Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

peppupesuista

29.06.2006 |

täällä yksi täysin noviisi kyselee, voiko kakkapepun vain pyyhkiä kosteuspyyhkeellä jokakertaisen vesipesun sijasta. kun joka vaippa on kakkavaippa ja tuntuu että iho kuivuu, jalat hilseilee. tietty täytyy hulauttaa jos yltäpäältä kakkassa...

ja merkkejä kosteuspyyhkeisiin saa suositella!!

kesäterveisin mama & pikku-ukko 1,5 vkoa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan nuo halpismerkit on toiminut hyvin, Pirkkaa ja Dailya käytetään, riippuu olenko ostoksilla Prismassa vai Cittarilla.

Vierailija
2/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva 4kk ja alkuun se kakki 10 kertaa päivässä (ihan totta, laskin kerrat) Pesin välillä vedellä ja pienimmät otin kosteuspyyhkeillä.

Nyt kakkii 1-5 kertaa päivässä ja pesen joka kerta. Matkalla kosteuspyyhkeet on tosi käteviä. Pirkkaa olen nyt käyttänyt, tosi hyviä ovat, alkuun ostin Pampersseja. Kyllä minä suosittelen, et ainakin aamulla ja illalla pylly ihan pestään vesipesulla ja sitten rasvataan kuivumisen estämiseksi.

Tänään pyllynpesukertoja on tullut jo 4, ei se mitään, hyvä että toimii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kun sairaalassa sanoivat että vedellä vaan joka kerta... no mutta nyt lähden niitä kosteuspyyhkeitä hakemaan. melkoinen kakkakone tuo meidän pikku-ukko, tänään jo 4 kakkavaippaa :)

Vierailija
4/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupunoitukseen olen sitten käyttänyt sinkkivoidetta, ehkä sitäkin vain noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
5/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös hengenahdistusta jos on erehtynyt pyyhkimään kaulaa tms.

Meilläkin käytettiin mökkiviikonloppuna ja sen jälkeen oli peppu punaisena. Eli minä annan tämän ketjun soraäänen; mielestäni parempi pestä aina vedellä kuin pyyhkeillä!

Ai niin, Ruotsissa on myös tutkittu, että vauvojen kosteuspyyhkeet sisältävät terveydelle haitallisia kemikaaleja. Ihan tavalliset merkit siis, Natusanit, Pampersit jne.

Loppuviimeksi kätsy kosteuspyyhkeen vastine: kostuta kankainen pesulappu ja käytä vauvaöljyn kanssa pepun viimeistelypuhdistukseen. Ikeasta saa kivoja, halpoja pesulappupakkauksia :)

Vierailija
6/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus pyyhkinyt kun kakkaa ei ole hirveästi tullut niin kosteuspyyhkeellä eikä iho ole reagoinut mitenkään.Jokaisella kun on vähän eri iho,meillä ei kertaakaan mitään ihottumia ole ollut.

Natusanin pyyhkeet ovat mielestäni hyviä,rai´kas tuoksu,ei haise ummehtuneelle...

Siinäpä minun vinkit!

Vierailija
7/13 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meidän kohta 5kk täyttävä poika kakkii kunnolla korkeintaan kerran päivässä ja silloin pesen pepun haalealla vedellä. Pienet kakkatuhnut olen pyyhkinyt kostealla pesusienellä, jonka pesen aina käytön jälkeen kuumalla vedellä ja käsisaippualla ja laitan ilmavasti kuivumaan. Sieni on kätevä isommankin kakan siivoamisessa. Luonnonsienen voi aina silloin tällöin keittää, mutta ihan hyvänä meidän muovisienet ovat pysyneet keittämättäkin. Olen ostanut ihan tavallisia aikuisten pesusieniä, jotka olen leikannut saksilla neljään osaan. Kakkapesujen lisäksi huuhtelen pojan joka aamu ja ilta ja iho on pysynyt loistavassa kunnossa. Satunnaisesti olen laittanut sääriin ja käsivarsiin Aqualan L-voidetta. Kosteuspyyhkeitä en ole kokeillut, kun pelkään niiden aiheuttavan allergiaa.

Vierailija
8/13 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän reissussa ja kotona jos ei kakkaa vaipassa. Mä laitan meidän tytölle talkkia joka vaipanvaihdon yhteydessä ja ei oo ollu ihottumia. Niin ja niitä kosteuspyyhkeitä kannattaa ostaa hajusteettomana!!

Vierailija
9/13 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupes jossain vaiheessa häiritsemään ne kosteuspyyhkeet (jäte, hajusteet ja aineet) ja oon sen jälkeen pyyhkässyt pissan ja välillä " teflon kakan" jälkeen pepun veteen kastetun harson kulmalla. Toimii hyvin ;)

Vierailija
10/13 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että vauvan jalat hilseilee. Tuossa parin viikon iässä iho hilseilee melkein kaikilla vauvoilla, pesi peppua sitten parin päivän välein tai kymmenen kertaa päivässä. Kai se on joku ihon luonnollinen reaktio syntymän jälkeen, rauhoittuu ihan itsestään viikossa tai kahdessa. Me ei olla rasvattu vauvoja tuossa vaiheessa ollenkaan ja kylvetettykin vain parin viikon välein.

Vierailija
11/13 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerran päivässä vesipesu hanan alla. Muuten päivän aikana isommat pois nenäliinalla ja sen jälkeen siistin vanulapulla, jonka kastan veteen. Meillä hoitopöytä ei ole kylppärissä, joten hoitopöydällä vettä pullossa, josta kostutan vanulapun. Kaikki roskat käytetyn vaipan sisään ja vaippa roskiin.

Meillä hilseili myös vauva pari viikkoa syntymän jälkeen oikein kunnolla.

Vierailija
12/13 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mökillä ja 4 kertaa putsattiin natusanin pyyhkeillä... tuloksena ihan punainen peppu jota sitten paranneltiin kotona. Vesipesulla hoidetaan homma meillä... alkuun noin 10 kertaa päivässä :-O Nyt jo harvemmin kun tyttö 2 kk.

Haginale

Vierailija
13/13 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tosi että pienen vauvan iho hilseilee pienenä ja syy ei siis ole tiuhaan peseminen vaan jonkinlainen ihon reaktio, tai siis vauvan iho ikäänkuin " yrittää käynnistellä omaa toimintaansa" ja löytää omaaa kosteustasapainoaan. Siksihän myös sanotaan että pienten vauvojen ihoa ei suositella rasvattavaksi jotta ihon oma toiminta pääsisi kehittymään kunnolla eikä näin ollen rasvoilla kostutettaisi:)

Ja meillä siis on tyttö ja aamuisin ja aina iltaisin ihan ehdottomasti pesen pyllyn vedellä, ja päivisin myös kakat. Pisssan jälkeen en välttämättä muuta kuin vaihdan vain vaipan, jostain kun kuulin että aina ei tarvitse edes pissan jälkeen pyyhkiä, miksipä turhaan herkkää ihoa pyyhkiä. Meidän tytöllä on aina ollut todella hyvä iho, pienestä pitäen neuvoltädit ovat kehuneet ihoa ja hyvä on vieläkin, ikää kutakuinkin 6kk:tta=)

Ja sitten tämmöinen vinkki " pikkutyttöjen äideille" että peskää ihan suosiolla kakat aina vedellä sillä tyttölapsilla kakkaa joutuu todella herkästi virtsaputken suulle ja tämä aiheuttaa helposti virtsaputken tulehduksia! ja virtsaputkentulehdusta ei välttämättä ensimmäisenä osaa pienellä epäillä, ja tämä ihan vain siksi että tuttavallani juuri pieni lapsi sairastui virtsatientulehdukseen syystä että kakkaa oli kulkeutunut virtsaputken suulle. Ja kun järjellä ajattelee niin tottakai tässä on järkeä:) Joten vesipesua suosittelen! Rianna