Älkää tuudittautuko siihen, että korona tappaa vain iäkkäitä
Nuoria kuolee myös ja toivon todella, että pidätte lapsistanne huolta.
LAPSET EI SAA LEIKKIÄ NAAPURIN LASTEN KANSSA!
Katsotaan tilannetta uudelleen ensi jouluna tai sen jälkeen.
Kommentit (11)
Me osaamme lukea muutakin kuin vauvapalstaa. Ei sun tartte valistaa meitä.
Ei sellaita hengitystieinfektiota ole olemassakaan, mikä tappaisi vain iäkkäitä. Pääosin iäkkäitä tai vakavasti perussairaita, mutta kyllä esim. normi influenssastakin joka vuosi lapsia, nuoria tai työikäisiä kuolee kun saavat sopivan jälkitaudin ärhäkkänä.
Itselläni ei onneksi ole lapsia joten ei tarvitse tätä asiaa murehtia. Mutta ei ainakaan täällä Helsingin Viikissä ole, mitä kävelyillä olen käynyt, näkynyt mitään lapsi- tai nuorisolaumoja leikkimässä vaan enemmän yksittäin tai vanhempien kanssa.
Niinpä, minusta kaikkien kuolleiden ikä ja terveydentila ennen sairastumista pitäisi julkistaa. Eli sinustakin varmaan ap, vai haluatko vain lietsoa aiheetonta paniikkia?
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaita hengitystieinfektiota ole olemassakaan, mikä tappaisi vain iäkkäitä. Pääosin iäkkäitä tai vakavasti perussairaita, mutta kyllä esim. normi influenssastakin joka vuosi lapsia, nuoria tai työikäisiä kuolee kun saavat sopivan jälkitaudin ärhäkkänä.
Itselläni ei onneksi ole lapsia joten ei tarvitse tätä asiaa murehtia. Mutta ei ainakaan täällä Helsingin Viikissä ole, mitä kävelyillä olen käynyt, näkynyt mitään lapsi- tai nuorisolaumoja leikkimässä vaan enemmän yksittäin tai vanhempien kanssa.
Kyllä näkyy nuorisolaumoja. Joka puolella Suomea. Vanhemmat ei saa teineille taottua päähän, että teinin viikonloppukaljoittelut parinkymmenen hengen laumassa jossain tuolla ulkona saattaa maksaa teinin isän hengen.
Vierailija kirjoitti:
Me osaamme lukea muutakin kuin vauvapalstaa. Ei sun tartte valistaa meitä.
Älä yleistä. Sinä ehkä saat jollain tavalla selvää täällä kirjoitetusta, mutta ymmärrätkö lukemasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi THL ei paljasta Suomessa neljän kuolleen ikää? Muiden kuolemien kohdalla kerrottiin, että olivat iäkkäitä.
No enpä silti usko, että Suomi poikkeaisi muiden maailman maiden osalta tässä niin rajusti, että täällä olisi yli kolmannes koronakuolemista tähän mennessä tapahtunut nuorille. Muualla maailmassa kun nuorten osuus kuolleista on ollut hyvin, hyvin pieni.
Mutta mietipä aloittaja, että voi jäädä auton alle tai saada vaikka sydärin ja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkyy nuorisolaumoja. Joka puolella Suomea. Vanhemmat ei saa teineille taottua päähän, että teinin viikonloppukaljoittelut parinkymmenen hengen laumassa jossain tuolla ulkona saattaa maksaa teinin isän hengen.
Ok, en ole ilta-aikaan kauheasti liikkunut, ja varmaan tuollaiset kaljoittelut enemmän silloin. Mutta niinä aikoina kuin itse liikun, viikonloppuisin usein 12-16 välillä ja viikolla 18-20 välillä, olen huomannut selvän eron käyttäytymisessä parin viikon takaiseen. Silloin oli vielä leikkipuistoissa normaalisti paljon lapsia, Norssin pihalla notkui nuoria ja alakouluikäisiä laumoissa. Nyt ei kyllä sellaista enää ole näkynyt. Tänäänkin vastaan tullut äiti sanoi lapselleen että katso ensin onko siellä leikkipuistossa muita ennen kuin menet, ja ei mennä sitten jos siellä on. Tästä syystä luulin, että yleensäkin tosi hyvin noudatetaan.
Mutta, pakko sanoa jos itse olisin ollut 15-16 ja olisi ollut tällainen kriisi, niin ei minua olisi kyllä valitettavasti saanut sääntöjä noudattamaan kuin patteriin kahlehtiminen. Olisin ihan kylmästi valehdellut vanhemmille että menen vaan kävelemään ja sitten tavannut kavereita salaa.
Kaikki me joskus kuollaan kirjoitti:
Mutta mietipä aloittaja, että voi jäädä auton alle tai saada vaikka sydärin ja kuolla.
Mietin tai en. Olen saanut elää hyvää elämää jo 68 vuotta. Ikinä en halunnut lapsia ja siispä ei tarvitse murehtia jälkeen jääviä. Ihan sama.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi THL ei paljasta Suomessa neljän kuolleen ikää? Muiden kuolemien kohdalla kerrottiin, että olivat iäkkäitä.
No enpä silti usko, että Suomi poikkeaisi muiden maailman maiden osalta tässä niin rajusti, että täällä olisi yli kolmannes koronakuolemista tähän mennessä tapahtunut nuorille. Muualla maailmassa kun nuorten osuus kuolleista on ollut hyvin, hyvin pieni.
No ei välttämättä kovin nuoria. Voisi olla vaikka 40-60 vuotiaita. Ei mitään syytä, etteikö voisi kertoa ikiä. Pitäisi myös kertoa oliko perussairauksia.