Vaalea erite molemmista rinnoista
Mistähän tämä voi johtua?
Eilen huomasin, että rintaliivissäni toisen nännin kohdalla oli vaalea pieni laikku. Kokeilin puristaa nänniä, mutta mitään ei tullut. Tänään huomasin, että molemmista nänneistä on tullut tahrat rintsikoihin.
Oon ollu viimeaikoina ihan älyttömän stressaantunut. Rinnat on ollut pitkään jo kipeät.
En ole raskaana, olen tehnyt 2 testiä ja muutenkin olisi epätodennäköistä.
Nyt on ollut about viikon ajan tiputteluvuotoa ja menkkojen pitäisi alkaa noin viikon tai parin sisään (menkat epäsäännölliset)
Rinnat on ultrattu 3kk sitten, silloin oli pari kystaa toisessa rinnassa.
Ikää alle 30. Onko muilla ollut tämmöisiä oireita? Luin, että voi liittyä stressiin tai hormonihäiriöön?
Kommentit (40)
Stressi voi vaikuttaa ja rintojen kovakourainen puristelu. Syöpään en ainakaan usko koska vuoto on molemmista rinnoista.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on spermaa.
Tietäjä
Onko siis kyseessä ne paljon puhutut miestissit jos niistä spermaa tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on spermaa.
Tietäjä
Onko siis kyseessä ne paljon puhutut miestissit jos niistä spermaa tulee?
Ihmisillä on näköjään liikaa aikaa karanteenissa....
Ap
Googlaa mastopatia.
Valkoinen ja kirkas vihertävä vuoto on normaalin rajoissa. Nesteen tulo kertoo että tiehyet on auki.
Pitkällä aikavälillä voit huomata että liittyy kuukautiskiertoon eli hormooneihin.
Vain jos tulee selvästi verta, sitten lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa mastopatia.
Valkoinen ja kirkas vihertävä vuoto on normaalin rajoissa. Nesteen tulo kertoo että tiehyet on auki.
Pitkällä aikavälillä voit huomata että liittyy kuukautiskiertoon eli hormooneihin.
Vain jos tulee selvästi verta, sitten lääkäriin.
Mulla on kyllä vähän mastopaattiset rinnat; kyhmyiset, tiiviit ja usein kipeät. En tiennyt että vuoto voi liittyä siihen. Täytyy googlata! Verta ei tule yhtään.
Ap
Minulla n ollut minipillerit vuosia käytössä ilman ongelmia. Vuoden sisällä kolme kertaa käynyt niin, että rinnat aristaa ja pian alkanut vuoto. Tällä viikolla kävi myös näin, sen lisäksi toisesta rinnasta tuli tippoja -maitoa? Voiko stressi vaikuttaa näin? Mp tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa mastopatia.
Vain jos tulee selvästi verta, sitten lääkäriin.Mulla on kyllä vähän mastopaattiset rinnat; kyhmyiset, tiiviit ja usein kipeät. En tiennyt että vuoto voi liittyä siihen. Täytyy googlata! Verta ei tule yhtään.
Ap
Nää on näitä naisten vaivoja joiden kanssa on vain elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla n ollut minipillerit vuosia käytössä ilman ongelmia. Vuoden sisällä kolme kertaa käynyt niin, että rinnat aristaa ja pian alkanut vuoto. Tällä viikolla kävi myös näin, sen lisäksi toisesta rinnasta tuli tippoja -maitoa? Voiko stressi vaikuttaa näin? Mp tästä.
Ilmeisesti stressi voi saada rinnat vuotamaan. Niinkuin ylhäällä joku totesi.
Ap
Mulla on myös ultrattu molemmat rinnat ja todettu useita nestekystia ja samanlaista on mullakin, vaikkakin niin, että saan puristamalla nestettä eikä sitä yleensä tule ilman puristamista. Lääkäri sanoi ultrassa mulle, että nesteen tulo ulos kystista on ihan normaalia, mutta toisaalta kehotti mua käymään noiden kystien takia keskivertonaista herkemmin lääkärissä, jos tapahtuu jotakin selkeitä muutoksia aiempaan (koska kystien takia minun on mahdotonta huomata esim kasvainta tunnustelemalla). Kun tilanne on sulla sama molemmissa rinnoissa, ei ole toisaalta kovin todennäköistä, että kyse olisi ainakaan mistään pahanlaatuisista rintojen muutoksista.
Jos se auttaa miettimisessä, ennen kuin pääsin ultraan niin mulla epäiltiin kasvainta aivolisäkkeessä (muistaakseni siellä). Se aiheuttaa prolaktiinihormonin liikatuotantoa, mikä näkyy verikokeessa. Ja oireena juurikin vaalea erite rinnoista. Mitenkään vaarallinen se kasvain ei ole kuin kasvaessaan hyvin suureksi, ja sen saa lääkkeillä kuriin. Itsellä ei tuota lopulta kai ollut, kahdessa ensimmäisessä verikokeessa hormoni oli koholla mutta kolmannessa normaali, joten ei laitettu jatkotutkimuksiin. Ja lopulta erite ei tosiaan ollut maidolle mitään sukua, vaan sen jälkeen ultrassa löydettiin nuo kystat.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen voi olla normaalia rasvan tapaista joka pitää tiehyet auki. Naisen hormonitoiminta voi olla varsin monimuotoista.
Rinnat voi tutkia kyhmyjen varalta itsekin, n kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ultrattu molemmat rinnat ja todettu useita nestekystia ja samanlaista on mullakin, vaikkakin niin, että saan puristamalla nestettä eikä sitä yleensä tule ilman puristamista. Lääkäri sanoi ultrassa mulle, että nesteen tulo ulos kystista on ihan normaalia, mutta toisaalta kehotti mua käymään noiden kystien takia keskivertonaista herkemmin lääkärissä, jos tapahtuu jotakin selkeitä muutoksia aiempaan (koska kystien takia minun on mahdotonta huomata esim kasvainta tunnustelemalla). Kun tilanne on sulla sama molemmissa rinnoissa, ei ole toisaalta kovin todennäköistä, että kyse olisi ainakaan mistään pahanlaatuisista rintojen muutoksista.
Jos se auttaa miettimisessä, ennen kuin pääsin ultraan niin mulla epäiltiin kasvainta aivolisäkkeessä (muistaakseni siellä). Se aiheuttaa prolaktiinihormonin liikatuotantoa, mikä näkyy verikokeessa. Ja oireena juurikin vaalea erite rinnoista. Mitenkään vaarallinen se kasvain ei ole kuin kasvaessaan hyvin suureksi, ja sen saa lääkkeillä kuriin. Itsellä ei tuota lopulta kai ollut, kahdessa ensimmäisessä verikokeessa hormoni oli koholla mutta kolmannessa normaali, joten ei laitettu jatkotutkimuksiin. Ja lopulta erite ei tosiaan ollut maidolle mitään sukua, vaan sen jälkeen ultrassa löydettiin nuo kystat.
Onko tuossa aivokasvaimessa muita oireita? Mua joskus huimaa ja tasapaino on ollu aika huono pitkään jo
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa aivokasvaimessa muita oireita? Mua joskus huimaa ja tasapaino on ollu aika huono pitkään jo
Ap
En tiedä, koska itsellä sitä ei tosiaan nyt nykytiedon mukaan ollut. Mulla ei ollut muita oireita kuin erite rinnoista. Mikään tasapainoelin tuo aivolisäke ei ainakaan ole. Sun on varmaan parasta puhua lääkärille (sitten, kun korona on ohi), hän tietää, täytyykö sut laittaa eteenpäin verikokeisiin ja mikä tuon aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä, koska itsellä sitä ei tosiaan nyt nykytiedon mukaan ollut. Mulla ei ollut muita oireita kuin erite rinnoista. Mikään tasapainoelin tuo aivolisäke ei ainakaan ole. Sun on varmaan parasta puhua lääkärille (sitten, kun korona on ohi), hän tietää, täytyykö sut laittaa eteenpäin verikokeisiin ja mikä tuon aiheuttaa.
Joo aattelin nyt muutenki täs odotella jos tää loppuis ku hormonit tasaantuu. Ne on tosiaa heittäny vähä nyt ku on ollu kova stressi.
Vuoto on tosiaan niin pientä että sitä ei nää ellei todella tarkkaan katso. Mietin eilen viitsinkö vielä pitää vanhoja liivejäni ja siksi tutkin niitä tarkkaan.
Ap
Ei kuulosta vakavalta. Mullakin on joskus tullut, en jaksanut mennä lääkäriin ja oon elossa vielä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta vakavalta. Mullakin on joskus tullut, en jaksanut mennä lääkäriin ja oon elossa vielä :D
Ok, hyvä kuulla.
Ap
Lueskelin tuossa että jos neste valuu itsekseen, se on huono merkki... :/ mutta miten en saa mitään tulemaan puristamalla jos itsekseen tulee kuitenkin vähän?
Ap
Up