Kasvomaskin käytöstä on tullut maailmalla statussymboli, nyt coolius ja älykkyys näkyy maskin käytön kautta
Nyt kun näet ihmisen kasvomaskin kanssa niin ymmärrät heti, että tässä on erittäin älykäs yksilö joka on ottanut terveytensä omiin käsiinsä eikä jäänyt THL:n epäpätevyyden uhriksi.
Kasvomaski, itsetehtykin, on nyt statussymboli. Cooliuden merkki.
Jopa somejen profiilikuviin ihmiset lisää nyt maskeja heidän kuvaansa, koska se tekee maskeista siistejä. Ja juuri näin tämä koko epidemia peitotaan, kun maskien käyttämisestä tulee coolia ja se johtaa siihen että tartunnat laskee ja lopulta koko virus kuolee pois.
Olisipa Suomen hallitus ja THL ymmärtänyt tämän jo 2kk sitten ->
"#Masks4All starts with you masking up in your profile photo. Share your new one here.
We’ll keep trying to fix the state’s failure. But in the meantime this is the decentralized response."
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä yritys, mutta minä en ole laumasielu.
Jos te käytätte maskeja, niin sitten minä en käytä.
Zinc hiutale
... eli olet täysin riippuvainen muiden tekemisistä. Eli laumasielu. Kääntäen verrannollisuus on verrannollisuutta yhtäkaikki.
Vierailija kirjoitti:
Typerykset käyttävät maskeja. Ne eivät suojaa yhtään mitään.
Jahas. Lue toi.
Yllämainitussa jutussa hyvä väliotsikko: "Miksi muuten lääkärit pitäisivät maskia?"
Vierailija kirjoitti:
Taas sama aloittaja joka ei usko tai ymmärrä ettei maskeja ole saatavilla. Saman maskin käyttäminen päivästä toiseen on terveysriski.
Itse jätän maskit niitä tarvitseville, terveydenhollon henkilöstölle. Turha päteminen ei ole älykästä.
Miten sinä ne jätät terveydenhuollon henkilöstölle, kun ei ole mitä jättää? Muutenkin he hankkivat maskinsa muualta. Ei niitä ole missään, ainoa keino saada maski, on tehdä se itse.
Vierailija kirjoitti:
Yllämainitussa jutussa hyvä väliotsikko: "Miksi muuten lääkärit pitäisivät maskia?"
Koska lääkärin on pakko olla käsivarrenmitan päässä oireilevasta potilaasta. Hoitohenkilökunta poislukien kenelläkään muullahan ei ole mitään asiaa olla, jos ohjeita noudatetaan. Ja kun palataan siihen viruskuormaan, kannattaa jättää menemättä kokonaan vrt meneminen maskin kanssa.
Kauppareissuista on nykyään tullut hyvin mielenkiintoisia suojattuna. Ennen kauppaan menoa veikkaan kuinka monta muuta suojattua tulee vastaan, sitten veikkaan kuinka moni ihminen virnuilee tai katsoo vihaisena. Huvittavinta on nuo ihmiset mitkä katsoo vihaisena jos on suojattu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereella olen nähnyt tasan kolmella ihmisellä maskin ja heistäkin kaksi oli tampereen kiinalaista. Yksi oli vanhempi mies.
Miten Hgissä?
Itse vedän kaulahuivin nyt kasvojen suojaksi kaupassa.
Kyllä täällä Helsingissä näkee ja näkyisi varmaan enemmän, jos niitä voisi hankkia jostain.
Itse veikkaisin, että Pietarin trolliluolassa hoksattiin joskus tammikuussa, että koronavirus iskee kaikkialle maailmaan, raskaasti myös Venäjälle. Jotta Venäjä säilyisi suhteellisesti vahvempana, piti Eurooppaan kohdistaa disinformaatio-operaatio jolla vähäteltäisiin koronaviruksen uhkaa. Tässä on ollut isompia ja pienempiä narratiiveja. Pienemmät narratiivit ovat kohdistuneet kansalaisten varautumista vastaan, esimerkiksi kasvomaskivastaisuus, kotivaran hankkimisen hysteriaksi moittiminen ym. Isommalla tasolla on paasattu rajatarkastusten mahdottomuudesta, maakuntien sulkemisen mahdottomuudeta ja pian varmaan alkaa ulina siitä, että teletunnistetietoja ei saisi käyttää taudin tukahduttamiseen.
Yhtenä osana tätä infosotaoperaatiota ovat silakat, todennäköisesti hyödyllisinä idiootteina.
Miettikää aina moneen kertaan kun linkkaatte artikkeleja - linkkaatteko kansainväliseen tutkimustietoon vai silakkanarratiiviin. Kasvomaskikielteisyydessä haisee pahasti silakka.
No fiksua se varmasti onkin, mutta ihan sama miten sitä haluaa käännellä, niin coolia se ei oo millään muotoa. Samoin kuin kaikenlaiset suojukset kypärät yms.
Kannattaa niitä käyttää, en sitä sano, mutta onhan se kaikkea muuta kuin coolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lääkärin on pakko olla käsivarrenmitan päässä oireilevasta potilaasta. Hoitohenkilökunta poislukien kenelläkään muullahan ei ole mitään asiaa olla, jos ohjeita noudatetaan. Ja kun palataan siihen viruskuormaan, kannattaa jättää menemättä kokonaan vrt meneminen maskin kanssa.
Kyllä siellä kaupassa täytyy käydä välillä ja minä ainakin panen maskin kasvojeni suojaksi ja muovihanskat käteen. Ulkona en käytä maskia, sillä ulkoilen muista erillään.
Mä jollain kierolla tavalla tykkään tosta stailista, tulee sellasta maailmanlopun fiilistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä jollain kierolla tavalla tykkään tosta stailista, tulee sellasta maailmanlopun fiilistä.
Sama... ja sitten kun olet ainoa suojattu niin tulee olo että vain minä selviän ja jään vaeltamaan tänne. Mulla ei näy yhtään paljasta ihoa kun laitan täydet suojavarustukset kauppaan.
Korviin vähän musiikkia soimaan ja olen omassa suojatussa maailmassa
Onko tällä palstalla Pietarin trolleja, jotka pyrkivät mm. kasvomaskikielteisyydellään edistämään koronaviruksen leviämistä Suomessa? Kannattaa aina pohtia, mitä kätketyy kirjoittajien motiivien taakse...