Kävely 110 kiloisena
Kuinkahan paikat kestää jos alkaisin kävelemään 30min päivittäin? Pituutta 170cm
Kommentit (23)
Hyvin kestää kävelyä.
Juoksua ehkä ei.
Uinti ja fillari on kans hyvä, mutta kyllä tasasen pinnan kävelykin pitäs onnistua. Hanki hyvät lenkkarit tms. jotka joustaa pohjasta.
Hyvin kestää. Itse aloitin arkiliikunnasta. Valitsin portaat hissit ja liukuportaiden sijaan, kävelin kauppaan ja kotiin. Helsingissä asuessani kävelin aina pysäkin, parin enemmän, kuin olisin mennyt loppuun saakka julkisilla. Sellaisia pieniä juttuja. Viime kesänä aloitin 10km kävelylenkit ja marraskuussa aloitin juoksemisen. Painoa on kolmen vuoden aikana tippunut 105kg:sta 73kg:aan ja vielä olisi 10kg tiputettavana. Arkiliikunnan lisäämisen ohella opettelin myös syömään oikein, sillä se on 80% painonhallinnasta.
Hyvin kestää vaikka 40-50 minuuttia.
45 kiloa laihdutin kävelemällä.
M 42
Kyllä kestää, jos ei ole pahoja kulumia nyt jo. Aloita maltilla.
Jokainen on tietysti erilainen. Itse kävelen noin 1,5-2,5h lenkkejä joka päivä muun tepastelun lisäksi (kaupassa käynti ym.) Ja painoa on jotain päälle 130kg. Oon painanut elämässäni enemmänkin, muistan joskus 150 kiloisena kun oltiin lomalla ja päivän päätteeksi vähän laskeskeltiin päivän aikana käveltyä matkaa ja siitä tuli reilusti yli 20km. Toki siinä oli aikaa koko päivä ja välissä istuttiin tai syötiin jne.
Aloittajaa kehottaisin ainakin kokeilemaan. Itselläni ainakin kävelyn suhteen nälkä kasvaa syödessä ja haluan tehdä aina vaan ylimääräisen mutkan lenkkiin.
Painan 125kg ja hyvin pystyy kävelemään vaikka mitä jyrkkiä mäkiä ja maastossakin. Kävelee sitten hitaammin tai pitää tauon jos ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on tietysti erilainen. Itse kävelen noin 1,5-2,5h lenkkejä joka päivä muun tepastelun lisäksi (kaupassa käynti ym.) Ja painoa on jotain päälle 130kg. Oon painanut elämässäni enemmänkin, muistan joskus 150 kiloisena kun oltiin lomalla ja päivän päätteeksi vähän laskeskeltiin päivän aikana käveltyä matkaa ja siitä tuli reilusti yli 20km. Toki siinä oli aikaa koko päivä ja välissä istuttiin tai syötiin jne.
Aloittajaa kehottaisin ainakin kokeilemaan. Itselläni ainakin kävelyn suhteen nälkä kasvaa syödessä ja haluan tehdä aina vaan ylimääräisen mutkan lenkkiin.
TEPASTELUN XDD
Mä mietin, että olet varmaan aika lailla eristäytynyt normaalista elämästä, jollet jo nyt liiku päivässä tuon verran. Hyviä uutisia, nimittäin uskon että kun alat liikkumaan normaalisti, painosi alkaa pudota hyvin.
Itse 110kg ja olen koko ajan liikkeellä. Syön vähän ja terveellisesti, eikä paino vain putoa. Joten vähän kateellisena sulle totean että alku on varmasti hankalaa, jollet ole liikkunut. Mutta jos joka päivä lisäät liikuntaa 5min edellisten lisäksi, olet pian hyvässä kunnossa.
Olen esimerkiksi tällä viikolla kävellyt itse 45km yhteensä. Ei tunnu missään, myös mäet jne sujuu hyvin.
Sun lihakset on varmaan melko olemattomat alkuun joten muista, että niihin tulee kolottamaan ja särkemään että saat takaisin ne.
Ole vahva, tuosta ei ole kuin suunta ylöspäin!
Mä mietin, että olet varmaan aika lailla eristäytynyt normaalista elämästä, jollet jo nyt liiku päivässä tuon verran. Hyviä uutisia, nimittäin uskon että kun alat liikkumaan normaalisti, painosi alkaa pudota hyvin.
Itse 110kg ja olen koko ajan liikkeellä. Syön vähän ja terveellisesti, eikä paino vain putoa. Joten vähän kateellisena sulle totean että alku on varmasti hankalaa, jollet ole liikkunut. Mutta jos joka päivä lisäät liikuntaa 5min edellisten lisäksi, olet pian hyvässä kunnossa.
Olen esimerkiksi tällä viikolla kävellyt itse 45km yhteensä. Ei tunnu missään, myös mäet jne sujuu hyvin.
Sun lihakset on varmaan melko olemattomat alkuun joten muista, että niihin tulee kolottamaan ja särkemään että saat takaisin ne.
Ole vahva, tuosta ei ole kuin suunta ylöspäin!
Mä olen vuosia painanut 140 kiloa ja kokkina työskentelen (jaloillani ja liikkeessä koko duunipäivän). Teen muutaman kilsan kävelylenkeillä päivittäin. Eikä ongelmia ole ollut nivelten yms. kanssa.
Vuoden vaihteesta olen laihtunut lähes parikytä kiloa, kun nyt otin asiakseni. Onhan se askel nyt keveempi ja jaksais pidempiä reissuja, jos viittis...
Olen 169-senttinen ja painan 112 kiloa. Ei ongelmia kävelyssä, kävelen joka päivä yli tuon puoli tuntia, yleensä noin tunnin lenkin. Kauppa-asiat hoituvat kävellen myös. Hyvät kengät pitää tietenkin olla.
Hyvin kestää. Yli 120 -kiloisena kävelytin koirat kolme kertaa päivässä, ei ongelmia.
No mulla pituutta 160 ja painoa 100 kiloa enimmillään, työssä kävelen ongelmitta koko päivän, työmatkat päälle.
Painan 130 kg ja monta kertaa viikossa vietän koko päivän jalkojen päällä harrastuksen puitteissa. Ohessa saatan heittää 5 km kävelylenkin. Ei tuota mitään ongelmia, kunhan on hyvät kengät.
Vierailija kirjoitti:
45 kiloa laihdutin kävelemällä.
M 42
Ei kilot liikunnalla tipu, vaan ruokavaliolla.
Liikunta on muuten terveellistä ja kiinteyttää.
Olin itsekin about noissa mitoissa aikaisemmin ja aloin koiran hankittuani lenkkeillä päivittäin ainakin sen 30 min, vapaapäivinä voi kävellä pari tuntiakin päivässä jos sää on hyvä. Hyvin on paikat kestäneet.
Jos tuntuu että jalat menevät mahdottoman kipeiksi (yli satakiloisella ne taitavat vääjäämättä jonkin verran kipeytyä, itse en antanut sen hidastaa) niin voi ottaa vähän pakkia sen kävelyn määrän kanssa ja lisätä hiljalleen. Hyvät kävelykengät kannattaa myös hankkia.
Paremmin ne sinun paikat kestää pidemmällä tähtäimellä sitä säännöllistä kävelyä, kuin sitä että istut sohvalla ja jatkat herkkujen lapioimista suuhusi.