Aseasiaa: ostaisitteko oman pyssyn, jos meillä olisi USA:n
Kommentit (42)
Tuskin... Sivarina olen rauhaa rakastava yksilö ja pyssy ei käy oikein kukkaruukustakaan.
T: Sivari
Jos sinulla on ase ja naapurilla ruokaa sekä vessapaperia niin käytännössä sinulla on ruokaa, vessapaperia ja ase.
Ostaisin. Ammuskelisin rappukäytävässä ja metelöitsijöiden postiluukuista.
Asun USAssa, mutta en koe tarvetta ostaa asetta.
Minulla on aseita, mutta ostaisin niitä lisää, kun raskas, hankala ja kallis lupabyrokratia puuttuisi.
Lisäksi olisi hyvä, jos täälläkin saisi kantaa asetta mukanaan arkipäivän touhuissa.
No en, eikä ne usassakaan siitä millään lailla hyödy.
Ja itse asiasa meillä on ihan vapaa aselaki: Keksi yksikin hyvä laillinen syy, miksi tarvit asetta, niin parin viikon päästä voit ostaa sellaisen. Mikään ei estä. Toki sä et voi kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla, mutta vaikea on nähdä, miksi pitäisikään.
En. Suvussa ja kaveripiirissä on jo paljon metsästysaseita ja niilläkin on saatu aikoinaan (ennenkun nykyiset asekaapit jne. tuli pakolliseksi) vahinkoja aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ase ja naapurilla ruokaa sekä vessapaperia niin käytännössä sinulla on ruokaa, vessapaperia ja ase.
Paitsi jos naapurillakin on ase.
Vierailija kirjoitti:
Ja itse asiasa meillä on ihan vapaa aselaki: Keksi yksikin hyvä laillinen syy, miksi tarvit asetta, niin parin viikon päästä voit ostaa sellaisen. Mikään ei estä. Toki sä et voi kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla, mutta vaikea on nähdä, miksi pitäisikään.
Mitä sellaisia laillisia syitä on? Jos ei siis puhuta metsästysaseista.
Maailma on mennyt niin turvattomaksi että ihan oman mielenrauhan vuoksi ostaisin. Samalla toki tekisin omalta osaltani maailmaa pikkasen turvattomammaksi, eli pieni ristiriita 😉
Mutta siis kyllä, ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No metsästys ja urheilu. Mikä tahansa laillinen syy. Rikollinen syy ei tietenkään käy.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on mennyt niin turvattomaksi että ihan oman mielenrauhan vuoksi ostaisin. Samalla toki tekisin omalta osaltani maailmaa pikkasen turvattomammaksi, eli pieni ristiriita 😉
Mutta siis kyllä, ostaisin.
Hyvissä, oikeudenmukaisissa käsissä oleva pössykkä ei muuta maailmaa turvattomammaksi vaan turvallisemmaksi. Eikös USA:n sivistyneimmissä osavaltioissa tuomita kaikki jututkin, myös ammuskelut, aina sen eduksi, kuka on elänyt kunniallisempaa elämää. Eli kunnollisena kansalaisena saat kaikessa rauhassa tehdä 3 x murder in 2nd degree ja kävellä vapaana pois, jos vastassasi on 3 epäkelpoa jotka suunnittelee tehdä burglaryn tai home invasionin.
Kyllä varmaan ostaisin. Asutaan siis maalla keskellä metsää. Omaksi turvaksi hankkisin ja tietysti pitäisi opetella sitä käyttämään. Ase olisi kuitenkin vasta aivan viimeinen vaihtoehto enkä tosiaan ammuskelisi marjastajia jotka sattuvat pihaan eksymään.
Suomessa on nytkin eniten aseita maailmassa väkilukuun suhteutettuna. Maaseudulla lähes jokaisessa taloudessa on ase. Siihen nähden en käsitä, miksi aseet halutaan nähdä jotenkin erityisen amerikkalaisena juttuna. Suurimmalla osalla amerikkalaisista ei ole asetta.
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon? Pikemminkin parin vuoden, ja silloinkin hyvin rajoitetusti että minkälaisen.
Jokaisen kannattaa nyt miettiä, millä puolustaa kotiaan, perhettään tai ruokavarastoaan, jos kriisi eskaloituu. Jotain kättä pidempää on hyvä olla saatavilla, jolla hätää kotiinsa tunkeutujat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No metsästys ja urheilu. Mikä tahansa laillinen syy. Rikollinen syy ei tietenkään käy.
Ei. Reservilaisammuntaan voi saada ja metsästykseen. Urheilu on käytännössä tullut lähes mahdottomaksi aloittaa Jokelan ym. jälkimainingeissa.
Ostaisin ak47 tyylisen rynnäkkökiväärin.