Kuinka usein käyt kaupassa, oletko käynyt tänään? Tilastoidaan liikkumista ja montako sivullista olisit VOINUT tartuttaa jos olisit infektoitunut.
Kävin mökkikunnassani kaupassa, ahdisti kun meni kaupalle niin yleensä hiljaisen pikkukaupan piha täynnä autoja. Vaikutti niin kuin olisi ollut pääsiäinen tai joku muu mökkijuhlaviikonloppu.
Kaupassa meni 10 minuuttia mutta samassa tilassa oli useita ihmisiä ja alle metrin päässä varmaan omasta kehosta kävi noin kymmenen ihmistä. Kaupat OVAT viruslinkoja, olisi säädettävä että yksi asiakas saisi olla vaikka kaupan 20 neliömetriä kohti ja tätä vahtisivat vartijat, sadan neliön kaupassa saisi olla viisi ihmistä kerrallaan koska kaupoissa on kuitenkin pakko käydä.
Paljonko ihmiskontakteja Sinulla on ollut tänään, montako ihmistä altistuu tänään sinun mikrobeillesi?
Kommentit (25)
Perjantaina kävin prismassa, ostin enempi. Ensi perjantaina menen uudelleen. Kontakteja tulee paljon koska olen asiakaspalvelussa töissä. Luulen että sairastun saan sen töissä.
Hyvä kysely ja avaa ehkä vähän silmiä siihen, mikä vaikutus sillä omalla käytöksellä on.
Vastasin 0, mutta tietysti riippuu viruksen leviämisherkkyydestä. En ole käynyt tänään muualla kuin pitkällä kävelylenkillä aamulla. Vastaantulevia ihmisiä oli, mutta he olivat minusta useiden metrien päässä, ei minkäänlaista kommunikointia. En siis lenkkeillyt missään keskikaupungilla. Jos taas tauti onnistuisi tarttumaan jo siitä, että hengitin rappukäytävässä, niin...
Eilen vein roskat ja kävin samalla kävelylenkillä ulkona. Toissapäivänä taas olin vielä töissä ja silloin kävin pikaisesti kahdessakin kaupassa, koska yhdestä en saanut aivan kaikkea. Töissä olisin voinut tartuttaa kymmenisen potilasta ja saman määrän työkavereita.
Teippaa postiluukku kiinni etteivät virukset hyökkää sitä kautta. Kannattaa myös pysyä metrin päässä pistorasioista.
Kävin kaupassa viimeksi eilen. Sitä ennen viikko sitten.
Käyn kävelyillä yrittäen vältellä ihmisiä (tykkään vältellä heitä muutenkin, en vain koronan takia).
Tänään kävin tunnin kävelyllä. Muitakin siellä näkyi mutta lähimmät vähintään monen metrin päässä.
Joillakin reiteillä/pururadoilla tulee joskus vastaan ihmisiä, jotka ovat alle metrin päässä, vaikka väistäisin heitä, koska he kävelevät huolettomasti keskellä. Ärsyttävää!