MTV: Espanjan terveysviranomaisten hygieniasäännöt kotiin tultaessa: Kaikki vaatteet muovikassiin, henkilö suoraan suihkuun, silmälasien ja puhelimen desinfiointi..
Kommentit (111)
Onko siitä hyötyä jos lapsilla käyttää ulkoiluissa toistaiseksi kuravaatteita? Nehän voi sitten helpommin puhdistaa kotona kuin kangaspintaiset vaatteet.
Puhelimeen ei kannata koskea julkisella paikalla, esim. kaupassa, mutta pitäisin puhelimen kuitenkin taskussa tai laukussa mukana, jos tulee jokin hätätilanne ja pitää hälyttää apua paikalle.
pikku hommahan se on kirjoitella hupi juttuja. e.u.n takas lainat ja härkä taisteluiden jatkumisen jopa rahoittaa uusin areenoiden rakentamista kansan perintö kohteina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perusteellinen lista. En millään saa vaatteitani pestyä ja kuivatettua sairaalatyöpöiväni jälkeen ennen lähtöä seuraavaan vuoroon. Todennäköisyys saada tartunta on minulla huomattavasti suuremoi kuin satunnaisen kaupassakäynnin jälkeen.
Pistä vaatteet saunaan. 60c 1/2h tappaa viruksen.
Ajatella, että tänäpäivänäkään kaikilla ei ole omaa saunaa käytössä...
ohis
Vierailija kirjoitti:
Se että jossain maassa on olemassa joku suositus tai sääntö, ei tarkoita että se on järkevä. Tartunta vaatteiden kautta kuulostaa varsin hypoteettiselta mahdollisuudelta.
Jostain syystä sairaanhoidossa covid19 potilaita hoitavilla on suojavaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perusteellinen lista. En millään saa vaatteitani pestyä ja kuivatettua sairaalatyöpöiväni jälkeen ennen lähtöä seuraavaan vuoroon. Todennäköisyys saada tartunta on minulla huomattavasti suuremoi kuin satunnaisen kaupassakäynnin jälkeen.
ohis
Niin, tai edes asuntoa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki ap:n aloitukseen:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/espanjassa-uusi-pysayttava-8-kohdan…
KATSOKAA KAIKKI TÄMÄ VIDEO!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
No, laita uuniin sitten. Voit laittaa 80 asteen päälle. Pidä huoli siitä, että vaatteet ovat esim. kangaskassissa joka ei voi sulaa, ja ettei kassin ulokkeet osu vastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä silmälaseja nykyään kun lasik on keksitty?
T. onnellinen lasikin tehnyt 10 vuotta sitten
Sulla on leikkaus näköjään pahasti epäonnistunut kun näet noin huonosti nykyään? Opaskoiraa sä kai lähinnä tarvisit 😎
Rupesin heti käyttämään julkisella paikalla silmälaseja, kun kokonaista kertovat uutiset Wuhanista tulivat. Jotkut ihmettelivät, sanoin, että suojaavat silmiä pisaratartunnalta. Mikään laserleikkaus ei anna silmille suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jossain maassa on olemassa joku suositus tai sääntö, ei tarkoita että se on järkevä. Tartunta vaatteiden kautta kuulostaa varsin hypoteettiselta mahdollisuudelta.
Jostain syystä sairaanhoidossa covid19 potilaita hoitavilla on suojavaatteet.
Totta kai on, kun joku koronapotilas voi vaikka oksentaa niiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä hyötyä jos lapsilla käyttää ulkoiluissa toistaiseksi kuravaatteita? Nehän voi sitten helpommin puhdistaa kotona kuin kangaspintaiset vaatteet.
On hyötyä. Mäkin kuljen kaikkialla sadeasu päällä, myös sisätiloissa. Kiristän hupun niin että siinä on pienenpieni aukko, ja hupun päällä on kunnon suojavisiiri. Varma en voi tietenkään olla mutta uskoisin olevani suht turvassa!
Saippuasta en tiedä, mutta optikko sanoi, että astianpesuaineita ei silmälasien puhdistukseen pidä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan ne hanskat. Kädet on puhtaat kun heität ne hanskat kaupan roskiin. Mik ä on epäselvää?
Onko sinulla lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia? Mikään muu ei sitten olekaan puhdasta eikä ne kädetkään kauaa puhtaina pysy hanskojen poiston jälkeen.
Olen eri, mutta minulla on vaikeuksia tajuta.. Laitan kertsit ulkona roskiin ja humautan kädet käsidesillä. Sitten tungen puhtaat lapaset käsiin ja kävelen kotiin. Otan lapaset pois, ja pesen kädet, ostokset saippuoin (ne jotka pystyy) ja pesen kädet lopuksi uudelleen... En minä mitään muuta koskettele matkalla kuin lapasten sisäpintaa. Ostokset ovat repussa, en minä niitä matkalla näpelöi O.o
Vierailija kirjoitti:
Kevätmuoti 2020:
- suusuojus tai huivi suun edessä
- aurinkolasit tai silmälasit silmillä
- kertäkäyttöhanskat käsissä!
Lisään tähän: Muhkea krinoliini ympärillä. Pitää muut ihmiset turvavälin päässä.
Täällä Tampereella ainakaan ei ihmiset osaa kaupoissa ja kävelyteillä pitää etäisyyttä ollenkaan. Kävellään keskellä väylää rinnakkain eikä edes ohituksen ajaksi osata mennä jonoon ja siirtyä tien laidalle.
Vierailija kirjoitti:
Saippuasta en tiedä, mutta optikko sanoi, että astianpesuaineita ei silmälasien puhdistukseen pidä käyttää.
Käsittääkseni se ongelma niissä on se, että monessa käytetään sitruunaa, jota linssit ei kestä. Itse olen tsekannut tuoteselosteesta ettei sitä ole, eikä ole ainakaan vielä menneet lasin pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan kansanterveyslaitoksen lääkärit suosittelevat elintarvikepakkausten hävittämistä tai pesemistä. Kaupassa sai käsidesiä ja muovihanskat, kun viimeksi kävin. Automarkettiin päästettiin tosi vähän väkeä kerrallaan, arviolta yksi asiakas/hyllyrivi. Kassat oli eristetty kauttaaltaan tuorekelmulla kopeiksi.
Pelkkää turvallisuusteatteria. Elintarvikepakkauksia ei pysty millään tyhentämään ja käsittelemään täysin steriilisti. Korona ei nykyisen käsityksen mukaan selviä tarttumiskelpoisena kuin pari tuntia jollakin pinnalla. Sitä on löydetty laboratorio laitteilla mitattuna pitemmänkin ajan päästä mutta se on toinen juttu ovatko virukset enää siinä kunnossa että tarttuvat. Maallikkonakin voi arvioida jos korona tarttuisi hengitysilman mukana ja eläisi pitkään pinnoilla. Olisi tartuntatapauksi jo 100 000 ja se leviäisi 10 000 tartunnan päivävauhtia. Mitä tartunnoista on lukenut niin mulla on käsitys niiden tapahtuneen perheiden sisällä ja julkissia tiloissa missä ollaan oltu aivan kylki kyljessä tungoksessa. Iäkkäitä näkee autioilla kaduilla ja kaupoissa joissa on kourallinen asikkaita. Näillä olisi jo tuhansia tartuntoja jos virus leviäisi niin helposti kuin Ranskassa arvellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevätmuoti 2020:
- suusuojus tai huivi suun edessä
- aurinkolasit tai silmälasit silmillä
- kertäkäyttöhanskat käsissä!
Lisään tähän: Muhkea krinoliini ympärillä. Pitää muut ihmiset turvavälin päässä.
Täällä Tampereella ainakaan ei ihmiset osaa kaupoissa ja kävelyteillä pitää etäisyyttä ollenkaan. Kävellään keskellä väylää rinnakkain eikä edes ohituksen ajaksi osata mennä jonoon ja siirtyä tien laidalle.
Sama Kuopiossa, arghh!
Edes sairaalassa ei desinfioida lattioita.