Rikollinen syy ei tietenkään käy.
Ei riitä että keksit syyn, se pitää myös todentaa.
Minigunin hankkisin välittömästi. Kodin turva tarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nytkin eniten aseita maailmassa väkilukuun suhteutettuna. Maaseudulla lähes jokaisessa taloudessa on ase. Siihen nähden en käsitä, miksi aseet halutaan nähdä jotenkin erityisen amerikkalaisena juttuna. Suurimmalla osalla amerikkalaisista ei ole asetta.
Sehän oli uutisankka. Joku vatipää oli olettanut että suomessa on valtavasti luvattomia aseita ja sen mukaan suomalaisilla olisi ollut maailman neljänneksi eniten asieta, mutta väite ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
Tottakai. Ei tarvisi pohtia, mistä saa vessapaperia, katsoo vaan Facebookista kuka sitä hamstrasi.
En, mulla on vihanhallinta ongelmia. Juttu päättyisi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nytkin eniten aseita maailmassa väkilukuun suhteutettuna. Maaseudulla lähes jokaisessa taloudessa on ase. Siihen nähden en käsitä, miksi aseet halutaan nähdä jotenkin erityisen amerikkalaisena juttuna. Suurimmalla osalla amerikkalaisista ei ole asetta.
Ei tätä kysytty, sinun mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli uutisankka. Joku vatipää oli olettanut että suomessa on valtavasti luvattomia aseita ja sen mukaan suomalaisilla olisi ollut maailman neljänneksi eniten asieta, mutta väite ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
Vosiko joku referoida ton artikkelin pääsisällön?
Ostaisin, mutta ei se hyvä idea olisi. Itselläni ainakin on ollut joskus sellaisia fantasioita, että ihan hyvin pidän mahdollisena, että pahana päivänä olisin saattanut am pua jonkun jos se olisi tehty noin helpoksi. Mu rhanhimo ei varmasti toteudu yhtä helposti jos käsillä ei ole kuin pesäpallomaila tai teräa seita.
Toki olisi ase, jos tuo byrokratia ei olisi niin hankala.